בשנים האחרונות, יותר ויותר בתי עסק החלו להשתמש בתגים המתבססים על קירבה. הרעיון הוא פשוט. במקום להשתמש באמצעים שמחייבים פעולה ייחודית, אפשר פשוט לקרב את התג למכשיר וכך הפעולה מתבצעת. זה מאוד פשוט, נוח ויעיל.

כלים

 

תגי קירבה משמשים בתי עסק לצרכים שונים. למשל, הם משמשים עובדים בכניסה לבית העסק, ברגע שהעובד מקרב את התג, אז המחשב קולט שהוא הגיע לעבודה וכך השעון שסופר את שעות העבודה שלו מתחיל לעבוד. במקרים רבים התג גם מאפשר לו לפתוח דלתות, מה שאומר שהוא גם מהווה חסם אבטחה מפני אפשרות שזרים ייכנסו אל המקום.

מעבר לזה, תגי קירבה משמשים לקוחות, למשל, בכניסה לבריכות או מקומות ציבוריים אחרים, לקוחות אשר מעוניינים להיכנס לחדרים מסוימים שמותרים רק לעובדי המקום ועוד. ניתן להשתמש בתגים אלו בצורות ובדרכים שונות, כמובן בהתאם לאופי העסק וסוג המבנה.

תגי קירבה גם משמשים הרבה פעמים דיירים במבנים, בין אם זה לצורך כניסה למבנה עצמו ובין אם זה לצורך כניסה לחדרים מסוימים במבנה או אפילו לחניון שלו.

כיצד תגי קירבה עובדים בפועל?

למתבונן מהצד, די ברור איך תג קירבה עובד. ברגע שמקרבים אותו למכשיר, הוא נקלט ואז מתבצעת הפעולה. היום אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד אמצעים וכרטיסים שפועלים בשיטה דומה. למשל, אפילו במקרה של כרטיסי אשראי, אם פעם היה צורך להעביר אותם במכשיר, אזי שהיום כל מה שצריך לעשות זה פשוט להצמיד אותם לסורק והוא יקלוט אותם (היום כבר ניתן למצוא גם אופציות מתקדמות יותר, סורקים שמסוגלים לקלוט אפליקציה בה רשום מספר כרטיסי האשראי שלנו, ואז התשלום מתבצע).

אך בשביל להבין כיצד זה מתבצע לעומק, חשוב לדעת על בסיס מה המכשיר עובד ואיך הוא קולט את הכרטיס. למעשה. תגי קירבה כוללים קוד מסוים שהמכשיר יכול לקרוא אותו. זו הסיבה שהוא יקרא את הכרטיס הספציפי שאנחנו מספקים לעובד או ללקוח, ולא כל כרטיס. רק כרטיסים רשומים במחשב של המערכת עם הקוד שלהם, הוא יצליח לקרוא.

לכן, ברגע שעובד מסוים מפוטר מבית עסק, אז מבטלים לו את הכרטיס עד שהוא יחזיר אותו. זאת על מנת שלא יווצר מצב בו הוא יוכל להיכנס פנימה ללא אישור. ברגע שהוא יחזיר את הכרטיס, ייצרו קוד חדש ויעבירו אותו לעובד אחר.

למה משתמשים בתגי קירבה

יש שתי סיבות עיקריות מדוע בוחרים להשתמש בתגים אלו היום.

ראשית, מדובר על כרטיס אישי. מי שמקבל אותו יכול להשתמש בו באופן בלעדי ולא יכול להעביר אותו הלאה. השימוש נעשה עבור גורם מסוים.

שנית, זה הרבה יותר פשוט ונוח להסתובב ולהשתמש בכרטיס כזה מאשר נניח במפתחות או אלמנטים אחרים. מאוד קל לשמור עליו וגם מאוד קל לבטל או לשחזר אותו.