"ביתו של אדם הוא מבצרו" אומר המשפט הידוע וכן, הבית של כל אדם הוא המרחב הפרטי והמוגן שלו ועל כן, כל אדם יעשה את כל מה שניתן על מנת להרגיש הכי בבית בביתו. מלאכת עיצוב הבית איננה תמיד דבר קל, אך היא קריטית בכדי ליצור מרחב נעים, מזמין ונוח. כמובן שחשוב לעצב את הבית בדיוק בסגנון שאתם חפצים בו. אם אתם מוצאים את עצמכם תוהים האם כדאי לכם לשפץ את ביתכם או למה בכלל חשוב לעצב את הבית ואיך, במאמר הבא תקבלו את כל התשובות.

כלים
קרדיט לתמונה FREEPIK
קרדיט לתמונה FREEPIK

האם באמת חשוב לעצב את הבית?

לכאורה, הבית שלנו אמור לשמש אותנו לצורך מגורים. הוא מהווה קורת גג שתחתיה אנו ישנים, אוכלים, מנהלים חיי משפחה ועוד. לכן, יש שיאמרו שכל שיש לעשות הוא ליצור בית פרקטי. לרכוש עבור כל חלל את הריהוט הנדרש בכדי שהוא יהיה שימושי כאשר אין באמת צורך להשקיע בבחירת ריהוט דקורטיבי שתואם לסגנון עיצוב כלשהו, בחירת צבעים, יצירת אווירה בחלל, בחירת אלמנטים דקורטיביים שונים ועוד. אולם, מרבית האנשים מבינים שהבית הפרטי שלהם אמנם מהווה את מרחב המגורים שלהם, אך בכדי להפוך אותו לנוח ונעים וכמובן גם מרשים, יש צורך לעצב אותו. הנה כמה סיבות חשובות לכך שחובה לעצב כל בית:

יצירת אווירה

ראשית כל: יצירת אווירה. יצירת אווירה בכל חלל מהווה דבר חשוב ביותר. בסופו של דבר, אנו רוצים להרגיש הכי בנוח בחדר הסלון שלנו, ליצור אווירה נעימה, חמימה ונינוחה בחדרי הילדים או בחדרי השינה שלנו ועוד. איך עושים את זה? על ידי עיצוב. בחירת ריהוט מתאים, בחירת צבעים מתאימים לכל חלל, בחירת שטיחים שונים כגון: שטיח לסלון שייתן את הטון העיצובי בחלל כולו וייצור אווירה חמימה ומזמינה ועוד. אין ספק כי יצירת אווירה היא חלק חשוב מאוד בכל חלל בבית ומה שתורם ליצירת האווירה זה ללא ספק העיצוב של הבית.

יצירת מרחב שנעים לחיות בו

בסופו של דבר, הבית שלנו חייב להיות מקום שנעים לחיות בו. אנחנו יכולים לבחור עבורו ריהוט פרקטי בלבד, אך אין ספק שהרבה יותר נעים וכיף לחיות במקום דקורטיבי, מעוצב ומיוחד. אין כמו להיכנס לבית ולהנות מהמראה שלו, אין כמו לצאת מהבית בבוקר ולהנות מאיך שהוא נראה, אין כמו להתעורר בחדר השינה שלנו בבוקר ולהנות מהמראה המיוחד והמעוצב שלו. עיצוב הבית ירחיב את הלב שלנו ויגרום לנו ולכל אדם אחר שנכנס אליו להתפעל בכל פעם מחדש.

סדר

אין ספק שבית מסודר הוא בית שיותר נוח לחיות בו. אם בוחרים ריהוט רק בהתאם לפרקטיקה, לא פעם נוצר אי סדר בעיניים. המטרה היא לעצב כל חלל בבית ואת הבית בכלל באופן הרמוני. כלומר, יש צורך לוודא שיהיה לנו סדר בעיניים על ידי בחירת ריהוט מתאים, אביזרים דקורטיביים משלימים, צבעים מתאימים, כאשר כולם יתכתבו זה עם זה ויצרו לכם סדר בעיניים ובלב. הרבה יותר נוח לחיות בבית מסודר.

לארח בכיף

כל אדם שאוהב לארח יודע כי הדבר הראשון שעושים אורחים שנכנסים לבית הוא לבחון את הבית וכיצד הוא נראה. אם אתם רוצים להרשים את האורחים שלכם, אין ספק שכדאי מאוד שתעצבו את ביתכם בצורה הטובה ביותר. בחרו שטיחים עבורו, בחרו רהיטים יפים, צבעו אותו בצבעים מיוחדים, הוסיפו תמונות וכל דבר אחר שיכול להפוך את הבית שלכם לייחודי ונפלא למראה.