מגמת בניית בריכות שחייה פרטיות בבתים ממשיכה להפתיע. רבים מהאנשים נוטים לביית את חצר הבית שלהם ולהפוך אותה לחלק אינטגרלי מההווי המשפחתי. בזכות הדרישה הגבוהה לבריכות שחייה פרטיות, יש גם תחרות גדולה בשוק וקיים היצע רב של בריכות במנעד מחירים. יחד עם זאת, בכל החלטה של בניית בריכה בחצר הבית, יש מספר דברים משמעותיים שעוד בטרם תחילת הבנייה מוטב יהיה להכיר בהם, על מנת שהבנייה תיעדר מטעויות, זמן ובעיקר בזבוז כסף – להלן כמה עצות שיעזרו לכם להפוך את החצר שלכם למפלט אטרקטיבי לכל אחד ואחת ולמקום קסום, בטוח ומהנה ביותר לאורך כל ארבעת העונות.

כלים
קרדיט לתמונה : ערן לוינסון – אמנות הגינה הקסומה
קרדיט לתמונה : ערן לוינסון – אמנות הגינה הקסומה

 

היצע מגוון לכל מטרה

בריכת שחיה בגינה היא בהחלט אלמנט שייקר את הנכס שלכם, זאת אל מול עלות ההקמה הנמוכה באופן יחסי. בריכת שחייה בגינה תהווה מקור מושלם לכל מי שחפץ לשחות מדי בוקר וליהנות מספורט איכותי, אולם היא גם מיועדת למקור הנאה בו ניתן ליהנות מהשתכשכות והירגעות לאורך כל השנה. בקיץ ניתן להיכנס אליה ולהתרענן ובחורף לשבת לצד הבריכה עם כוס בירה ולצפות בשקיעה. בכל מקרה, נכון יהיה להתאים את סוג הבריכה לצרכים ולרצונות של כל דייר. כלל הבריכות שתמצאו היום בשוק יכולות לתת מענה לכל אלה - גם לפעילות ספורטיבית יומיומית וגם כאזור ישיבה נעים בחוץ בו ניתן לשבת מדי יום.

בריכה לכל תקציב

עם ההיצע הרב כך גם גדל מנעד המחירים. בריכה שעשויה מבטון יצוקה, עדיין נחשבת לבריכה היוקרתית ביותר זאת בזכות העמידות שלה וחומרי הגלם המשובחים, אולם היא גם דורשת היתר בנייה ואישורים מהמועצה המקומית. העלות הבנייה של בריכה זו יכולה להשתנות בהתאם למידות שלה, אך עדיין מדובר באלטרנטיבה היקרה ביותר מכל השאר. יש עוד בריכות שנחשבות לבריכות מקובעות, אולם הן זולות יותר. כמו כן, יש בריכות שמגיעות ישירות מהמפעל עצמו וכל מה שיש לעשות זה להציב אותן על האדמה, בזמן שגם המחיר שלהן זול יותר. בהתאם לזאת, יש להבין מבעוד מועד, מה רוצים, מה התקציב הקיים, שהוא גם אמור לכלול את כל התחזוקה שכל בריכה דורשת.

תחזוקה לכל בריכה

כמו כל דבר יקר שנדרש לשמור עליו ולדאוג שלא יתבלה או יישחק, גם במקרה של בריכות שחיה, מדובר באלמנט שהוא גלוי לתנאי האקלים, סופג את הלחות, סופח את קרני שמש, האבק, מנעד הכימיקלים שנמצאים בתוך המים וכן המזיקים למיניהם. בהתאם לזאת, בריכה תדרוש תחזוקה שוטפת שלוקחת בחשבון את חומר הגלם ממנו היא עשויה. עלות התחזוקה כרוכה בעלות המים (גודל הבריכה), בחשמל ובכימיקלים ותעמוד בממוצע על 800 ₪. במידה ומשכירים שירות תחזוקה מטעם חברה מקצועית זה יכול לעלות יותר, אולם לפעמים זה חוסך הרבה התעסקות. בכל מקרה לא מומלץ לפסוח על פעולה זו כי זה מה שיגן על התשתיות, יחסוך בעיות עתידיות בבריכה וישמור על מים טהורים. מים לא נקיים יכולים להיות מסוכנים לשחייה ואף עלולים לגרום לתחלואה.

עיצוב הבריכה שלכם

עוד החלטה משמעותית שיש לקחת כבר בהתחלה היא עיצוב הבריכה ויתר חומרי החיפוי שלה. ניתן לעצב אותה בכמה וכמה עיצובים כמו בריכה בעיצוב כפרי בתוספת חיפוי דק עץ, בריכת אינפינטי מודרנית וכו'. בעבר הקרמיקה הייתה החיפוי שכיח בעוד שהיום המגמה היא שימוש בפסיפס, בטיח צבעוני או באבן טבעית. גם התאורה שמאירה את הבריכה מותירה רושם רב וממקסמת את האווירה על ידי נורות לד ייחודיות וחסכניות שמפיצות אור נעים במיוחד שיכול גם להיטמע בתוך קרקעית הבריכה.

בטיחות בשטח הבריכה

בטיחות היא מעל הכל והיום ניתן לראות שיש מענה לכל סכנה ובמקרים מסוימים המועצה המקומית תדרוש את אותם אלמנטים על מנת להבטיח את בטיחות הרוחצים בבריכה. היום ניתן לזהות בבריכות ביתיות רבות כיסוי בריכה ראוי שמונע אסונות וכן שומר על טוהר המים מלכלוך וזיהומים. רצוי לבדוק שהכיסוי תואם בגודלו לסוג המבנה ומסוגל למנוע נפילות למי הבריכה, מונע אידוי של המים וחוסך בחימום המים. למעט הכיסוי יש את כל עניין חיפוי הקרקע לצד הבריכה, לכל חיפוי יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך חשוב שהבחירה בחיפוי תהייה עמידה לסביבה לחה, כמו דק או מצע של דשא.

המאמר נכתבה באדיבות ערן לוינסון – אמנות הגינה הקסומה