כשאנחנו חושבים על דלת הזזה לרוב נראה לנו שמדובר בדלתות שהן דלתות של פעם, אבל זה לא לגמרי מדויק. מבחינת חומרים והכנה אלו דלתות רגילות לחלוטין. הן יכולות להיות עשויות מעץ או מפולימר, צבועות בתנור או מכוסות בטפט. וישנן כמה דלתות מסוגים שונים שאפשר לבחור. החשוב הוא להתייעץ ולבחור עם אנשי המקצוע הטובים בתחום, וזאת על מנת שלא תבחרו דלתות שאינן מתאימות לכם.

כלים

 

דלת הזזה – למה היא טובה לכם?

לבטח ראיתם פה ושם דלת הזזה שפתאום נכנסת לתוך כוכון בקיר ונעלמת ולא הבנתם איך הקסם הזה קרה. הדלת בעצם היא דלת הזזה מסוג כיס ונכנסת אל תוך 'כיס' שנבנה בתוך הקיר ממש. לרוב, דלתות אלו מתוכננות עוד כשהדירה נבנית על מנת "לחסוך" בלגן בשיפוץ לאחר מכן. אך אפשר לבנות אותן גם לאחר שהדירה כבר נבנית.

דלתות פנים במבצע כאשר מדובר בדלתות הזזה גם בין היתר, קיימות בשתי גרסאות עיקריות שבבסיסן יש מסילת מתכת, וגלגלי פלסטיק. אפשר גם להוסיף גלגלים שקטים עבור סגירה ופתיחה, וישנן חברות שיבקשו על כך עוד תשלום. ישנן גם כאלו שלא יבקשו תוספת על כך.

ברמת עיצוב, כל דלת הזזה אפשר לעצב. רק מומלץ או להזמין עיצוב אישי, או לבחון היטב אילו עיצובים אתם רוצים יש דלתות במגוון של סגנונות וכל מה שאתם צריכים זה לבחור, ולהתאים את הסגנון לבית עצמו.

כשמדובר בתחום של דלת הזזה יש את שתי הדלתות העיקריות:

דלת שנגררת

דלת נגררת היא דלת הזזה שגרתית ונפוצה. אפשר למצוא אותה גם במסגרת של דלתות פנים במבצע והיא מורכבת על מסילה עליונה שמותקנת צמוד אל הקיר ונפתחת ונסגרת לכל אורך הקיר. היא מאד בטיחותית, וגם חסכונית ואפשר להוסיף לה גם גלגלים שקטים.

דלת כיס

זו דלת הזזה משודרגת יותר והיא למעשה נכנסת ממש אל תוך הקיר. הכיס עשוי ממתכת, וכאשר הדלת פתוחה לא רואים אותה. היא לא גורמת לעיבוי של הקיר, ומומלץ שהיא תהיה עמידה ללחות ולמים.

מתקין מקצועי או בעלי חברה מקצועית המכבדים את עצמם ידאגו בסוף ההתקנה ובסוף ההרכבה לנקות אחריהם את כל הפסולת. בנוסף, זה מאסט שהם פשוט יבדקו שהדלתות עובדות כראוי, והמנעולים עובדים כמו שצריך, ואם חוברו גלגלים שקטים שאלו אכן שקטים.

זה לא משנה אם מדובר על דלת הזזה זו או אחרת או על דלתות פנים במבצע מסוג למינטו, פולימר או דלתות רגילות. כאשר אתם בוחרים דלתות פנים עשו זאת עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם. תוכלו למצוא את אנשי המקצוע בפלטפורמות הרלוונטיות, או דרך המלצות של חברים מכרים או משפחה. וכמובן, סמכו על תחושות הבטן שלכם.