ההזדמנויות העסקיות הן אלו המאפשרות צמיחה משמעותית וקפיצה בחיי הקריירה. אמנם, אין תחליף הולם לשגרה ומסגרת, ביטחון כלכלי ואיכות חיים נינוחה, אולם בכל הקשור ליזמות וניהול הזדמנויות עסקיות – הלא שגרתי הופך יומיומי והסיכון הוא הרצוי. על מנת להתנסות בגילויים חדשים חשוב לזהות את ההזדמנויות הנקרות בדרך. לא פחות חשוב מזיהוי ההזדמנויות הוא ויתור על הזדמנויות לא ראויות ובחירה נכונה של אלו המתאימות לעסק מבחינת אופיין.

alt

זיהוי הזדמנות מצליחה

רוב ההזדמנויות המצליחות אינן מתוכננות במשך ימים על גבי לילות אלא צצות מהיכנשהו וכוללות הצעה מפתה. זה יכול להיות יזם מצליח או חבר שעובד על מיזם כבר זמן רב, יכולה זו להיות קבוצת יזמים או הזדמנות להצטרף למיזם קיים. החשוב בכל אלו הוא הבירור האישי. כאשר הסיכוי גדול מהסיכון, האפשרות להרוויח עולה.

ויתור על עסקאות לא מתאימות

זיהוי עסקאות הינו כשרון המתפתח עם הזמן. לאחר סקירת הזדמנויות רבות, יכול כל יזם לפתח אמת מידה פנימית לזיהוי הפוטנציאל האמיתי של הסטארט אפ. היכולת לזהות כשלים הינה תוצאה של ניסיון בלבד ולכן ככל שהניסיון גדל, כך גם היכולת לומר "לא" לעסקאות לא ברורות או לא מבטיחות הינה יציבה ובטוחה יותר. יזמים בתחילת דרכם נוטים להתלהב מההזדמנויות העסקיות השונות ואילו יזמים מנוסים יותר יכולים להבחין בין הסטארטאפים האיכותיים לבין אלו שלאו.

כיצד מתבצעת הבחירה?

על מנת לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר חשוב להתייחס למספר שיקולים. ראשית יש לבחון את הרווח וההפסד האפשריים. יש לפרוט את הסיכונים הוודאיים והאפשריים, דוגמת איבוד מקום עבודה חשוב, הפסד כספי, ועוד. כמו כן חשוב לערוך בדיקה עצמית מעמיקה: האם ישנה מוכנות להשקעה במיזם על כל ההשלכות המשתמעות מכך? מה התועלת האמיתית המתקבלת מההשקעה? חשוב לשאול שאלות הבוחנות את החלופה להשקעה ולבדוק את ההשפעות של ההשקעה על החיים העתידיים.

אינטואיציה היא לא מילה גסה

בין הפרמטרים החשובים ביותר בעולם היזמות נמצאת האינטואיציה. האינטואיציה מעולם לא נמדדה באופן רשמי ומעולם לא הונחה על המאזניים אולם היא מהווה את אחד הכלים העיקריים של אנשי עסקים ברחבי העולם לקבלת החלטות עסקיות.

עוד באתר דופק החדשות של ישראללידיעת היזמים הצעירים, סיוע מקיף להצלחת המיזם שלכם