טיפולי PRP לשיער בריא וחזק.

קרדיט תמונה: pexels
קרדיט תמונה: pexels

כבר לא צריך לחשוש מהקרחה

יש כל כך הרבה סיבות לתופעות הקרחה בקרב גברים ונשים, חלקן פיזיולוגיות כאשר זמן ותהליך הזדקנות הוא פקטור. בעוד סיבות אחרות יכולות להיות נפשיות כגון לחץ, חרדה, הפרעות דחק פוסט טראומטיות, דיכאון ועוד הרבה גורמים נפשיים אחרים.

לשיער יש חשיבות גדולה גם אצל נשים וגם אצל גברים, ולא רק בגלל ששיער משפר משמעותית את המראה החיצוני. כיום ישנם הרבה טיפולים שמטרתם לשקם את השיער, לעזור במניעת הקרחה ונשירת שיער והשתלת שיער גם לגברים וגם לנשים.

כבר לא צריך לחבוש כובעים ומטפחות כדי להסתיר את האזור שהתחיל להקריח, אלא לחפש מרפאה העוסקת בטיפולי PRP לשיער, בייחוד שהטיפול מגובה מבחינה מחקרית.

מה הם טיפולי PRP לשיער

טיפול PRP לשיער ידוע בשמו המלא Platelet Rich Plasma, הוא בעצם שיטת טיפול מהפכנית ומוכחת מחקרית לחיזוק שורש השיערה, מניעת נשירה והתקרחות. זריקת PRP עשויה מפלסמה עשירה בטסית דם, שנלקחת מהאדם שרוצה לעבור את הטיפול, הדם נלקח מהמטופל ועובר תהליך זיקוק.

לאחר הפרדה של טסית דם, רופא מאלחש את האזור הדליל ולאחר מכן מזריק את טסית הדם ישירות לאזור הדליל עצמו. מטרת הטיפול היא לחדש ולחזק את תהליך ההתחדשות, שיתרום לריפוי רקמות באזורי ההתקרחות בראש.

ניתן לעשות טיפול PRP לא רק לשיער, אלא גם טיפול PRP לפנים שיכול לטשטש צלקות ולהצעיר את עור הפנים.

על טוב לא מתפשרים

מחקרים רבים בוצעו והוכיחו כי טיפול PRP הנו טיפול יעיל לנשירת שיער. אחת הסיבות שטיפול PRP לשיער וטיפול PRP לפנים הפכו לפופולריים, היא שהטיפול לא רעיל אלא מעודד חידוש תאים. כיום משתמשים ב-PRP להרבה דברים בתחום הרפואה, בגלל שהטיפול מוכיח את עצמו וכמה הוא בטוח עבור האדם שעובר את הטיפול.

כך שאם אתם צריכים טיפול קוסמטי בטוח ויעיל, שיעזור בתהליך התחדשות תאית במקום הטיפול, בחרתם נכון. אומנם קיימים טיפולים קוסמטיים שונים, חלקם עלולים להיות רעילים אם לא שמים לב לדקויות ולמינון הנכון, הדבר לגרום לנזקים.

בדיוק בשביל זה בוחרים בטיפול בטוח, העשוי מדמו של המטופל עצמו כך שיש תופעות לווי מינוריות לאחר הטיפול. לטיפול PRP מחקרים רבים אשר מעידים שהטיפול יעיל ברוב המקרים, אך יש לזכור שבחלק מהמטופלים, לא הושג שיפור. לכן, אם מישהו מבטיח 100% הצלחה, יש לקחת את דבריו בערבון מוגבל.

טיפולי PRP לפנים

טיפול PRP לפנים עובד על אותו עיקרון כמו טיפול PRP לשיער, בו מוזרקות טסית דם של המטופל לאזור הטיפול המבוקש. טיפול PRP יכול לסייע בהעלמת וטשטוש צלקות, טיפול בפצעי אקנה, טיפול בכתמי פיגמנטציה ועוד טיפולים אחרים.

