למי שאינו יודע, עצים להסקה הם משאב שמתחדש, הם בעצם מקבלים אנרגיה מהשמש, אשר נאגרת באמצעות זמן הגדילה שלהם. באמצעותם אפשר להוריד את ההוצאות הכספיות, בהיותם דלק מאוד חסכוני לחימום ביתי. תמשיכו לקרוא, ותבינו כיצד לבחור את סוג העץ להסקה הטוב ביותר.

כלים
עצים להסקה
עצים להסקה

 

האם כדאי לבחור בעץ הסקה מסוג עץ אלון מבוקע?

לאחר שדיברנו עם ריטה פסחוב - מומחית לעצי הסקה מאתר עצי אגם גילינו שבהחלט כדאי לבחור בעץ הסקה מסוג עץ אלון מבוקע, משום שהינו מייצר המון חום, זמין ונשרף בצורה נקייה. הוא מוכר בזכות הבעירה האיטית והארוכה שלו, ומוביל על כל שאר דומיו. גזע העץ שלו ממש ענקי, הוא דחוס וקשיח, הווה אומר – הוא יכול להפיק חום מקסימלי בשביל המשקל שלו.

האם עץ איירון ווד להסקה מומלץ?

ריטה פסחוב אומרת שעץ איירון ווד מאוד מומלץ להסקה, כי יש בו כל מיני סוגים של עצים צפופים וכבדים, אשר נוטים לייצר מהם עצים מופלאים לשם הסקה. עץ זה עמיד וקשה ביותר, עמיד בפני כל זיהום של פטריות או חיידקים, תוך כדי שמירה על ריח הלימון והפירות. עץ מבוקע זה לא ענק בממדיו, ומרביתו לא מצריך פיצול, מה שמהווה לו סגלה אדירה.

האם עץ אורן הוא הטוב ביותר להסקה?

ברור מאליו כי עץ אורן הוא הטוב ביותר להסקה, ומגיע מגיזום מקומי. מאוד קל להדליק אותו, בעוד הוא מותיר המון אפר. הוא מעולה לשם הדלקת אש, אבל משום שיש בו הרבה שרף, מומלץ לחשוב שוב האם חפצים לעשות בו שימוש כעץ הסקה לתנור פנימי וביתי.

מדוע עץ ליבנה להסקה הוא הבחירה של האירופאים?

האירופאים, שחווים עונות חורף קשות, בחרו בריש גלי באפשרות המובילה של עץ ליבנה להסקה, והם לא טועים. הוא עם ריח נעים ועץ צפוף. עץ הליבנה מפיק חום בעירה גבוה, ומעולה בשביל מי שרוצה ליהנות מחום רב או מיצירה של אווירה רומנטית ונחמדה, ולא רק לצורכי חימום המקום. הוא נדלק בלי כל בעיה, שנדרש לשם כך חתיכות עץ יותר דקות ממנו. הוא נשרף מאוד מהרף ורבים מעדיפים אותו על פני עץ האלון.

עד כמה מעולים גלילי עץ דחוס להסקה?

העץ שמכונה גלילי עץ דחוס מכונה אף לבנה או לחלופין בריק עץ, והוא מספק חום נעים ואווירה מאוד שמחה מן תנור ההסקה שבביתכם, עם יתרון נוסף של ירוק. הוא מהווה אופציה נהדרת, כמו גם תוספת לכל עצי ההסקה. מייצרים אותו באמצעות דחיסה באופן צפוף של סיבים מעץ בלי כל קליפה, לשם קבלה של צורה הומוגנית. בתחילת תהליך סיבי העץ יובשו בתוך כבשן, מה שמעניק לעץ זה לחות נמוכה משיעור של עשרה אחוזים. ולסיום, גלילי עץ דחוס עשויים משבבים של נסורת ושל עץ מיובשים על ידי כבשן מאוד דחוסים, שאפשר לשרוף אותם או בליווי של גזעי עצים, בשביל להפיק חום עמיד ונקי לזמן ממושך.