פוינטס מיפוי עסקי משיקה מוצר חדש – אזורי פוינטס –חלוקה של הארץ ל- 2,800 תאי שטח סטטיסטיים. אזורי פוינטס מספקים מידע דמוגרפי (סוג האוכלוסיה, משקי בית, התפלגות גילאים, מין), מאפייני מגזרים (חרדי, רוסי, ערבי) ומדדים חברתיים כלכליים (רמת הכנסה, השכלה, דיור, מדד חברתי כלכלי). בנוסף, מעדכנת פוינטס התפתחויות חדשות בשטח, כמו: שכונות חדשות, הרחבות ישובים, פיצול בין אזורי מגורים ותעשייה ועוד

כלים
"האזורים הסטטיסטיים" שמגדירה פוינטס – נתון בו עושות שימוש חברות נדל"ן, רשתות שיווק וקמעונאות, בנקים השוקלים להקים סניפים חדשים ואחרים – מעודכנים יותר מן המוצר המקביל של הלמ"ס.

הלמ"ס מגדירה אזורים סטטיסטיים על בסיס מידע שהיא שואבת ממפקדי האוכלוסין שהיא עורכת. על פי החוק אמורה הלמ"ס לבצע מפקד אוכלוסין כל 10 שנים. בפועל, המפקד האחרון התבצע ב- 2008 אך הנתונים שלו טרם עודכנו, ואילו המפקד שלפניו נערך ב- 1995. מכאן, שהמוצר של הלמ"ס מעודכן על פי נתונים מלפני 15 שנה.

ב- 15 שנים נבנים ישובים רבים, ערים חדשות. למשל, העיר מודיעין כבר קיימת למעלה מ- 15 שנה ורק היום התחיל הלמ"ס לשחרר את נתוני מפקד 2008 עם חלוקה לאזורים עדכניים גם במודיעין. אחת לשנה הלמ"ס כן מעדכנת את הפן הדמוגראפי של הנתונים - כלומר, כיצד השתנה מספר התושבים ומספר משקי הבית. אולם אינה מעדכנת נתונים לגבי המגזרים השונים (חרדי, ערבי, רוסי), ולא נתונים סוציו-אקונומים. יחד עם זה, היא כן מפרסמת מדד חברתי-כלכלי (עשירונים) על סמך שקלול של פרמטרים סוציו - אקונומיים שונים, אלא שהנתונים המהווים בסיס לחישוב המדד, כאמור לא מתעדכנים בקצב הרצוי.

פוינטס מבססת את החלוקה שלה על ההגדרה המקורית של הלמ"ס לאזורים סטטיסטיים אולם היא מציעה מוצר משודרג, המתעדכן 6 פעמים בשנה. מעבר לשימוש בנתוני הלמ"ס שואבת פוינטס מידע מפרסומים רשמיים של גופים ציבוריים שונים, ומצליבה אותו עם מידע עסקי סטטיסטי מחברות וארגונים עסקיים. שכבת אזורי פוינטס שונה משכבת האזורים הסטטיסטיים של הלמ"ס בשני היבטים עיקריים: הגדרת גבולות האזור ועדכון המדדים הסטטיסטיים בכל אזור.

זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס, מציין שהמוצר נולד מדרישת הלקוחות. "ארגונים רבים המשתמשים במידע מרחבי לקבלת החלטות עסקיות, כדוגמת פריסת רשת סניפים וזיהוי פוטנציאל שיווקי באזורים שונים, גילו שהמידע הגיאוגרפי המבוסס על הגדרת הלמ"ס אינו מעודכן ומתאים דיו לצרכיהם".

רמת העדכון הגבוהה של אזורי פוינטס באה לידי ביטוי באופנים שונים. "לדוגמא" מספרת נורית שרעבי, מנהלת מאגרי המידע בפוינטס, "כאשר משרד הפנים מאחד ישובים, הלמ"ס מפרסם נתונים על הישוב המאוחד, כמו למשל, 'בנימינה-גבעת עדה' וכך מאבד רזולוציה. ואילו בפוינטס משמרים את ההפרדה בין הישובים שאוחדו בשנים האחרונות על ידי מידול סטטיסטי של נתוני עבר והווה".

שכבת אזורי פוינטס מצטרפת לסדרה של מוצרי מידע גיאוגרפיים שפיתחה פוינטס ומשתלבת בפרויקטים יעוציים שהחברה מבצעת עבור לקוחותיה, ומותאמת כשכבה וקטורית להטמעה במערכות GIS ארגוניות.

פוינטס מיפוי עסקי מתמחה ביעוץ בתחום ה-Location Intelligence (LI) - חיבור המימד המרחבי לתהליכים עסקיים. החברה מציעה ללקוחותיה שירותים ופתרונות הנשענים על מערכות מידע מבוססות גיאוגרפיה (GIS), מאגרי מידע דמוגרפיים ומתודולוגיות אנליטיות מתקדמות במגוון נושאים: אופטימיזיית רשת סניפים, ניתוחי שיווק גיאוגרפיים, דמוגרפיה מרחבית, מיפוי פוטנציאל שיווקי, תכנון טריטוריות מכירה, תכנון קווי חלוקה, מיפוי מועדוני לקוחות, תכנון קד"מ גיאוגרפי, מיפוי מתחרים, ניהול סיכונים ואשראי ועוד. החברה נוסדה ב- 1995 והיא פעילה בקרב לקוחות המגיעים ממגוון מגזרים: פיננסים, קמעונאות, מזון ומשקאות, פארם, תקשורת, רכב ועוד.