במשך השנים כולנו התרגלנו להתנהגות מאוד זהירה עם המים החמים הזמינים לנו בבית. אכן, כל שטיפת כלים ובוודאי כל אמבטיה ומקלחת צריכות לקחת בחשבון גם את בני הבית האחרים, שלא יישארו חלילה בלי מים חמים, ושלא לדבר על הויכוחים והתורות למקלחת. למעשה, כל כך התרגלנו עד שהרעיון של אספקת מים חמים בלי שום הגבלה על מתי ועל כמה, נראה די פנטסטי. אבל האמת היא שהפתרון הזה כבר נמצא די הרבה שנים בשטח, ורק ממשיך להשתכלל. הכוונה היא כמובן למחממי מים על גז.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מתקן חכם ופשוט

אם עדיין לא שמעת על מחמם מים על גז, כדאי שתדעו במה מדובר. זהו מתקן מאוד פשוט, מאוד שקט ומאוד חכם, אותו מתקינים בצמוד לבית בחלק החיצוני. למעשה יש בתוכו מבערים ונכנסים אליו צינורות המים של הבית. כאשר מים מתחילים לזרום דרך הצינורות, החיישן של המכשיר מזהה זאת ומפעיל את המבערים באופן מיידי. וכאשר הברז בבית נסגר- גם המבערים נכבים. בנוסף, מכשירים אלו מגיעים עם שלטים, שעימם  ניתן לכוון את הטמפרטורה הרצויה, למשל 40, 45 או 50 מעלות צלזיוס בהתאם להעדפות.

ומה זה אומר בשביל הצרכן?

זה אומר ששניות ספורות לאחר שהוא פותח את ברז המים החמים במטבח או באמבטיה, או בכל צרכן אחר של מים חמים בבית, מתקבלים מים חמים בדיוק בטמפרטורה הרצויה. זאת, בלי צורך להדליק כחצי שעה מראש את דוד החימום החשמלי, על כל המשתמע מכך מבחינת צריכת החשמל. בנוסף לכך, המשמעות היא שאין שום מגבלה על כמות המים החמים. אפשר לעשות מקלחות ארוכות ככל שרוצים, בראש שקט ובידיעה שהמים יספיקו גם למקלחות של הבאים בתור מבני המשפחה. בנוסף, לעולם לא יקרה מצב בו באמצע המקלחת המים הופכים לפושרים, ואז לחמים. פשוט כי אין כאן דוד או מיכל ואין שום מגבלה של כמות.

יש לציין שגם מבחינת החיסכון מדובר באמצעי משתלם. כך למשל, בימים אלו כשהקיץ נכנס לתמונה בבתים רבים מתחילים לקבל מים חמים בחינם מדוד השמש. אז את מחמם המים על גז אפשר בהחלט לחבר אל הצינור היוצא מדוד השמש, וכך המבערים אינם צריכים לעבוד חזק או אפילו לעבוד בכלל על מנת להביא את המים לטמפרטורה הרצויה. כאמור, המחמם גם חוסך בהוצאות מיותרות של חשמל, למשל דוד חשמלי שנשכח עובד, או בכלל הפעלה של הדוד בימות החורף. אם לא די בכך, זהו גם פתרון עדיף לסביבה מכיוון שהגז נחשב פחות מזהם לעומת חשמל המופק מדלקים.