לא כול האנשים יודעים זאת, אבל תאונה שקורית במקום העבודה יכולה להוביל לחוסר יכולת לעבוד באופן זמני או קבוע. חוסר היכולת הזאת או אפילו פציעה קלה או חלילה קשה - מחייבת פיצוי כספי שיעזור לכם להתאושש מהמצב.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

דבר נוסף שלא כולם יודעים, הוא שתאונות עבודה אינן חייבות להתרחש במקום הספציפי בו עובדים, אלא שהיא יכולת להתרחב בכול מקום כמו באוטובוס או ברכב, היא יכולה לקרות בזמן שנוסעים לעבודה, תאונה כזאת יכולה להתרחב בבית של לקוח, באתר בנייה או בכל מקום אחר שקשור בצורה ישירה או עקיפה אל המקום בו אתם עובדים.

כיום יש לא מעט סיפורים על אנשים שנפגעו בדרך לעבודה, כמו מי שהלך ברחוב ונפל או מי שהיה מעורב בתאונת דרכים בדרך לעבודה, ויש גם הרבה סיפורים על הדרך להתמודד עם המצב.

מי שעבר תאונה כזו החל מפציעה במקום העבודה עד מחלה שנגרמה במקום העבודה, או בעיות בריאותיות שונות שהתרחשו בשל עיסוק כזה או אחר: בהחלט יכול להגיש תביעת תאונת עבודה ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

אבל כיצד מגישים תביעת תאונות עבודה?

הגשת תביעה מסוג זה מתחילה כמו כל תביעה אחרת, עם משימות כמו הגשת טפסים למוסד לביטוח לאומי ולחברות הביטוח הפרטיות והצגת טפסים רלוונטיים ומסמכים חשובים.

לאחר מכן יש להתחיל לאתר מסמכים רפואיים שיש לשלוח אל חברות הביטוח, או אל עו"ד תביעות עבודה שיוכל לסקור את המסמכים ולעזור לכם לבצע מיון ולדעת מה כדאי להגיש ומה לא. מדובר על מסמכים כמו חוות דעת רפואיות ממומחים, מסמכים שעל המעסיק למלא, לעיתים רבות תצטרכו לגבות עדות ממי שהיה במקום בזמן התאונה ויש מקרים בהם תזדקקו לליווי של עורך דין מקצועי שיוכל לעזור לכם להגיש את התביעה.

כיום יש את זכות ויוזמה שיכולה לסייע בהגשת תביעה. המומחים בתחום ויספקו לכם את כל המידע הדרוש כדי שתדעו כיצד להתמודד עם בירוקרטיה, 'טופסולוגיה', ותנאים שיציבו חברות הביטוח והביטוח הלאומי.

למה כדאי להיעזר בעורך דין?

עורכי דין טובים יכולים לספק לכם מידע חשוב בנושא תאונות עבודה ולסלול עבורכם את הדרך לקבלת פיצויים על תאונת עבודה. בין הפיצויים תמצאו גמלאות, קצבת נכות זמנית או קבועה, פיצויים מחברת הביטוח, קצבת עבודה ואת כל מה שדרוש כדי להתפרנס בכבוד. אז זה הזמן לבדוק מה מגיע לכם וכיצד תוכלו לממש את הזכויות שלכם על הצד הטוב ביותר.