הרכב שלנו דורש התייחסות מיוחדת בכל עת וגם תיקונים כאלה ואחרים כדי להמשיך ולנוע על הכביש. רכבים שיש להם מנועי טורבו דורשים לא פעם התייחסות מיוחדת כדי לפרוק את הלחץ שלהם. בדיוק בשביל זה קיים קיט פרוק לחץ שנועד לפרוק את הלחצים שיוצרים מדגשי הטורבו של המנוע. כך שאם אתם יודעים שברכב שלכם מותקן מנוע טורבו, כדאי בהחלט להתעניין בכל הקשור לפורק לחץ. פורק לחץ איכותי וייחודי יכול לסייע לכם בשמירה על המנוע לטווח הארוך.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מדוע דווקא טורבו?

לפני שנעבור לפורק לחץ, נבין תחילה את הייחודיות של מנוע הטורבו. חשוב להבין כי טכנולוגיית מגדש טורבו אינה חדשה, אך היא כוללת שכלולים שונים. אם בעבר מנוע הטורבו היה נחלתם של מכוניות מרוץ או דגמי רכבים יקרים, הרי שהיום אפשר לראות אותו יותר בקרב מכוניות על הכביש, כולל רכבי מיני. למעשה, מנוע הטורבו הולך וצובר תאוצה בעקבות הדרישה להפחית בצריכת הדלק כדי לא לזהם את האוויר.

כדי להבין כיצד מנוע הטורבו תורם לאיכות הסביבה ולהפחתה בצריכת הדלק, חשוב להבין כיצד הוא פועל. המדגש של הטורבו כולל שני רכיבים – טורבינה ומדחס – אשר מחוברים על גבי ציר. הטורבינה מחוברת אל סעפת הפליטה, ואילו את המדחס מחברים אל סעפת היניקה. כאשר המנוע עובד, גזי הפליטה שלו זורמים על גבי הטורבינה וגורמים לה להסתובב. התנועה הסיבובית הזו גורמת גם למדחס להסתובב וכתוצאה מכך הוא דוחס את האוויר. כאשר מופעל לחץ גבוה על המגדש, הוא גודש כמות אוויר גדולה יותר, יותר אוויר נכנס אל תוך הצילינדרים וכך מתבצעת שריפת דלק ביעילות רבה יותר מצד אחד, ומצד שני המנוע מקבל יותר כוח. המגדש של הטורבו מסוגל גם לנצל את האנרגיה שהוא מקבל מפליטת הגזים, על מנת לא לבזבז אנרגיה. וכך מתקבל מנוע חסכוני שמצמצם את פליטת הגזים של הרכב.

כיצד בנוי פורק לחץ?

חשוב להבין כי פורק לחץ מגיע במגוון רחב של דגמים וגדלים. אבל לפני הכול, כדאי להבין כיצד הוא בנוי. לכל פורק לחץ ישנו פתח כניסה המתחבר אל האוויר הדחוס שבין המדגש למצערת. לכל פורקי הלחץ קיימים פתחי יצאה. לפתחים אלה יכולים להיות מספר חיבורים, ולכן צריך לבדוק את סוג הרכב לפני שמתאימים אותם. כמו כן, לפורקי לחץ קיימים פתחים שנועדו להשוואת לחצים. בדרך כלל מכוונים את לחץ הקפיץ באמצעות ברגים או דיסקיות ועדיף שבעל מקצוע יעשה זאת.

מעבר לכך, חשוב להבין שפורק הלחץ אינו מסוגל להגדיל את ההספק של המנוע, אלא אם כן מדובר ברכבי טורבו הנמצאים במהלך תאוצה. או אז הפורק יכול להפחית את מצב ההשהייה של מנוע הטורבו. נוסף על כך, באפשרותו של פורק הלחץ להאריך את חייו של המדגש במנוע הטורבו, שכן תפקידו לצמצם את ההשפעה של הלחץ שיוצר מנוע זה. תפקיד משמעותי נוסף שיש לפורק הלחץ הוא לשמור על מערכת הגדישה מפני השתחררות או קריעה כאשר היא נתונה ללחצים גבוהים.

איך בוחרים את פורק הלחץ הנכון לכם?

אם יש לכם מנוע טורבו ברכב, תרצו לבחור קיט פורק לחץ טוב ואיכותי שישרתם אתכם לטווח ארוך. אלה כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים את פורק הלחץ:

1. איזה סוג של פורק לחץ אתם צריכים?

חשוב להתאים את הסוג של פורק הלחץ בהתאם לסוג הרכב וסוג המנוע שיש לכם. ניתן לבחור בדרך כלל בין פורק חיצוני לפורק פנימי. הפורק החיצוני משחרר את האוויר מחוץ לרכב, בעוד הפורק הפנימי דוחס אותו לפתח היניקה. לכל אחד מסוגי הפורקים יתרונות משלהם ומומלץ לבדוק איזה סוג מתאים יותר לרכב שלכם.

2.  ממה עשוי פורק הלחץ?

פורקי הלחץ עשויים מחומרים שונים. ישנם פורקים אשר מגיעים מפלסטיק. הם בדרך כלל זולים יותר. פורקי לחץ יקרים יותר עשויים ממתכת או מאלומיניום. הם קשיחים ועמידים יותר ומאפשרים נסיעה בטוחה בכבישים.

3. ממי מזמינים את פורק הלחץ?

אם אתם מעוניינים בפורק לחץ איכותי, כדאי לבחור בחברה ייחודית ומקצועית שממנה אפשר להזמין את פורק הלחץ. חברה כזו מציעה לכם אחריות מלאה על הפורק ואתם יודעים שהוא עבר את כל הבדיקות האפשריות. אחרי הכול, אינכם מעוניינים בפורק תקול במהלך הנסיעה. מכאן, יש צורך לברר את כל הפרטים הדרושים על החברה. בקשו ממנה תעודות ואישורים, איספו שאלות רלוונטיות וגם חפשו המלצות. לא תאמינו כמה אנשים השתמשו בפורק לחץ והתקינו אותו ואתם אפילו לא יודעים.

4. כמה אתם מוכנים לשלם עבור הפורק?

פורק לחצים הוא הוצאה, אם כי ניתן למצוא פורקי לחץ משתלמים מבלי לוותר על האיכות. מכל מקום, מומלץ לבחון את המחירים הממוצעים בשוק ולאחר מכן לבדוק את המחיר שמציעה לכם החברה. כמו כן, אם מדובר בחברה רצינית, היא תשלח לכם הצעת מחיר עבור סוגי קיט פורק לחץ הקיימים אצלה. זאת ועוד, לא כדאי לרכוש קיט פורק לחץ זול במיוחד, שכן מחיר זול באופן מחשיד עלול להעיד על פורק תקול או כזה שלא עבר בדיקה מדוקדקת.

5. לכמה זמן אתם צריכים את פורק הלחץ?

הכול תלוי בסוג הרכב שיש לכם ולכמה זמן אתם מעוניינים להחזיק בו. אם רוצים שהרכב שלנו ישרת אותנו לטווח ארוך, כדאי לרכוש פורק לחץ איכותי.

מחפשים קיט פורק לחץ עבור מנוע הטורבו? חברת Peak Power Racing מציעה לכם פורקי לחץ משוכללים ובדוקים. תוכלו להזמין את פורק הלחץ בקלות דרך האתר, לקבל אותו במהירות ולהתקינו ברכב. ניתן לבצע את הרכישה דרך האתר. הרכישה באתר מאובטחת ועומדת בכל התכנים. כמו כן, באתר תמצאו את הפורק שאתם צריכים, כולל תמונה ותיאור מפורט שלו.