לקראת יום העצמאות ה-62 למדינה יערני קרן קימת לישראל נערכים לקליטת מאות אלפי המבקרים ביערות ובחניונים וזאת לאחר שבשנה שעברה פקדו למעלה מי מליון שלוש מאות אלף מטיילים את חניוני קק"ל.יערני קק"ל מבקשים מהציבור הרחב לשמור על ניקיון היערות

כלים
במהלך יום העצמאות בין השעות 10:00-17:00 בנמל תל אביב, תקיים קרן קימת לישראל תערוכת קופסאות היסטוריות של קק"ל מתחילת המאה הקודמת ועד ימינו, וכן קופסאות ענק של קק"ל שעוצבו על אמנים ביניהם "זיו קורן">זיו קורן ,המאייר אורי פינק, האמן ציבי גבע ועוד.הפעלות לילדים יועברו על ידי מתנדבי שנת השרות של קק"ל המחופשים לאישיים היסטוריים כגון הרצל ובן גוריון.

חניוני מנגל "בדרום הארץ">בדרום הארץ:

חניון רעים ב "יער בארי -">יער בארי - דרך עפר מסומנת כחול מובילה לאורך כ-3 ק"מ מחניון רעים אל כביש הבטון. לאורך הדרך מתקנים לאספקה, איגום וניצול מים מתקופות שונות. המתקנים הוזנו ממי הגשם, ממי התהום, מנחל גרר הסמוך ויש שקיבלו מימיהם ממקורות רחוקים. במקום שולחנות, מתקנים למנגל, מתקני משחק. כיצד מגיעים: כ-4 ק"מ דרומית לקיבוץ בארי פונים מערבה מכביש מס' 232.

חניוני יער יד מרדכי - "דרך השיזף" - בצל עצי שקמה עתיקים, איקליפטוסים, עצי אלה ושיזף, נפקוד את "דרך השיזף" העוברת ביער יד מרדכי במישור החוף הדרומי. דרך העפר מובילה אותנו לאורך שדרת עצי שיזף ושקמה אל חניון ע"ש נביה מרעי ובהמשך אל חניון ע"ש יורם ואנונו. בחניונים שילוט בוטני המספר על עצי השקמה, הזית, השיזף והתמר. במקום שולחנות ומתקנים למנגל, ברזיות מים. כיצד מגיעים: פונים מערבה מכביש 4 אל כרמיה, זיקים. כמה מאות מטרים על הכביש הפנימי יש שילוט הכוונה מימין בצבע ירוק אל "דרך השיזף". היציאה חזרה אל כביש 4 בקצה הדרך.

יער יתיר - חניון הבור - אל יער יתיר מוליך כביש המסתעף צפונה מכביש שוקת-ערד (כביש מס' 31). כ-5 ק"מ מצומת שוקת לכוון ערד פונים צפונה (שמאלה לבאים מצומת שוקת וימינה לבאים מכוון ערד). נוסעים על הכביש המרכזי של יער יתיר, עוברים את בית היערנים, פונים ימינה לכוון הישוב שני/לבנה, חולפים על פני חרבת ענים (מצד ימין) עוברים על פני גשרון ופונים ימינה אל דרך המאגר המסומנת כחול. מעט לפני בור המים ירידה ימינה אל שביל המתקנים החקלאים, לאורך 600 מטרים גת לדריכת יין, בורות מים, מפרכות של בית בד לייצור שמן, מכלאות צאן ומערות עד ל "בית הכנסת">בית הכנסת הקדום של ענים. בחניון שולחנות, מתקנים למנגל, ברזיות מים ומתקני משחק.

חניוני קמפינג ב "מרכז הארץ">מרכז הארץ :

פארק שוהם - על הגבעות השוממות של השפלה אחרי תהליך פיתוח מואץ הוקם לפני למעלה מעשור שנים היישוב הקהילתי שוהם - צעיר ותוסס שהפך לאחד היישובים המבוססים במדינה. גן עדן לאוהבי טבע. במקום שולחנות לפיקניק ומתקני משחק. נוסעים על כביש 444 פונים מזרחה לאזור התעשייה. על השילוט רשום "אזור התעשייה חבל מודיעין". נוסעים מזרחה, כקילומטר בדרך האספלט אל יער שוהם ופונים ימינה אל דרך עפר.

יער צרעה-הנשיא- ביער התרחשו מאורעות שליוו את אבותינו בתקופת התנ"ך, כמו גם מוצבים לאורכה 37 פסלים סביבתיים העשויים מאבן מקומית ומברזל. אפשר לגעת, לחוש ולהסתובב סביבם, ומעת לעת לצפות בנוף גבעות השפלה והרי יהודה הממלאים את האופק.

חניון סופי - חניון קטן ואינטימי שנמצא בין עצי תאנה "עם מעיין">עם מעיין נובע קטן, שולחנות פיקניק ומתקני מנגל. הגישה מכביש 44 מצומת נחשון לצומת שמשון. פונים לכיוון מושב תרום, אך לא נכנסים לישוב אלא פונים מיד ימינה. זו אחת הכניסות ליער, ומשם שמאלה מגיעים לחניון.

