הריון לא רצוי הוא דבר מאוד מאתגר. הגוף שלך פוגש תהליכים מהירים ורבי עוצמה. הנפש שלך עוברת תעצומות לא פשוטות. הכל קורה בו-זמנית, ובמקביל להשלכות חברתיות, אישיות, משפחתיות ועוד. מדובר במצב מורכב, ללא צל של ספק, ואת צריכה להיות במיטבך. לא לכל אישה בישראל שנכנסת להריון לא רצוי יש מערך תמיכה מספק. מדינת ישראל דורשת לעבור ועדה לצורך הפסקת הריון, ואנחנו TLV מדיקל סנטר רוצים לתת לך כמה שיותר מידע על הסיטואציה, כדי שתוכלי להתנהל בנינוחות יחסית דרך הסיטואציה הזו.

קרדיט תמונה  PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

אנו מקווים שתפיקי את המיטב מהמידע המוגש כאן, אך חשוב גם לזכור כי קצרה היריעה, וכי תחום מורכב ומאתגר זה הוא נושא לא פשוט. לכן מעבר להבנת הפרטים שאנו נציג כעת, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מהקליניקה שלנו, ולקבל מידע פרטני ואישי עבור המקרה שלך.

זכויות נשים – לקראת הפסקת הריון

  • זכות האשה על גופה – נשמע כמעט מובן מאליו, וטוב שכך, אך כדאי אולי לזכור כי לא כך היה תמיד, ובהרבה מדינות בעולם אין זה כך. בישראל כחלק מהעובדה שלאשה יש זכות מוכרת חוקית וחברתית, (וכמובן שגם רפואית) על גופה, זו זכותה המלאה גם להחליט מתי היא רוצה להיכנס להריון ולהפוך לאמא. לכן, למרות הצורך בוועדה וריבוי התנאים לצורך הפסקת היריון, הרי שהרקע הכללי בישראל תומך בבחירה של כל אשה על עצמה.
  • נגישות וקלות הביצוע – זה שאת יכולה לבחור להפסיק את ההריון זה דבר מצוין, כי זו הבחירה שלך. אבל מעבר לכך, הרי שצריך להנגיש ולייצר סיטואציה בה את באמת יכולה לבצע את ההליך ברמה הטכנית. כחלק מהזכות על גופך במקרים של הריון לא רצוי הרי שהמדינה חייבת לדאוג לכך שתהיינה מרפאות (או בתי חולים) בהן ניתן לבצע את ההליך, כדי שתוכלי לממש את הזכויות שלך, ושהן לא תישארנה רק על הנייר.
  • בטיחות נפשית ופיזית כאחד – מדובר בזכות שזמינה, לפחות תיאורטית, לכל אדם שעובר משהו וצריך עזרה מהממסד הרפואי. והנה קם דבר והושם דגש ספציפי על הזכות של כל אשה שנכנסה להריון לא רצוי ובוחרת להפסיק את ההריון. וטוב שכך. הדגש מוסיף רוח גבית ליכולת שלך ולזכות שלך לגשת בצורה רשמית להליכים מסודרים וברורים, ללא עיכובים מיותרים, תוך שמירה על פרטיות וגישה לשירותי בריאות ברמה הגבוהה ביותר לצורך הפסקת ההריון שלך.
  • מימון הפסקת הריון – כאן מדובר בזכות מוגבלת וספציפית, שזמינה לנשים העומדות בקריטריונים שהושמו על-פי חוק. כמה דוגמאות מהקריטריונים שיאפשרו לך לעבור הליך ממומן הם כאשר קיים סיכון בלידת עובר עם מוגבלות גנטית, פיזית או שכלית, במידה ונשקפת סכנה לחיי האשה כולל נזק נפשי ולא רק פיזי, ועוד.

TLV מדיקל סנטר  מציע לך גישה לרופאים מומחים ולטיפול רפואי ברמה הגבוהה ביותר להפסקת הריון, כמו גם גישה לכל המידע שאת צריכה לגבי התהליך.