הרבה אנשים מחליטים לפתוח עסק קטן, כדי לשפר את ההכנסה. לפעמים עסקים מהסוג הזה יכולים לגדול, כך שהם אפילו הופכים למקור הכנסה מרכזי ורווחי. אבל חשוב לשים לב שטעויות עלולות להפריע אם לא נערכים נכון. כעת שימו לב לטעויות הבאות שחשוב להימנע מהן, לצלוח אותן ולפעול נכון.

 

אל תוותרו על תיאום מס

יש לא מעט דברים שיוכלו לעזור לכם לפתח עסק קטן, אך לפני שנסביר על כך שימו לב לטעות הבאה. ברגע שיש לכם יותר ממקור הכנסה אחד, כדאי לבצע תיאום מס. ניתן לבצע אפילו תיאום מס מקוון, אך שימו לב למשמעות. ללא תיאום מס, אתם עלולים לשלם יותר מדי מס על חלק מההכנסות. תיאום המס חוסך את הטרטור של הגשת בקשות להחזרי מס, מאוחר יותר.

גם על עסק קטן חייבים לדווח

אנשים שרוצים לראשונה לפתוח עסק קטן, סבורים לעיתים שמכיוון שההכנסות הצפויות לא גבוהות, אין צורך להצהיר על פתיחת העסק למס הכנסה. למעשה, ללא קשר לגובה ההכנסות, תמיד יש לדווח ולהצהיר על פתיחת עסק חדש. מי שלא מדווח על כך ונתפס, עלול לשלם על כך מחיר יקר. זה לא רק הקנסות אלא גם העובדה שמס הכנסה נוטים לבצע ביקורות חוזרות, מול עסקים שנתפסו כפועלים תוך העלמת נתונים או אי דיווח (אפילו בתום לב). על עסק קטן, אפילו אם הוא עסק פטור, חייבים לדווח למס הכנסה, למע"מ ולביטוח לאומי.

אל תשכחו להגיש קבלות

בתור עסק, לא משנה כמה הוא קטן, מותר ואפילו חשוב לדווח על כל הוצאה עסקית. מס הכנסה מכיר בהוצאות העסקיות, מה שאומר שהרווח תמיד יהיה לאחר ניכוי הוצאות. שמרו את כל הקבלות שקיבלתם מספקים, על שירותי ייעוץ, על פרסום, על רכישת ציוד משרדי וכן הלאה. כל קבלה שאתם לא מגישים למס הכנסה, זה בעצם כמו לזרוק כסף לפח.

תמחור נכון, אחרת תפסידו

בעלי עסקים חדשים, בפרט עסקים קטנים, עשויים לתמחר את הפעילות העסקית בחסר. כלומר, הם גובים מלקוחות סכומים יותר מדי נמוכים, שלא מאפשרים להם להרוויח. מי שלא מתמחר את הפעילות העסקית נכון, עלול לא רק שלא להרוויח אלא אפילו להפסיד. לכן, אחד הצעדים הראשונים יהיה לבדוק בכמה תצטרכו למכור מוצרים או לתמחר את השירותים, כדי שתוכלו לפחות בטווח הזמן הבינוני, להגיע לרווחיות הנחשקת.

קידום באינטרנט – כך מגיעים היום ללקוחות

כדי להתקדם – צריך לפרסם. ניתן לשווק עסק קטן בעלויות סבירות בערוצים מקוונים. כלומר כדי לקדם את העסק, היעזרו בשלל פלטפורמות אונליין. לדוגמא, הקמת אתר שתוכלו לקדם בגוגל. הקמת עמוד עסקיי בפייסבוק או ערוץ ביו טיוב. ככל שתפרסמו את עצמכם ביותר ערוצים ומול קהל לקוחות פוטנציאלי רחב, כך תוכלו להגדיל את הכנסות העסק.