כל מי שחווה האקנה יודע כמה התופעה הזו מתסכלת, כואבת ופוגעת בביטחון העצמי. לרוב האקנה פוגע קודם כל בפנים אך לפעמים מתפתח גם במקומות אחרים בגוף, למשל בחזה.

קרדיט תמונה Depositphotos
קרדיט תמונה Depositphotos

איך מגיע האקנה לחזה וכיצד ניתן להתמודד?

יכולים להיות לכך מספר הסברים:

1. לחץ נפשי

הגוף והנפש שלנו הם אחד. כאשר אנו חווים תקופות קשות, לחוצות, מנסים להספיק הרבה ובעצם לא קשובים לגוף שלנו, הגוף מוציא אותות בדרכים שונות. אחת מהן, היא הפצעונים.

מה הכוונה בלא קשובים לגוף שלנו? לא לזלזל בשעות השינה שלנו. כשהגוף עייף הוא מבקש מנוחה. כשאנו לוחצים עליו לפעול מעבר ליכולותיו אנחנו יוצרים לחץ. אפילו שתיית מים, לאכול אוכל מזין ולעשות את צרכינו – אלה הם צרכים שבימים עמוסים בשגרת היום אנחנו דוחקים הרבה פעמים לפינה ואפילו לא שמים לב אליהם.

לכן חשוב מאוד להיות קשובים לבקשות האלו של הגוף – ולשחרר ממנו לחץ. אפילו עשרים דקות של מדיטצייה בבוקר, קריאה ספר, או רגע מנוחה שהוא שלכם בשביל עצמכם – יכולים משמעותית להפחית את האקנה בחזה.

2. זיעה ובגד שלא מתאים לעור

ישנם בדים מסוימים שלא מתאימים לכל אחד, רובם סינתטיים. הרבה פעמים הבגד כשלעצמו הוא זה שגורם לגירוי בעור, וחשוב לשים לב איזה בדים גורמים לנו לכך.

בנוסף יש לזכור לאחר פעילות שגורמת לזיעה בחזה להתקלח בהקדם האפשרי. הזיעה היא כר פורה לבתימת נקבוביות. כשהנקבוביות נסתמות העור מתקשה לנשום וכך נוצר אקנה. לכן כשהזיעה מתקררת על העור, במיוחד באזורים עם פוטנציאל לאקנה, חשוב לשים לב ולשטוף את האזור.

פעמים רבות השילוב של הזיעה עם חולצה שיוצרת גירוי עלול להוביל לפצעונים שיפצעו במהירות גדולה, ולכן כשאנו יודעים שאנחנו הולכים להזיע, עוד יותר חשוב להקפיד על חולצות עם בד נושם ונעים.

3. קרם לחות

מריחת קרם לחות שעשוי מחומרים שלא מיטיבים עם עורך עשוי גם לגרום לגירוי ולאקנה.

דבר נוסף שגורם לסתימת נקבוביות ומשם לאקנה הוא - הזעה מיד אחרי מריחת קרם לחות שלא נספג כמו שצריך.

חשוב מאוד לבחור קרם לחות מתאים, לקרוא רכיבים ולוודא שהוא נספג לפני שממשיכים בפעילות.

4. חוסר בנוזלים

חוסר בנוזלים. כשהגוף לא מקבל מספיק נוזלים טבעיים (מים, פירות וירקות) כלומר לחות, הוא נאלץ לייצר את הלחות הזו בעצמו – באמצעות שומן שפעמים רבות בא לידי ביטוי כאקנה. ישנה טעות לחשוב שככל שנייבש את הגוף יותר כך גם האקנה יתייבש. אך בפועל כשהגוף לא מקבל את הלחות שהוא זקוק לה, הוא מייצר אותה בעצמו ואנחנו נכנסים למערבולת של אובדן שליטה על התופעה המתסכלת הזו.

המים הזורמים בגוף גם תורמים לחילופי החומרים וועוזרים להעביר את האקנה. כך גם לגבי פירות וירקות.

אז למה אתם מחכים? לכו להילחם באקנה