לאנשים רבים יש חללים פתוחים לא מנוצלים בביתם. ליצירת סביבה נוחה ונעימה קיימים יתרונות רבים המשפיעים על המצב החברתי והנפשי שלנו.

כלים
פינת ישיבה לחצר
פינת ישיבה לחצר

כאשר אנו מנסים לייצר סביבה נינוחה, נעימה ושיתופית אחד הגורמים החשובים ביותר הוא בחירת הריהוט המתאים לחלל. אחד החללים החשובים ביותר בבית הוא חלל המרפסת או הגינה. מדובר בחלל חיצוני שמעניק לנו הזמנות לצאת מחלל הבית הסגור וליהנות מהאוויר הצח והשמש הנעימה.

כאשר בוחרים ריהוט לחצר לגינה, ובפרט פינות ישיבה חשוב לזכור שמדובר בחלק חשוב מיצירת האווירה באותו חלל. כולנו רוצים לדמיין את עצמנו יושבים על פינת ישיבה נינוחה ונעימה וליהנות מערב חוויתי עם חברים או בני משפחה. ריהוט בחצר מייצר יתרונות רבים לבעלי הבית ולכן אסור להתעלם מבחירה נכונה ומושכלת של ריהוט שיתאים לרצונות ולצרכים האישיים שלנו.

איך מתחילים לבחור ריהוט לחלל החיצוני שבביתנו?

מדובר בבחירה מהותית וחשובה הדורשת חשיבה מקדימה טרם הרכישה. כאשר רוכשים פינות ישיבה וריהוט לחללים חיצוניים, חשוב להבין כי סגנון ואיכות הריהוט ישפיעו באופן מהותי על התוצאה הסופית של התחושה שהחלל ייצר. לפיכך, חשוב לתכן היטב טרם הרכישה את סגנון הריהוט שנרצה לרכוש, את סוג החומרים בהם נרצה להשתמש ואת טווח תקציב של הריהוט.

שוק הריהוט מציע שלל רחב של אפשרויות לעיצוב המרפסת והגינה הכוללים מספר רב של רהיטים, אביזרים ומוצרים שתפקידם להפוך את החלל שברשותכם לנעים יותר ונוח לשימוש. מגוון המוצרים כולל שולחנות מותאמים לגינה\למפרסת, פינות ישיבה מפנקות, ערסלים וכדומה.

בחירה ריהוט עיצובי ואיכותי לחלל המרפסת או הגינה עלולה להיות משימה לא פשוטה כלל. כאשר בוחרים ריהוט הוא צפוי לשמש אותנו למשך שנים ארוכות ולכן יש להתאים את הריהוט לחלל הקיים וכן לעיצוב הכולל של כל חללי הבית. לרוב נעדיף לבחור ריהוט אשר מתאים לקו העיצוב האחיד של הבית כך שנוכל ליצור אווירה נינוחה ונעימה.

חשוב לציין שכאשר אנו בוחרים ריהוט לחללי הבית החיצוניים אנו צריכים לחשוב לאלו מטרות ישמש החלל. כך לדוגמא, אם אתם אוהבים לארח אנשים בביתכם, חשוב לשקול את הצרכים שלכם כמארחים וכן של האנשים הבאים להתארח בביתכם.

אילו פרמטרים חשוב לבחון לפני שרוכשים פינות ישיבה למפרסת ולגינה?

לפני שרוכשים פינות ישיבה לחצר ולגינה חשוב לקחת בחשבון את כלל הפרמטרים. במידה ואתם מעוניינים לרכוש ריהוט לאזור הגינה או המרפסת, חשוב להתאים את הרהיטים השונים לסגנון המרפסת, לאופן השימוש שלכם בריהוט וכן לסגנון העיצוב האישי שלכם. בחלק זה של המאמר אנו נעניק לכם מספר פרמטרים חשובים שיש לשקול טרם בחירת הריהוט לביתכם.

סוג השימוש בריהוט – קיים מגוון רחב של פינות ישיבה שכל אחת מהם מתאימה לסוג שימוש אחר. אם אתם אוהבים לארח אנשים רבים בביתכם, חשוב לבחור בפינת ישיבה שתתאים למספר רב של אנשים ותהיה עמידה לאורך זמן. העמידות צריכה לבוא לידי ביטוי בסוג החומר ובעמידותו אל מול תנאי מזג האוויר. אם אתם מחפשים פינת ישיבה שתתאים רק לכם ולבני ביתכם, אולי תעדיפו פינת ישיבה עיצובית וקטנה יותר שתתפרש רק על חלק קטן מהשטח הקיים.

תדירות השימוש בריהוט – תדירות השימוש משפיעה גם היא על סוג הריהוט שנבחר לרכוש. אם אתם אנשים שמעוניינים להשתמש בפינת הישיבה או בשאר הריהוט באופן יום יומי, כנראה שתעדיפו מוצר יותר בסיסי, עמיד וחזק שיכול להחזיק ולשרת אתכם למשך שנים ארוכות.

עמידות הריהוט – חשוב לבחור ריהוט חיצוני שיהיה עמיד, חזק ושימושי לאורך זמן. על מנת לבחור בריהוט עמיד יש לשים לב שחומרי הגלם שלו מתאים לאקלים הים תיכוני המאפיין את אזורנו. בישראל, מרבית השנה מאופייני בשמש חזקה ובלחות גבוהה ולכן יש לבחור ריהוט שניתן להגן עליו מפני קרני השמש ומפני רטיבות ולחות.

תקציב – כאשר אנו בוחרים ריהוט לבית, אחד הפקטורים החשובים ביותר הוא התקציב שברשותנו. פינות ישיבה וריהוט גן ניתן למצוא במגוון רחב של מחירים. כמובן ששכל שהריהוט אותו תבחרו יהיה חזק יותר וגדול יותר כך מחירו יעלה. אולם גם למאפיין העיצוב קיים חלק בקביעת המחיר ולכן לפני הרכישה חשוב שתתכננו היטב כמה אתם מוכנים להוציא עבור ריהוט לגינה ולמרפסת ומהן שאיפות השימוש שלכם באותו מוצר.