הסיבה למיצג המחאה: כ"ץ וחולדאי התחילו את תכנית הרה-ארגון בתחבורה הציבורית בגוש דן, בפעימה הראשונה לפני כחודש וחצי, אך עשו "חצי עבודה": לא תיקנו את הליקויים בתכנית ולא פירסמו אותה כיאות לציבור הרחב, שלא מכיר את התכנית. עוברי אורח הצטרפו למפגינים והתלוננו על תדירות, איחורים וצפיפות רבה באוטובוסים.
לראש עיריית ת"א-יפו, רון חולדאי, היו טענות רבות לכולם - חוץ מלעצמו: "בעיית תחבורה בתל אביב? אין דבר כזה! הבעייה היא בכלל מנתניה עד לתל אביב. אז מה אם יש פקק של שעה בבוקר בדרך לעבודה? זה בגלל שהמשטרה לא אוכפת את נתיבי התחבורה הציבורית! אני רוצה שתכנית הרה- ארגון תצא לפועל, אבל זה לא בסמכותי, אלא בסמכות משרד התחבורה", אמר חולדאי למפגינים.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, פגש אף הוא את המפגינים והזמין את נציגי מגמה ירוקה לפגישה איתו, בנושא קידום תכנית הרה-ארגון.
במגמה ירוקה מסבירים: "הפעימה הראשונה החלה באוגוסט האחרון, לאחר עיכובים של שנים, אך קיימים ליקויים מהותיים בפעימה זו שמצביעים על ההמשך. פרסום תכנית הרה ארגון לתושבי מטרופולין גוש-דן היה תמוה, מכיוון שלא הזכירו כלל את המונח "רה ארגון", "תכנית תחבורתית" או מהפיכה, כפי שמצופה מתכנית בסדר כזה של חשיבות. זה נראה כאילו החליטו להוסיף עוד כמה קווים ולא כחלק מתכנית לטווח ארוך. נתיב התחבורה הציבורית החדש ברחוב קינג ג'ורג' הוא ללא אכיפה, ומכוניות פרטיות נוסעות בו באין מפריע, כך שמדובר בנת"צ "על הנייר".
"לא מפרסמים את הלו"ז של התכנית, מתי יחל שלב ב', שאמור להיות המשמעותי ביותר? היכן ייסללו נתיבי תחבורה ציבורית נוספים? משרד התחבורה ועיריית ת"א-יפו בוחרים להשאיר נושאים אלה מעומעמים ולהצהיר הצהרות חסרות בסיס, זה אומר דרשני לגבי מחויבותם למהפכה אמיתית שדרושה בתחבורה הציבורית בגוש דן בהקדם ולמען כולנו."