חניון גימלאי עיריית תל- אביב - נוסעים על כביש 38 מצומת שמשון לכיוון בית שמש, פונים ימינה לקיבוץ צרעה, עוברים את הכניסה לקיבוץ ולאחר כחצי ק"מ פונים ימינה לדרך היער המשולטת. בפיצול הדרכים הראשון ניתן לפנות ימינה לדרך אדומה - דרך נוף צרעה. שם נמצא חניון גמלאי "עיריית תל-אביב">עיריית תל-אביב יפו. במקום שולחנות פיקניק ומתקני מנגל. אפשרות נוספת היא לפנות בפיצול לדרך הירוקה "דרך הפסלים" ולטפס עד לראש הרכס. בראש הרכס נמצא חניון הסוהר. במקום, שולחות פיקניק, מתקני משחק ומתקנים חקלאיים עתיקים ותצפית מרהיבה מראש התל לכיוון עמק השורק.

חניון יער אשתאול - עם הכניסה ליער הולכת ומתפוגגת המולת הכביש. רוח מערבית נעימה נושבת מבין האורנים הגבוהים והצפופים. ציר נווה שלום-אשתאול בפארק יצחק רבין שופע חניוני נופש ובהם

לכביש עמק החולה (כביש מס' 918). חוצים את הירדן ב"גשר הפקק" וממשיכים צפונה עוד כ-2 ק"מ. שלט חום מפנה מזרחה לדרך עפר כבושה, שאורכה כ-400 מטרים, המובילה אל חניון אשמורה (דרדרה). קק"ל טיפחה את המקום, הוסיפה בו שילוט ותמונות מימים עברו והנציחה את זכרם של שלושת המגינים שנפלו על הגנת המקום.

חניון בית היערן - דרך נוף יער "בית קשת -">בית קשת - פנינת נוף משולבת עם סיפורי ראשית ההתיישבות החקלאית בארץ ישראל. זהו מקום המתאים להליכה ברגל, לנסיעה ברכב ולרוכבי אופניים. עבור המוגבלים בתנועה יש ביער שבילי גישה ושולחנות נגישים. מחניון בית היערן יוצא שביל הליכה קצר המוביל לתצפית נפלאה על האזור.

אל דרך הנוף נגיע מכביש 77, משער המחנה הצבאי שמשון, כ-2 ק"מ מערבית לצומת גולני. או מכביש מס' 65 (עפולה-צומת גולני) דרך קיבוץ בית קשת. לאחר עיקול חד שמאלה, מוצב שילוט אל דרך הנוף.

חניוני מנגל ב "צפון הארץ">צפון הארץ:

חניון פארק נחל קדש (תחתון) - ממוקם במוצאו של נחל קדש בשולי עמק החולה, כ-7 ק"מ מדרום לקריית שמונה. בפארק שולחנות לפיקניק, מתקני משחק, גשרון עץ, שבילי הליכה מותאמים גם למוגבלים בתנועה ותיאטרון פתוח. מהחניון יוצא שביל טיול הוא "שביל הפלמ"ח", המספר את סיפור כיבוש נבי יושע.

חניוני פארק אדמית- פארק אדמית שליד שלומי בגליל המערבי (על כביש 899) הוא פנינה של טבע עם עצי פרי ונוף מראש הנקרה ועד רכס הכרמל. טיול בין צמחי תבלין, עצים נותני צל ובריזה המגיעה מן הים. יש בפארק חניוני פיקניק, מתקני מנגל, ברזיות, שירותים ירוקים, ספסלי ישיבה, דרכי נוף ונגישות לרכב, שבילי טיול רגליים, נוחים וקלים והתאמה לאוכלוסיית מוגבלי התנועה. שביל גישה להליכה רגלית מוביל מן הפארק אל מערת קשת.

חניון עין זיתים ב "יער ביריה -">יער ביריה - ב "יער ביריה">יער ביריה שפע של מעיינות ואתרי עתיקות, קברי צדיקים, חורשות עצי ארז גבוהים, בוסתנים, חניוני פיקניק ובמרכז נמצאת "מצודת ביריה -">מצודת ביריה - אתר מיוחד המסמל את מאבקו של העם היהודי לשוב ליישב את אדמתו. חניון עין זיתים נמצא בשולי יער ובו מתקני שעשועים, שולחנות לפיקניק, מים ושירותים ירוקים. ניתן להגיע אליו מכביש עכו-צפת (מס' 85) ממנו פונים צפונה לכביש 886.

חניון הדרדרה- פינת חמד בלב חורשת איקליפטוס בעמק החולה. פכפוך פלגי המים בסמוך לבריכה שבה מגוון עשיר של צמחי מים לצד שולחנות לפיקניק. נוסעים מראש פינה לקיבוץ גדות ופונים צפונה

מחשש לשריפות יער קק"ל מדגישה שאין להדליק אש ביער אלא במקום בחניונים המוסדרים לכך בהם מוצבים מתקני מנגל מובנים, רשימה חלקית של חניונים מצורפת למייל זה. יערני קק"ל מבקשים מהציבור הרחב לשמור על כללי הזהירות באש- יש להקפיד על הדלקת מנגלים (מצלים) במקומות המיועדים לכך .יש לבדוק את כיוון הרוח ועוצמתה כדי שלא יעופו גיצים אל עצי היער, יש לנקות מראש את האזור הסמוך למצלה מענפים זרדים ועלי עצים, אין לעזוב גחלים לוחשות אלה לאחר שכל הגחלים כובו ע"י מים וכוסו בעפר.

במידה והתפשטה אש יש להרחיק אנשים וכלי רכב מאזור הדליקה ולהתקשר למכבי אש טלפון 102