רוב הישראלים רוכשים ספות מעוצבות מבד בשלל אופציות וגוונים ומקצתם רוכשים ספות עור. כדי לבחור את הספה המתאימה ביותר לכל בית ולכל משפחה יש להביא בחשבון כמה וכמה פרמטרים.

כלים
ספה מבד
ספה מבד

 

בחירה של ספות

בשלב ראשון יש למדוד את גודלו של הסלון, אורך ורוחב ולקבל החלטה אם רוצים שהספה תמוקם על פני כל השטח, או חלק ממנו על פי הנוחות של בני המשפחה. יש משפחות שיש בהן לדוגמה חמש נפשות ולכן הם מעוניינים שיהיו חמישה מושבים. לעומת זאת משפחות שאוהבות לארח תחפשנה מערכות סלון גדולות יותר, כמו אופציה של ספה פינתית שיש בה מושבים רבים יותר וכך כולם יוכלו לשבת בנוחות מרבית.

נושא חשוב נוסף הוא אם מעוניינים שיהיה בספה זו שזלונג שבו אפשר להתרווח ולמתוח את הרגליים. יש אפשרות לעמדה אחת כזו בקצה הספה או שתי עמדות, אחת בכל קצה של הספה. אופציה נוספת היא ספה שיש בה ריקליינרים כדי לשים רגליים למעלה, על פי רצונו של מי שיושב בכל מושב.

בד עבור הספות

קיימים סוגים רבים בדים אשר מתאימים לציפוי ספות בחדר המגורים. רהיטים לסלון זו לא קנייה שמבצעים לעיתים תכופות אלא בדרך כלל אחת לכמה שנים ולכן כדאי לבחון כמה וכמה סוגים של בדים כדי לבחור את הבד המתאים ביותר.

אם מדובר בבית שיש בו ילדים קטנים וגם חיות מחמד, כדאי לרכוש ספות מעוצבות מבד רחיץ. מדובר בבד שאפשר לרחוץ אותו במקום באמצעות ניקוי מקצועי, או לחלופין להוריד את הכיסויים מהמושבים ומהמשענות ולכבס במכונת כביסה על פי ההנחיות.

מעבר לכך יש בדים עדינים שמתאימים יותר לבתים של אנשים מבוגרים ולא לבתים שגרים בהם ילדים, בדים עדינים ונעימים דמויי קטיפה ושלל אופציות של בדים חלקים בגוונים יפים, בדים עם פסים דקיקים ועדינים, או בדים עם הדפסים יפהפיים.

היצע נרחב של בדים לספות

האפשרויות של ספות מעוצבות מבד הן רחבות מאד ולכן בוחרים רק בדים שהם בטיב מעולה, שיהיה נוח מאד לשבת עליהם הן בחורף והן בקיץ. שיהיו אלו בדים עמידים כך שלא יקרעו מפעילות של חיות המחמד וכך בני הבית ייהנו מהריהוט לאורך שנים רבות.

קיימת חשיבות להתאים את הגוונים לפריטי הריהוט הנוספים והאקססוריז בחדר המגורים, כמו המזנון, הכורסאות השטיח והווילון. בדרך זו יוצרים הרמוניה עיצובית והמראה הכללי של הסלון הוא מרהיב.