תזונה בריאה היא כבר מזמן לא טרנד, היא חלק בלתי נפרד מאורח החיים של לא מעט אנשים. גם הטיול הגדול לדרום אמריקה וארגנטינה בפרט הוא שלב בחייהם של לא מעט צעירים, ואם תשאלו את עצמכם איך תה מאטה עשה עלייה לישראל ובכן, התשובה טמונה בשילוב של שני אלו!

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

את התה שותים בכוס קטנה ללא ידית, ובעזרת קשית. לא מדובר במיץ או בתיון, אלא עלים מיובשים של צמח בשם ז'רבה מאטה; ממלאים כשלושת רבעי הכוס בעלים, יוצקים מים חמים ונותנים להכל להתערבב יחדיו. לאחר כמה דקות שותים בהנאה דרך קשית, שבקצה שלה רשת לסינון העלים. אם מתחשק עוד, תמיד אפשר למלא את הכוס מחדש כשנגמרים הנוזלים.

תה מאטה – לא סתם יש לו כל כך הרבה מעריצים מסביב לעולם

לא בכדי בכל רחבי דרום אמריקה תה מאטה נחשב לכוכב. מלבד הטעם הייחודי, יש לו כמה יתרונות נפלאים:

  • אנרגיה – העלים מלאים ברכיבים ממריצים שמספקים אנרגיה לגוף, מעין קפאין טבעי מעורר וממריץ אבל איך לומר, בקטע טוב. בלי חוסר השקט המאפיין את הקפאין שבקפה שלנו. מסיבה זו אולי, ספורטאים רבים צורכים את המשקה לפני פעילות ספורטיבית.
  • עשיר במינרלים, וויטמינים, חומצות אמינות ונוגדי דלקות – לא תאמינו כמה חומרים טבעיים מצוינים מכילים העלים של הצמח. כך, אפשר לומר שהתה מסייע גם לחיזוק המערכת החיסונית בגוף והוא מעולה בתקופת החורף למניעת מחלות.
  • עשיר גם בנוגדי חמצון – מדובר באחוזים גבוהים מאוד של נוגדי חמצון, אפילו יותר מהאחוז שקיים בתה ירוק! כך, שתיית התה מסייעת למלחמה ברדיקלים חופשיים בגוף וכך לעכב תהליכי הזדקנות, לחזק את מערכת החיסון, למנוע מחלות שונות ועוד רבים ונפלאים.
  • חילוף חומרים – בנוסף לכל אלו, צמח הז'רבה מאטה מסייע להגברת קצב חילוף החומרים, שיפור שריפת השומן במהלך הפעילות הגופנית. אפשר לומר שזהו סוג של סופר פוד המומלץ במיוחד לכל אדם שעוסק בפעילות ספורטיבית ומעוניין לשפר את התהליכים השונים בגופו.
  • שרירים תפוסים – תה מאטה מסייע להקלה במקרים של שרירים מכווצים, כך שאם אתם עוסקים בריצה, משחקי כדור, רכיבה על אופניים, שחייה ופעילויות ספורטיביות נוספות בהן הרגליים עובדות שעות נוספות, התה הנפלא הוא אחד הפתרונות המופלאים והטבעיים עבורכם.

תתכוננו להתמכר

אחרי שמתחילים לשתות תה מאטה וחווים את היתרונות שלו, אי אפשר שלא להתמכר. והחלק הכי טוב? זה לא רק טעים, זה גם נראה מעולה. תשאלו את כל מי שכבר הספיק להתמכר והוא יספר לכם שאחת ההנאות הגדולות היא איסוף של כלים שונים לשתייה והכנה של התה; כוסות מעוצבות, קשים שונים ועוד רבים. זו הזדמנות נהדרת להעניק לעצמכם ולמערכת החיסונית שלכם מתנה כמו שרק הטבע יכול לתת – תה בעל השפעות כמעט פלאיות על הגוף שלנו.