שלום רב, שמי עו"ד דרור הראל ואני מתמחה בליווי משפטי במכירה של עסק פעיל מזה שנים רבות.

כלים
תמונה – אתר הבית דרור הראל harel-law.com
תמונה – אתר הבית דרור הראל harel-law.com

כך לדוגמה, טיפלתי במכירת עסקים כגון: חדרי כושר, קיר טיפוס, מתחם נינג'ה, מכון לאימונים פונקציונליים, מכון שמיעה, חברת בנייה קבלנית, חנות טמבוריה ומגרש לשיווק חומרי בניין, בית אבות, גן ילדים, נכסים דיגיטליים כגון אתרי אינטרנט וחנויות מקוונות, עסקים דיגיטליים מסוגים שונים, פורטלים גדולים, חברת התקנות של מערכות מיזוג וחימום תת רצפתי, חברה ליבוא שיווק והפצה של תוספי מזון, סופרמרקט, מפעל משקאות ועוד.

עורך דין שעוסק במכירה של עסק פעיל ומייעץ ליזם כיצד לעשות זאת נכון, חייב להבין בכך לעומק ולהיות בעל הבנה מסחרית ועסקית אמיתית.

הערך המוסף שאני מעניק ללקוחות נובע מניסיון אישי שלי כיזם ואיש עסקים ומלימודי תואר שני במנהל עסקים (MBA). כך אני בעצם יודע לשאול את השאלות הנכונות וללוות את העסקה גם כיועץ מסחרי.

לצד זאת, אני כמובן עורך דין שמנוסה מאוד בניסוח חוזים מסחריים לעסקים כגון הסכמי מייסדים, הסכמי שותפות ושיתוף פעולה, הסכמי השקעה, הקמת חברות ורכישת עסקים וחברות.

לקוחותיי כיום הם יזמים ואנשי עסקים מענפי פעילות שונים. מכירת עסק פעיל או רכישת עסק פעיל אלו אסטרטגיות נהדרות ליצור צמיחה עסקית מהירה, גידול בכנסות, דילוג מעל חסמי כניסה וחדירה לשווקים חדשים.

לעיתים יזמים מתאהבים מאוד בעסק מסויים ומנסים להצדיק כל תוצאה ומידע שמתקבל מבדיקות הנאותות, בכדי לא לקלקל את החגיגה.
ואולם, כאשר נוצרת מסה של מידע לא מחמיא מישהו צריך לומר את הדברים בצורה ברורה וכאן הניסיון עושה את שלו.

עורך דין שמטפל ונותן ליווי משפטי במכירה של עסק פעיל הוא לא עוד נותן שירותים או יועץ. הוא שותף אסטרטגי מלא למהלך מהותי וקריטי. כישלון או פספוס לא בא בחשבון כי המחיר יקר מדי ולכן הופכים על אבן ועושים את הכל כדי שהלקוח יהיה מוגן ושלא יהיו הפתעות אחר כך.

על אף שצד שמוכר עסק פעיל או קונה עסק פעיל, הוא מן סתם גורם בעל ניסיון בתחום הפעילות, תמיד מתפלאים כיצד עורך הדין שהוא רק אורח לרגע, יודע לשאול את השאלות הכי נכונות ולעזור כל כך הרבה, לפעמים הרבה יותר ממה שמצפים.

התשובה נעוצה בניסיון המצטבר. עורך דין שעוסק שנים רבות במכירת עסקים צובר ניסיון אדיר בתחום ושום דבר לא יכול לחמוק לנגד עייניו.

כעורך דין שליווה אנשי עסקים מנוסים מאוד, תמיד הצלחתי להפתיע אותם בשיקוף והצפת האינטרסים העסקיים והמשפטיים שלהם, כאלו שהם בעצם לא חשבו עליהם וכעת היו נראים להם חשובים וקריטיים מעין כמותם. בהתאמה נוסחו סעיפים להסכם המתגבש ונשלחו דרישות לצד השני.

לקוח ששוכר עורך לצורך טיפול וליווי במכירה של עסק פעיל רוצה לישון בשקט בלילה ולדעת שהידיים של מישהו נוסף נמצאות על ההגה של העסקה ושנושאים עמו באחריות ובנטל לעשות את הדברים בצורה נכונה.

לכל עסקה יש את המאפיינים שלה. לכל עסק יש את רשימת הנכסים שלו והדברים שמייחדים אותו. החכמה היא לאתר את כל נקודות התורפה של העסקה ולהעניק להם טיפול דקדקני, כזה שיסייע לעסקה לצאת לפועל באופן חלק לפני, בזמן ואחרי חתימת ההסכם.

לסיכום, אשמח לשמוע איזו עסקת מכירה של עסק פעיל אתם מתכננים ולחשוב יחד עמכם איזה ליווי וטיפול נדרש כדי לוודא שהדברים יקרו כמו שתם רוצים.

לרשותכם,

עו"ד דרור הראל

08-6384080