האוזרים בפנים בהם ניתן לבצע את הטיפול הם מצח ומצח תחתון, עפעפיים ומרכז הפנים, חלק הפנים התחתון, צידי האף וקו לסת וסנטר.

טיפול פלזמה הוא טבעי ובטיחותי וכמעט ללא תופעות לווי, יכול להיות הטיפול לו אתם זקוקים כדי להעניק לעורכם מראה צעיר ורענן. זמן הטיפול המשוער הוא בין 30 דקות ל-45 דקות, שאחריו תוכלו לחזור לשגרה היומית הרגילה שלכם ללא כל בעיה במקרה שבוצע בקרקפת. במקרה ובוצע בפנים, עשויים להיות אזורים אדמומיים ובמקרים מסויימים, מעט כחלחל ליום מעט יותר, תלוי סוג, צבע ומרקם העור.

למה עוד משמש טיפול PRP

בעוד טיפול PRP תופס תאוצה בתחום הקוסמטיקה כשיטת טיפול יעילה, מבוססת מחקר ובטוחה עבור המטופל, יש לטיפול פלזמה עוד שימושים. קחו לדוגמה אנשים שסובלים ממחלות מפרקים שונות, שגורמות לכאבים עזים בכל מיני אזורים בגוף ומקשים על תנועה במהלך היום.

בגלל שטיפול PRP עוזר לשיקום וחידוש רקמות, משתמשים בטיפול כדי לעזור לשקם את הסחוס שקיים בין מפרקים. הטיפול יכול לסייע בשיקום פציעות שונות, בעיקר אורטופדיות ולעזור למאות אנשים שסובלים מכאבים כרוניים בשל מחלות מפרקים.

כיום משתמשים ב-PRP לפציעות, עבור חולים עם מחלות מפרקים, להשתלות שיער ומניעת נשירה ולאחר ניתוח כדי לזרז את החלמת אזור הניתוח.

תופעות לווי קלות

חשוב לציין שתופעות לווי אפשריות יכולות להיות לאחר טיפול PRP, אך יחלפו תוך מספר ימים, במידת הצורך יש להתייעץ עם הרופא על כך. זיהום מקומי באוזר בו נעשה הטיפול, פגיעה עצבית, כאב באזור הטיפול לאחר הטיפול ופגיעה ברקמות מסביב לאזור הטיפול.

גם כאשר טיפול PRP לשיער או טיפול PRP לפנים הוא בטיחותי ומוצלח, חשוב לציין שתופעות לווי אלה עלולות לקרות. חשוב להתייעץ עם רופא לפני תחילת התהליך לבירור זמן החלמה מתופעות הלווי המצוינות ורק לאחר מכן להחליט אם להמשיך בטיפול.

כמו כן, למען שביעות הרצון שלכם לפני התחלת טיפול, תוכלו לבדוק חוות דעת על הטיפול עצמו מאלה שכבר עברו אותו.

תעשו מה שנכון ובריא לכם

עולם הקוסמטיקה עובר שינויים ושדרוגים משנה לשנה, וכל פעם מוצאים דרכי טיפול יותר בטוחים לגוף האדם שלא כוללים כימיקלים. דוגמאות טובות לכך הן זריקות חומצה היאלורונית שקיימת באופן טבעי בגוף האדם, וכמובן טיפול PRP לשיער ופנים.

בשונה מטיפולים אחרים שיכולים להניב תוצאות טובות ויעילות, אך מרכיבות כימיקלים שונים שעלולים להזיק לגוף האדם בשל המרכיבים שלהם. טיפול פלזמה כמו החומצה ההיאלורונית בטוחים יותר לגוף בגלל שהם כבר קיימים בגוף אך עוברים תהליך זיקוק לחיזוק הטיפול.

אל תתפשרו על טיפולים בריאים יותר לגוף שלכם, תזכרו שהגוף שלכם כמו כל דבר אחר בחיים זקוק לתחזוקה מתמדת.