אולי עוד לא ממש מתחילים לחוש את חום יולי אוגוסט אבל בלי להרגיש הוא יגיע במלוא הדרו ויחמם לנו את הימים הארוכים ואת הגינה שלנו. אם אתם זמן רב מריצים את המחשבה להקים בריכת שחיה בגינה של הבית, זה בדיוק הזמן הנכון לעשות את זה. הליך הקמת בריכת שחייה יכול לקחת חודשיים עד שלושה כשלעיתים נדרש יהיה להוציא היתר בנייה, ולכן כמה חודשים קודם לכן, יהיה נכון להתחיל את הפרויקט הזה שיאפשר לכם הנאה צרופה כל הקיץ. כעת תשאל השאלה - איזו בריכה כדאי להקים בגינה? במאמר זה נספק מדריך לבחירת הבריכה האולטימטיבית מתוך שלושת האופציות העיקריות – מוזמנים להדפיס ולתלות על המקרר.

כלים
קרדיט בריכות - ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה פרטיות
קרדיט בריכות - ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה פרטיות

קיץ וחם – בריכה בגינה המענה המושלם

אי אפשר להישאר אדישים לנוכח ימי יולי - אוגוסט השרביים שפוקדים את ארצנו מדי שנה. בדיוק אז כשהכל מתחמם ולא בא לנו לצאת מהמזגן, יגבר בנו הרצון לקפוץ ראש אל תוך מי הבריכה שאין לנו עדיין בגינה. לכן זה הזמן המתאים להזיז את העניינים ולדאוג שלקיץ הקרוב תהיה לכם בריכה בחצר שתוכלו ליהנות ממנה ימים ארוכים ולהוריד את מפלס החמסין בחייכם. טווח מחירי הבריכות הוא די רחב וזה גם תלוי בסוג הבריכה, בצורה שלה ובמידות, בחומרים מהם היא עשויה, בכל תוספת וגם בכמות אנשי המקצוע הנדרשת. המחירים יכולים לנוע בין אלפי שקלים ולהגיע למעל למאה אלף שקלים.

טרם הקמת הבריכה  - היתר בנייה

מה שטוב בכל העניין הזה שניתן להגשים את זה היום בקלות יתרה הרבה יותר מאי פעם, אולם יש לבחור את הבריכה המתאימה ביותר מבחינת הסוג שלה, מידותיה וגם בהתאם לתקציב שיש לכם. יש להבין שהקמת בריכה פרטית תצריך מאתנו אישורי בניה והבנה מעמיקה ביותר בנושא התקנים והחוקים. כאמור חשוב לקחת בחשבון שנדרש זמן עד שיינתן אישור לתכנית בניה לבריכה פרטית ולעיתים זה יכול להימשך גם כמה חודשים ארוכים. בין הפרמטרים שיבחנו במעמד הבקשה הינם - יעודה, עומק, דרכי סינון וחיטוי המים, גידור ונהלי בטיחות. כמו כן, במקרים בהם הבריכה תיבנה בסמוך לשכנים, חשוב יהיה להביא זאת בחשבון ולהתריע בפניהם שיש לכם כוונה לבנות בריכה.

- ברכות פיברגלס

בריכות מסוג פיברגלס הפכו עם השנים לפופולריות בישראל מאחר שהן מספקות מענה מהיר ועמיד בסכום יחסית זול. עבור הקמה שלהם יש לחפור בור עמוק באדמה כדי להטמין אותן. החיסרון הבולט של בריכת פיברגלס הוא שחומר הפיברגלס עצמו יחייב צביעה חוזרת כל כמה שנים זאת מאחר ויש לו נטייה עם הזמן להתבקע וכך הוא עלול לחתוך את כל מי שמתרחץ בתוך הבריכה. כמו כן, מדי תקופה הבריכה תדרוש תיקון כללי בעל עלות גבוהה. בנוסף, חשוב לדעת שהבריכות הללו גם נוטות לשקוע, מה שיכול ליצור עיוות ולעיתים גם פגיעה בצנרת.

- בריכות מתועשות

אופציה נוספת הן הבריכות המתועשות בריכות שחייה שנבנות בטכנולוגיה מתקדמת שמוזילה משמעותית את עלויות הבנייה והתחזוקה שלהן. הן מורכבות מקירות עשויים מפנלים עשויי פלדה, מרצפה יצוקה בעלת שכבה דקה של בטון וממעטפת שעשויה מיריעות ויניל. היתרון בברכות המתועשות הוא מחירן היחסית נוח ביחס לאיכות שלהן. הן גם מהירות ההתקנה וניתן לעצב אותן בצורה המועדפת על הלקוח. יחד עם זאת, יש לדעת שגם הן עשויות עם הזמן לשקוע.

- בריכות בטון

בריכות בטון נחשבות לאקסקלוסיביות ועמידות ביותר מאז ועד כה. אולם העלות שלהן גבוהה מכל יתר האלטרנטיבות. כמו כן, ההקמה שלהן יכולה לקחת חודש וחצי לכל הפחות כשבזמן הזה יידרש לבצע  -חפירה, בנייה, מילוי וחיפוי - פעולות שיבוצעו ע"י צוות מכובד של אנשי מקצוע. הבריכות יצוקות בטון מחולקות לשני סוגים - בריכות הגלישה שהן מאוד יוקרתיות ומאובזרות במערכת סינון שמאפשרת למים לגלוש מעבר לבריכה ישירות לתעלות גלישה מותאמות, דבר שיקנה לבריכה מראה מרשים של זרימה. הסוג השני הן בריכות הסקימרים שמערכת הסינון של המים היא אחרת ובלי תעלות גלישה, מה שמוזיל את המחיר שלהן מעט.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה פרטיות