במתחם מכון ון ליר בירושלים, צמוד למשכן הנשיא ותיאטרון ירושלים, הונחה השבוע אבן פינה לאחד הבניינים היפים והמרשימים בבירה – האקדמיה ללימודים מתקדמים במדעי הרוח והחברה ע"ש פולונסקי. האקדמיה ע"ש פולונסקי מיועדת לכ-30 פוסט-דוקטורנטים מצטיינים מהארץ ומהעולם, עם דגש להחזיר לישראל חוקרים ישראלים מחו"ל

כלים
כל מלגאי יזכה לקבל מלגה יוקרתית בשווי של 200 אלף דולר למשך עד חמש שנים (מלגה שנתית של 40 אלף דולר). המלגה הנדיבה תאפשר לחוקרים המצטיינים לבצע את מחקרם ולקדם את מעמדם האקדמי, בתנאי חממה על להתאקלמותם במוסד אקדמי. התורמים, ד"ר ליאונרד פולונסקי ורעייתו ד"ר ג'ורג'ט בנט הביעו את רצונם להפוך את האקדמיה למרכז תוסס ליצירתיות אינטלקטואלית ולבית רוחני שבו ישקדו החוקרים באין מפריע על מחקריהם במטרה לקדמם ולקדם את ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל. בדבריו ציין התורם, ד"ר פולונסקי כי מטרתו היא לתת משמעות של אמת לכסף שצבר ותרם. להקמת האקדמיה ויסוד קרן מלגות ייעד התורם סכום נכבד של 50 מילון דולר (כ-200 מיליון ₪). ראש מכון ון ליר ויוזם הקמת האקדמיה, פרופ' גבריאל מוצקין אמר בטקס כי האקדמיה ע"ש פולונסקי במכון ון ליר בירושלים תהווה נדבך חשוב בקידום מדעי הרוח וההשכלה הגבוהה בישראל ובמאמץ לטפח חוקרים צעירים מן השורה הראשונה שעתידים להוביל בתחומם בייצור יידע, בהגות, וביצירת חברה טובה יותר. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הבטיח בנאומו לסייע לאקדמיה והדגיש כי ירושלים מתמקדת בקידום וסיוע להשכלה גבוהה והאקדמיה החדשה היא חלק ממיתוג העיר ככזאת. לפני הטקס נפגשו התורמים וראש מכון ון ליר עם כבוד נשיא מדינת ישראל, שמעון פרס, שהדגיש בפני התורמים את חשיבות תרומתם בסיוע להחזרתם והשארתם בארץ של חוקרים צעירים מוכשרים ומצטיינים. ד"ר ליאונרד פולונסקי, התורם הוא איש עסקים ואזרח אנגלי ממוצא יהודי שגדל בניו- יורק, השלים תואר ראשון בגיל 18, קיבל דוקטורט מהסורבון, לימד שפות במשך מספר שנים לפני שפצח בקריירה עסקית מצליחה בתחום השירותים הפיננסיים. לחברה בבעלותו לקוחות ב-170 מדינות. ד"ר פולונסקי מייחד חלק נכבד מזמנו וממשאביו למפעלי צדקה בתחומי החינוך והאומנות. הוא מכהן בדירקטורים של מספר אוניברסיטאות ברחבי העולם, וביניהם בחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית. בין השאר הוא תורם גם לסטודנטים ממוצא אתיופי. רעייתו, ד"ר ג'ורג'ט בנט היא המייסדת והנשיאה של מרכז טננבאום להבנה בין דתית בניו-יורק. ד"ר בנט היא סוציולוגית, עיתונאית וסופרת וזכתה בפרסים רבים על הישגיה ופעילותה. בניין האקדמיה ניחן במצוינות אדריכלית, כפי שקבעה הועדה המחוזית לתכנון ובניה, הוא ישלים את קומפלקס שלושת המבנים הכולל את מכון ון ליר ובניין האקדמיה למדעים שניבנו בין השנים 1956-1965 ומיועדים לשימור ובניין המועצה להשכלה גבוהה שהושלם בשנת 1996. המבנים תוכננו כלפי פנים המתחם, עם חזית אטומה בכיוון הרחוב הראשי ופתיחות מקסימאלית לכיוון גן מטופח ורחב ידיים. הבניינים שתוכננו ע"י האדריכלים דוד רזניק ושמעון פובזנר, מודגשת באמצעות הקירות החיצוניים והם מצטיינים באלגנטיות צנועה. הבניין החדש, בחלקו הדרומי של המתחם, משתלב במערך הבינוי הקיים ושומר בקנאות על העקרונות התכנוניים הקיימים במתחם ובשכונת טלביה. ממכון ון ליר נמסר כי בניין האקדמיה החדש לא יחרוג מקו הרקיע הקיים (2 קומות מעל הקרקע) וייבנה באופקיות מודגשת, בבטון חשוף, אבן ירושלמית וזכוכית בשטח כולל של כ-7,800 מר'. בבניין מתוכננים 30 חדרי חוקרים הפונים אל חצרות פנימיות בתחום הבניין, ספריית מחקר אקדמית, חדרי סמינרים, אולם כנסים, אודיטוריום בן 150 מושבים, חדר כושר וקפטריה לשימוש כלל הקמפוס. את בניין האקדמיה ע"ש פולונסקי תכננו משרד האדריכלים חיוטין מת"א שזכו בתחרות האדריכלים שנערכה בנובמבר 2008 בין שישה משרדים שהגיעו לשלב הגמר.

עדכונים אחרונים

ספט 29, 2024

שילוב בין יזמות לטכנולוגיה: הכשרה אקדמית שיכולה לעזור לכם להקים סטארט אפ

העולם המודרני רווי חדשנות טכנולוגית, וסטארט-אפים טכנולוגיים ממשיכים להוביל את השינוי…
ספט 26, 2024

הצעד הראשון לקראת תואר באמנות: חושפים את התוכנית ללימודים בבית ברל

תואר ראשון באמנות: הדלת לעולם של יצירה עולם האמנות הוא עולם של אינסוף אפשרויות. תואר…
אוג 22, 2024

ניהול סטארט-אפ נכון: טיפים שכל יזם מתחיל צריך להכיר

הקמת סטארט-אפ היא תהליך מאתגר ומרגש המצריך ידע, יצירתיות ויכולת ניהול גבוהה. הצלחת…
יול 31, 2024

קשיים ואתגרים באקדמיה: הסוד טמון בתכנון ואסטרטגיה

לימודים אקדמיים הם תקופה מאתגרת ומלאת לחץ עבור סטודנטים רבים. ההתמודדות עם הקשיים…
ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…