עולם הרכב עובר מהפכה שקטה – וחשמלית – בשנים האחרונות, כשיותר ויותר נהגים בוחרים לעבור לרכבים היברידיים או היברידיים נטענים (פלאג-אין). הבחירה בין השניים אולי נשמעת טכנית או שולית, אך למעשה מדובר בהחלטה שיכולה להשפיע באופן ישיר על חוויית הנהיגה, הוצאות הדלק, התחזוקה ואף על ההתאמה לאורח החיים היומיומי. אז מה באמת ההבדל בין רכב היברידי לרכב פלאג-אין, אילו שיקולים כדאי לקחת בחשבון, ואיזה מהם יתאים יותר לצרכים ולסגנון הנהיגה שלכם?

 

מה ההבדלים בין היברידי לפלאג-אין?

רכבים בעלי הנעה היברידית רגילה משתמשים במנוע החשמלי שנמצא לצד מנוע הבנזין רק כדי לסייע למנוע הבנזין או כדי להניע את הרכב במהירויות נמוכות. לעומת זאת, בהנעת פלאג אין יש מנוע חשמלי גדול יותר וסוללה ענקית כדי לאפשר טווח נסיעה חשמלי ללא שימוש במנוע הבנזין. מנועי פלאג אין הם הרבה יותר חסכוניים ומי שעיקר הנסיעות שלו הן עד כ-30 ק"מ ביום, יכול לשכוח מתחנות דלק כמעט כמו ברכב חשמלי. אבל, לעומת רכב חשמלי, כשתרצו לרדת לאילת או לעלות לחרמון, לא תצטרכו לחפש תחנות טעינה. כי ברגע שהסוללה תתרוקן, מנוע הבנזין ייכנס לפעולה ויניע את הרכב כמו בכל רכב בנזין רגיל. רכב היברידי רגיל, לא זקוק לטעינה חיצונית, הטעינה של הסוללה שלו מתבצעת באמצעות רגנרציה של מנוע הבנזין ובעזרת בלימה רגנרטיבית (במקום להשתמש בברקסים, המנוע החשמלי יבלום הרכב ויאחזר אנרגיה לסוללה). ברכבי פלאג-אין היבריד יש סוללה הרבה יותר גדולה וצריכת החשמל של המנוע החשמלי היא גבוהה יותר, כמו ברכב חשמלי. לכן, הרגנרציה אינה מספיקה וכדי להטעין את הסוללה במלואה יש צורך בחיבור לשקע חשמל / עמדת טעינה. בגלל זה קוראים לזה פלאג-אין (להכניס לתקע) או היברידי נטען.

מה יותר אמין?

אם אמינות הרכב היא השיקול המכריע שלך בבחירת הרכב הבא, נסביר למה מערכת היברידית רגילה נחשבת לאמינה יותר. ראשית, יש פחות רכיבים שיכולים להשתבש לעומת פלאג-אין. אין תלות בטעינה חיצונית, הסוללה נטענת תוך כדי נסיעה וזה מפחית כאב ראש. הניסיון של היצרניות בייצור ופיתוח רכבים היברידיים כבר סוגר מעל ל-25 שנים (כמו במקרה של טויוטה שהשיקה את הפריוס הראשונה לכל העולם בשנת 2000). בזכות הניסיון, יצרניות הרכב כבר יודעות כיצד לייצר רכבים עם הנעה היברידית אמינה. רכבים בהנעת פלאג אין הם מסורבלים יותר מבחינה טכנולוגית, הטכנולוגיה הזאת חדשה ועוד לא התגבשה מספיק כדי לספק את אותה האמינות והחלקים שלה יקרים יותר.

מה יותר יקר?

רכבי פלאג-אין כמעט תמיד יהיו יקרים יותר מרכבים היברידיים בגלל המערכת היקרה והסוללה הגדולה שמהווה נתח משמעותי ממחיר הרכב. אבל, כאשר מסתכלים איזו מערכת היא חסכונית ומשתלמת יותר, יש סיכוי שרכב פלאג-אין יהיה מתאים לכם יותר. זה תלוי בעיקר מה מרחקי הנסיעות שלכם, כמה מתוכם הם בעיר ובפקקים והאם יש לכם אפשרות להטעין את הרכב מהשקע בבית או בעבודה.

מה השיקולים בבחירה?

בבחירת רכב היברידי רגיל לעומת היברידי פלאג-אין (נטען), יש לשקול מספר גורמים מרכזיים: רכב היברידי רגיל מצטיין באמינות גבוהה, מערכת פשוטה יותר וללא צורך בטעינה חיצונית, ומתאים במיוחד לנהגים שמרבים בנסיעות בין-עירוניות או שאין להם גישה נוחה לשקע טעינה. לעומתו, רכב פלאג-אין מאפשר נסיעה שקטה וחסכונית על חשמל בלבד למרחקים קצרים, ומתאים יותר למי שנוסע הרבה בעיר ויש לו אפשרות לטעינה יומית. עם זאת, הוא מורכב ויקר יותר לתחזוקה, ועלול להיות פחות משתלם אם לא טוענים אותו באופן קבוע. לכן הבחירה תלויה בסגנון הנהיגה, תנאי הטעינה בבית, והעדפה בין פשטות לאפשרות לנסיעה כמעט חשמלית לגמרי.

עם מי כדאי להתייעץ?

סוכנות הרכב קפיטל מוטורס תשמח לסייע לכם בבחירת הרכב הבא שלכם בתנאי רכישה גמישים המותאמים לצרכי הלקוח. בסוכנות אפשר למצוא מגוון רכבים היברידיים ופלאג-אין לפי מחיר, רמות אבזור וכן גם רכבי יד שניה המגיעים מעסקאות טרייד-אין. קפיטל מוטורס מספקת תנאי מימון מיוחדים עבור רכבים היברידיים ופלאג-אין וזה כולל גם מימון של עד 100% ופריסת תשלומים רחבה. חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות 3580*