רק בירושלים לבדה, התרחשו בשנה שעברה 335 תאונות במעורבות נהגים צעירים, לעומת 312 בתל אביב. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להוסיף שיעורי חינוך לתעבורה ובטיחות בדרכים לתלמידי התיכון בכדי שהם יבינו באמת את הסכנות הטמונות בכבישים ואת האחריות הגדולה שמוטלת עליהם לנהיגה בטוחה"
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים ח"כ אשר: נעקוב אחרי רשויות שלא יצטרפו לאכיפת עבירות אופניים חשמליים. סגן מנהל אגף הפיקוח בעיריית ת"א: במאי תחל הסברה ובאוגוסט הפקחים יחלו לחלק דוחות; מנכ"ל פורום ה-15: הבעיה היא ברוכבים על הכבישים והמשטרה צריכה לטפל בזה; ח"כ אשר שב וקרא לשר האוצר להפנות חלק מעודפי גביית המס לא רק להורדת מס אלא גם להורדת הקטל בכבישים
משפטנים: "תקנות התעבורה החדשות דווקא מעודדות את הקטל בכבישים. כל מטרתן היא להשית מסי עתק על האזרח" - בימים האחרונים יצא משרד התחבורה בפרסומים נרחבים, ובהם הסביר כיצד הוא הולך להילחם בעברייני התנועה, ולהפחית את הקטל בדרכים. לא רק שפורסמו תקנות חדשות לקנסות ולזימונים למשפט, אלא שהמשטרה גם התגאתה בהצבת ניידות דמה להרתעת נהגים מביצוע עבירות.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, שב ופתח את ישיבות הוועדה גם השבוע בהתייחסות לקטל בדרכים, והזכיר כי מאז תחילת השנה נהרגו 61 בני אדם בכבישים, לעומת 59 בתקופה המקבילה אשתקד. לדבריו, "הקטל בדרכים לא נבלם, ובמקרה הטוב מספר ההרוגים יהיה דומה לשנה שעברה .במהלך מרץ נקיים דיון עם השרים הנוגעים בדבר לסיכום שנת 2016 ומה בכוונתם לעשות ל-2017.
ועדת הכלכלה ממשיכה במאבק בקטל בדרכים – תדון בצו שיחמיר ענישה בשורה של עבירות בהן אי ציות לרמזור אדום ועבירות רכיבה על אופניים חשמליים. הוועדה תשוב לטפל במונופול הכשרות והפגיעה בבעלי העסקים, תמשיך לדון בתיקונים לחוק המכר שנועדו לחזר את מעמד הרוכשים אל מול הקבלנים ותכין לקריאה שנייה ושלישית הצעה לאסור הפליה על בסיס מקום מגורים בהספקת מוצרים או כניסה למקומות ציבוריים; ועדת המשנה לתח"צ תעסוק בגיבוש חזון לתחבורה ציבורית מתקדמת.