בדיקת רכב משומש לפני הרכישה דורשת תשומת לב מדוקדקת ורצף פעולה מסוים. חשוב להתכונן מראש כדי שלא תחמיץ פרטים חשובים.

קרדיט: Autoboom.co.il
קרדיט: Autoboom.co.il

 מחקר מודל ומותג

קודם כל, התחל על ידי לימוד הדגם והמותג של המכונית שמעניינת אותך. למד על הבעיות האופייניות שעומדות בפני בעלי מודל זה ועל עלות הטיפול בהן. קרא ביקורות, חקור פורומים וביקורות מומחים. מידע זה יעזור לך להיות מוכן לבעיות אפשריות ולקבוע מראש למה לשים לב במיוחד.

בדיקת היסטוריית הרכב

לאחר מכן, חשוב לבצע בדיקת רכב לפני קניה. השתמש בשירותים מקוונים כגון Autoboom.co.il כדי לברר את הסטוריית הרכב, כמה בעלים היו לו, האם הוא עבר תאונות חמורות והאם יש לו מגבלות משפטיות. בדיקה זו תעזור להימנע מתקלות אפשריות בעתיד.

בדיקה חיצונית

כאשר נפגשים עם המוכר, להתחיל על ידי בדיקת המצב החיצוני של המכונית. הסתובב במכונית ובדוק היטב את המרכב. חפש שקעים, שריטות, סימני קורוזיה ושינויים בצבע הצבע. בדוק את הפערים בין לוחות הגוף – הם צריכים להיות אחידים. שימו לב במיוחד לפנסים ולזכוכית – הם לא צריכים להיות סדוקים ושבבים.

מצב הצמיגים

אל תשכח לבדוק את הצמיגים. הערך את בלאי הדריכה וודא שכל הצמיגים זהים. בלאי לא אחיד יכול להצביע על בעיות מתלים או על גיאומטריה פגומה בגוף.

בדיקה מתחת למכסה המנוע

יש הרבה מה לראות גם מתחת למכסה המנוע. בדוק אם יש דליפות שמן ונוזלים אחרים במנוע. בדוק את מצב הרצועות והצינורות – הם לא צריכים להיות סדוקים או שחוקים. שימו לב לרמת שמן המנוע ולמצב. אם השמן שחור או שיש בו חלקיקי מתכת גלויים, הדבר עשוי להעיד על בעיות במנוע. בדוק את הסוללה-המסופים צריכים להיות נקיים, ללא סימני קורוזיה, וודא שתאריך השחרור של הסוללה מאפשר לה להימשך זמן רב.

בדיקת סלון

בחלק הפנימי של המכונית יש גם נקודות חשובות לבדיקה. שב מאחורי ההגה והעריך את מצב המושבים, הריפוד, לוח המחוונים ואלמנטים פנים אחרים. הכל צריך להיות במצב טוב ולהתאים לקילומטראז ' של המכונית. בדוק את פעולתן של כל מערכות החשמל-מיזוג אוויר, חלונות חשמל, מראות, מערכת שמע וכו'.

אבחון אצל מומחה

לאחר כל הבדיקות הללו, מומלץ מאוד לבצע אבחון במרכז שירות. אנשי מקצוע מוסמכים יוכלו לזהות בעיות נסתרות שלא תמיד נראות בבדיקה חיצונית.

בדיקה משפטית

אל תשכח מהבדיקה המשפטית. בדוק היטב את כל מסמכי הרכב: PTS (דרכון רכב), תעודת רישום וחוזה קנייה ומכירה. ודא שכל הנתונים במסמכים תואמים את המאפיינים האמיתיים של המכונית. בדוק אם הרכב נמצא בערבות בבנק או במעצר. ניתן לעשות זאת באמצעות שירותים מקוונים מיוחדים או על ידי פנייה לרשויות המתאימות.

על ידי ביצוע הנחיות אלה, תפחית משמעותית את הסיכון לרכוש רכב בעייתי ותוכל לבצע בחירות מושכלות יותר.

הפרויקט סיפק עזרה בהכנת החומר Autoboom.co.il