במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון, תוצגנה שתי תערוכות אורחות של סטודנטים ממחלקות העיצוב של המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון, בתאריכים 27.1.12-17.3.12

כלים

גלריית החווה בחולון תציג את התערוכה "פירוק, הרכבה ועוד", תערוכה מאת המחלקה לעיצוב תעשייתי, אותה אוצר יואב קמש – ראש המחלקה.

מוצרים חדשים לשימוש יומיומי הניתנים לפירוק, הרכבה ומיחזור, הם מוקד תערוכת הסטודנטים במחלקה לעיצוב תעשייתי, המרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון. המשותף למוצרים שיוצגו הוא השימוש החוזר בחומר הגלם לאחר מיצוי השימוש במוצר המקורי. סדנאות המחלקה המשמשות בימים כתיקונם כנגריה ומסגריה הפכו במהלך הפרוייקט למקום הדומה יותר למטבח ומעבדת כימיה. חומרים שנאספו ממרכזי פסולת תעשייתית נכתשו, רוסקו, נאפו ועובדו בתהליכים שונים, עד שאיבדו את הקשרם לאובייקטים המקוריים.

יואב קמש, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה: "האתגר שעמד בפני הסטודנטים הוא יצירת מוצרים פשוטים לשימוש יומיומי, תוך חשיבה על הפחתת הנזק האקולוגי הנגרם מן המוצר המקורי. הסטודנטים הונחו להשתמש בעקרונות האקולוגיים החשובים Reuse Reduce Recycle, כלומר - צמצום בשימוש, או שימוש חוזר ומיחזור הפסולת. בנוסף, המעצבים נמנעו משימוש בדבקים, ברגים, מסמרים או הלחמות, כך שבסוף חיי המוצר ניתן לפרקו בקלות למרכיביו השונים ולהשתמש בהם מחדש כחומר גלם תעשייתי."

חקירת פסולת של בתי עסק הניבה תוצאות בלתי צפויות, לדוגמא: פח האשפה של מכון רישוי לרכב, שבו נמצאו נורות ומגבים, הניב קולקציית תכשיטים ייחודית לאחר שפורקו למרכיביהם היסודיים.  שקיות ניילון משומשות, בשילוב "פצפצים", נתפרו ליריעה המשמשת לייצור מעילי גשם צבעוניים וקלי משקל, גפת זיתים נאספת מבית בד, ובסוף תהליך העיבוד והעיצוב, חוזרת למפעל הבוטיק כמוצרי הכלה (כלים) בעלי מראה כפרי אותנטי. מוצרים נוספים הם מוצרים יומיומיים, הניתנים להרכבה ופירוק באופן פשוט. בין המוצגים: ערכה מודולרית לגידול צמח מטפס, כיסא עם ריפוד מפקקי שעם, מנגל מתקפל לטיולים,  ו"כיסא הפוך" - כיסא המשמש לישיבה גם אם הופכים אותו ועוד.

בשדרות דב הוז תוצג תערוכת הכרזות "חסרי קול", של סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית, אותה הנחו רינת סופר-גרינפלד, ראש המחלקה, ועמית שמיס – מרצה במחלקה.

בפרוייקט התבקשו הסטודנטים לבחור ולהציג עמותה, המטפלת בנושא חברתי קרוב לליבם, ודרך עיצוב הכרזה להעביר את המסר לקהל. המטרה היא להשתמש בעיצוב ובשפה גרפית על מנת להגיש לציבור את המסרים, במטרה לעורר את תשומת הלב ולהעלות על סדר היום את הדיון הציבורי בנושא.

רינת סופר-גרינפלד, ראש המחלקה לתקשורת חזותית במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה: "מטרתה של תערוכת 'חסרי קול' היא להאיר את הפינות החשוכות של החברה הישראלית, ולהוות קול לאילו שקולם המוחלש מורחק מאור הזרקורים ומן האג'נדה הישראלית היומיומית. כדי למשוך את האוזן ולא רק את העין, בחרנו בשם דו-משמעי".

ariel-poster_747_x_973ariel-shoes_2049_x_1421