"זה תלוי" -תערוכה זוגית של האמנים טל איתן (קרמיקה) ודייב יעקב (איור) שמה במרכז את הפעולה הכל כך שגרתית ובו בזמן טעונה-רגשית של כביסה, היגיינה וטיהור, ומותחת את גבולות הפרטי/ציבורי · תוצג ב"בית ירין שחף" - גלריהPass, Port כחלק מאירועי שבוע האיור בתל-אביב (15-24/9/2016) וחודש נוסף לאחריהם
בתערוכה "חשיפה" אשר תפתח ב- 15 בספטמבר בבית המידות בתל אביב יוצגו כמאה ציורים, פרי עבודותיה האחרונות של האמנית רעיה בר-אדון. מעשה היצירה של רעיה בר-אדון הוא מסע ארוך ומתמשך אל נבכי קורותיה, מעין סיפור עלילה אישי, פתוח, כן וחשוף עד כדי וידוי. ניתן לדמות את יצירתה לעבודת מיפוי של גוף/נפש, העוסקת ביחסי הגומלין בינה לבין סביבתה. היא פועלת כסיסמוגרף רגיש ומדויק המעביר תיאור של התרחשות חושית אבסטרקטית באמצעים ויזואליים ופיגורטיביים. היא סוגרת מעגלי-חיים של מציאות קיומית אישית, פותחת אותם מחדש, מזינה אתהנרטיב ההולך ומתרקם מעבודה לעבודה. יצירתה האתנו-מודרנית בחזותה היא תוצאה של תהליך רב-שנים שבו נוגעים רוח ונפש בבשר החי
תערוכת "Paper Creatures" הינה תערוכת נייר בינלאומית שמציגה את עולם האפשרויות הבלתי מוגבלות של אמנות הנייר. 32 אמנים מרחבי העולם הפכו מילים ומחשבות, השמורות בדרך כלל למחוזות הדמיון, לכדי יצירות מרהיבות של יצורים שלא מהעולם הזה ושטרם נראו לפני כן. התערוכה מזמינה למסע קסום ללא זמן ומקום, בו החומר הפשוט של הנייר, הזמין והיומיומי הופך להיות מהות היצירה- תוך שימוש בטכניקות אוריגמי, pop-up וחיתוך נייר. אוצר התערוכה:אילן גריבי. יזום ופיתוח: לימור מרגוליס
בתערוכה יוצגו 20 ציורים, פרי עבודתה של האמנית הבינלאומית סטפי גייזר רובין. ההשראה לציורים הינה הזוית היהודית מתוך "הבשורה של מתי" מהברית החדשה. "בשורת מתי" נחשבת בעיניי רבים לבשורה היהודית ביותר מבין סיפורי הבשורות והיוותה השארה לעשרים הציורים שציירה האמנית היהודית משחית סטפי גייזר רובין. ציורי האקריליק שציירה על קנבס כוללת גם ציור המתאר את נס האכלת ה-5000 מהמון העם ליד הכנרת. ציור זה שמתוכו נגזר שם הסדרה כולה "המון העם", מהווה את מוקד סדרת הציורים. תערוכת הציורים "המון העם" תפתח ב-1 בספטמבר ותמשך עד ה11 בספטמבר בחלל ארט מרקט בתל אביב
סימולציה - תערוכת יחיד חדשה של האמנית נירית אהרוני. התערוכה עוסקת בצד הנסתר של הנשיות וברבדים הנחבאים המבקשים להתגלות. העבודות המוצגות בתערוכה נוגעות בניגודיות ובמסתורין שהן חלק מהנשיות, והן משקפות חיבור בין עוצמה לחולשה הטמונות בכל אישה
האפשרות של צילום מבעד לזכוכית ובאותה הזדמנות לחשוף גם את הנשקף בה, משמשת את אבות הצילום המודרני מתחילת המאה העשרים. הראשון שהציג תערוכה בשנת 1926 בה הוצגו חלונות ראווה על תכולתם והעיר פריז משתקפת בזכוכית היה יוג'ין אטג'ה. בצילומיו החלונות היו דוממים וזאת בגלל מגבלות החשיפה האיטית. הצלם רוברט פראנק העלה בספרו המיתולוגי "האמריקאים", דמויות של נשים במזללת המבורגרים המגיבות למצלמתו בפרץ צחוק. רוברט פראנק הרבה ללכוד במצלמתו, בצילום חטף, דמויות במרחב ציבורי, הן כמתבונן מבחוץ והן בהייתו שותף לאותו חלל
במחקר המגדרי נתפסת ההיסטוריה ההגמונית כ-His-story - הסיפור שלו, וכדי להשלימה יש להביא גם את Her-story - הסיפור שלה. מטרת התערוכה לתקן ולספר את סיפורן של האמניות המוצגות, ולהחזירן לשיח אודות האמנות הישראלית, כי בלעדיהן ההיסטוריה של האמנות הישראלית אינה שלמה
לאחר יותר מחמש עשרה שנות עשייה אמנותית פוריות בחו"ל, מגיעה האמנית רינת יצחק להציג את עבודותיה לראשונה בישראל ומזמינה את הקהל למסע נטיעה מחודש של שורשיה ולשאוב מפרי מכחולה המדויק
במסגרת התערוכה "אשת חיִל: גיבורות-על בקומיקס ישראלי" יקיים נמרוד רשף אוצר התערוכה שיח גלריה. רשף ידבר על התשוקה לקומיקס, ומה לקריקטורה וקומיקס ולחלל מוזאוני?
כלי קרמיקה וזכוכית ממצרים האסלאמית מספקים בצבעוניותם המרהיבה ובטכניקות המשוכללות שלהם הצצה מרתקת לרב-גוניות תרבותית באסלאם: מתיאורי נסיכים ושליטים, חגיגות ומשתאות - ועד לאירועי בידור נפוצים כקרבות תרנגולים, היאבקות, משחקי פולו ועוד. בנושא זה תעסוק הרצאתו של ד"ר אריה לב קפיטייקין, שתתקיים במסגרת התערוכה "מאיזניק לירושלים: קרמיקה במפגש בין-תרבותי".