הגעתו לעולם של תינוק כרוכה בלא מעט חששות, כמו גם התרגשות רבה. אתם כהורים דואגים לספק לו את כל מה שהוא צריך ולקנות עבורו את המוצרים והרהיטים ליצירת מרחב מתאים. המיטה היא בין הרהיטים החשובים ביותר שיש לרכוש לתינוק, וחשוב שרכישתה תתבצע כהלכה. ההיצע הוא עצום, טווח המחירים הוא רחב ואם אתם הורים טריים, הבלבול, כפי שצפוי להיות, הוא רב.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

שיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת מיטת תינוק

אם אתם מחפשים מיטה לתינוק תגלו מגוון רחב מאד של דגמים ושם אפשרויות, מה שהופך את הבחירה למשימה של ממש, משימה שעשויה גם לבלבל. יחד עם זאת, אם תקפידו לקחת בחשבון כמה שיקולים חשובים, תוכלו למצוא מה שנכון ומתאים. הן לכם, אך בעיקר – לתינוקכם.

  1. תקן – מכיוון שמדובר במיטת תינוק, עליה להיות בטוחה לשימוש. אחת הדרכים לדעת זאת קשורה בתקן. על המיטה שאותה אתם בוחרים להיות עם תקן של מכון התקנים, המעיד על הטיב ועל האיכות שלה. המשמעות לכך בפועל היא שאותה מיטה, אותו דגם, נבדק על ידי מכון התקנים ונמצא מותר לשימוש.
  2. מותג – ישנם כיום לא מעט מותגים, המתמחים בייצור מיטות לתינוקות. כדאי מאד, כדי להבטיח מענה מתאים, לחפש מותג מוכר, אמין וגם מסודר. מותג שניתן לסמוך עליו, כזה המקפיד על איכות. מותג אמין עם ניסיון רב בתחום, מותג שעומד לרשות הלקוח בעת הצורך ומציע לו פתרונות רבים, מהם אפשר לבחור.
  3. אחריות – עניין האחריות הוא נושא שאסור להתפשר עליו, שכן לעיתים, לאחר הקנייה, נתקלים בבעיות או תקלות שונות, המצריכות מענה ועזרה. קבלת אחריות על המוצר מאפשרת לכם (וגם לתינוקכם) לישון בראש שקט בידיעה שיש כתובת שאפשר לפנות אליה במקרה של בעיה כלשהי, שצצה במוצר לאחר הקנייה. במידת הצורך, במקרים כאלה, ייתכן ותקבלו מיטה חלופית או שהמיטה שלכם תשלח לתיקון.
  4. מזרון – מומלץ מאד לבדוק את איכות המזרון ומידת התאמתו לתינוק שלכם. על המזרון להיות בדיוק במידה הנכונה וגם בדרגת הקושי (או הרכבות) המתאימה. כדאי גם כאן לתת דגש לעניין הנוחות ולוודא שהמיטה שבחרתם כוללת מזרון איכותי לא פחות.
  5. ורסטיליות – הורות כרוכה בהוצאות כספיות גבוהות וגם רבות מאד. אחת הדרכים לחסוך היא לחפש פתרונות ורסטיליים שיוכלו לשרת אותנו ואת הילדים למשך שנים. המשמעות לכך בפועל היא חיפוש אחר מיטות תינוק ורסטיליות, כלומר, כאלו ההופכות גם למיטות מעבר בהמשך.
  6. מידות המיטה – מיטות התינוק מגיעות במידות שונות. יש לבחון תחילה היכן רוצים למקם את המיטה וגם מה גודל החדר ובהתאם לחפש מיטה שתואמת לממדיו. ישנן מיטות גדולות יחסית, ישנן כאלו הנחשבות לקומפקטיות ויש את המיטות הסטנדרטיות.
  7. חומרים איכותיים ועיצוב גמיש – מכיוון שמדובר במוצר לתינוק, ישנה חשיבות רבה מאד בבחירת רהיט הצבוע בצבע שאיננו רעיל. מעבר לכך, כדאי לבחור מיטה העשויה מעץ מלא, שכן זו נחשבת לעמידה מאד וגם חזקה וכן כזו הצבועה בצעים המתאימים לשני המינים. כיום, מיטות התינוק צבועות בדרך כלל בצבעי מים לא רעילים, צבעים איכותיים השומרים על המיטה עצמה, אך בו זמנית אינם מזיקים לישנים בה.

עכשיו, כשאתם יודעים למה להתייחס ומה חשוב לקחת בחשבון, תוכלו לצאת למשימת חיפוש המיטה עבור התינוק או התינוקת החדשה ולאתר עבורם בדיוק מה שנכון ומתאים להם. זכרו, עיצוב מותאם ואיכות עולה יותר אמנם, אך במקרה הזה, כשמדובר בתינוק או בתינוקת שלכם, סביר שלא תרצו לחסוך או להתפשר.