לשמחתנו בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה במודעות לנחיצות של טיפולים קלינים ובריאות הנפש. היום אנחנו מבינים כי לא רק הגוף שלנו דורש מאיתנו להתייחס אליו במלוא הרצינות, אלא גם הנפש שלנו. בהוויה הישראלית אין ערך חשוב ממשפחה וזוגיות היא למעשה המסגרת הכללית בתוכה המשפחה יכולה להתנהל. בתוך מערכת יחסים אוהבת ומכילה יש לעיתים את התחושה כאילו אנחנו יכולים לעשות הכל. אנחנו יכולים להשקיע משאבים ואנרגיה במקום העבודה, אנחנו נשארים סבלנים לילדים וכן הלאה. קשיים בזוגיות בסופו של דבר, מקבלים ביטוי בכל תחומי החיים. חשוב לזכור כי יש איך לטפל בקשיים מהסוג הזה ולא רק זה, אלא שפעמים רבות בני הזוג עלולים לגלות כי הטיפול מביא את הזוגיות לפסגות חדשות, בהן הם לא היו לפני כן. במאמר הבא ננסה לספק לכם הצצה לתוך הקליניקה. בואו איתנו.

 

למה כל כך חשוב ללכת לטיפול

רגע לפני שנדבר על טכניקות שונות בטיפול זוגי, בואו נדבר על הסיבה לשמה התכנסנו כאן. כאמור, זוגיות טובה ובריאה היא המפתח לחיים מאושרים. לא במקרה אמרו חז"ל 'לא טוב היות האדם לבדו'. הם אלו שאמרו כבר מזמן כי זוגיות היא הדרך לצלוח את החיים הללו על כל האתגרים הרבים שהם מביאים איתם. באופן טבעי, לאורך השנים, האופי של הקשר משתנה. מהחברות העמוקה שהייתה שם, התשוקה והאהבה, הזוגיות הופכת למקום בו לכל אחד יש תפקיד מוגדר בבית המשותף. לאורך השנים כל אחד מבני הזוג נאלץ להתמודד עם המתחים הרבים שהחיים מביאים איתם ומעבר לכך, הרי שעם הזמן מתבררים משקעים שונים, אותם סוחבים בני הזוג ממערכות יחסים קודמות וממערכות היחסים עם ההורים. טיפול זה המקום בו אתם מקבלים את ההזדמנות להשאיר את כל הבעיות מחוץ לחדר הטיפולים כדי לשבת ולדבר. זה המקום בו המטפלת הופכת לדמות אשר יכולה לשקף לכם את האופן בו אתם נשמעים. היא זו שתדריך אתכם להקשיב לבני הזוג שלכם ולעצמכם דרך המילים. ברגע בו לכל אחד יש את ההזדמנות לדבר, אתם תגלו כי ריבים תכופים שהיו לכם מקום בכלל בבעיה אחרת, אתם תגלו כי בצד השני יש מי שאוהב אתכם מאוד, רק אתם לא תמיד יודעים להקשיב לניגון הזה.

איך תבחרו את סוג הטיפול המתאים לכם

ד"ר רונית שרון מלווה זוגות כבר שנים ארוכות ובמהלך הזמן פתחה מכון מיוחד בו פועלים אנשי טיפול בליווי של זוגות לאורך משברים בזוגיות. הטכניקה אותה פיתחה ד"ר רונית שרון היא טכניקה בה בני הזוג לומדים להאיר על התכונות הטובות בהן ניחנה הזוגיות ומתוך החשיבה החיובית, בני הזוג לומדים להתמודד עם האתגרים השונים המלווים אותם באופן טבעי בחיי היום, יום. אל תשכחו כי לכל זוג יש את האתגרים שלו. המטרה שלנו היא לנסות להבין מה בכל זאת הופך את הזוגיות שלכם טובה יותר ואיך אפשר לחזק אותה. משום שמדובר על טיפול אינטגרטיבי המוגבל בזמן, לבני הזוג אין זמן 'לשקוע'. אנחנו רוצים להפוך את הקליניקה למקום אשר יכול להניע לפעולה. התהליך האינטנסיבי מאפשר לכם לעבור תהליך ושינוי אמיתי, דרכו תוכלו לצאת ביחד לדרך חדשה, יפה וטובה יותר.

העיקר הוא לקחת את הזמן כדי לעבור שינוי

הכי קל זה להגיד 'אין לנו זמן לזה'. תמיד יש מי שצריך אתכם יותר ותמיד יש אירוע הדורש את תשומת ליבכם דווקא עכשיו. אבל כאמור, אם לא תשקיעו בזוגיות שלכם, החיים לא יהפכו למקום בו אתם מגיעים למיצוי אמיתי שלהם. יש רגעים בחיים בהם הדבר הנכון הוא לפנות ולקבל עזרה. כדי ששניכם תרגישו בסוף התהליך הרבה יותר טוב. הטיפול יכול פשוט להציל את הזוגיות שלכם. דבר שאין לו מחיר.