תקלה במזגן? הרכב מקרטע? רטיבות בקיר בחדר האמבטיה? אנחנו אמנם סופרמנים, אולם היומיום מפגיש אותנו עם סיטואציות של תקלות בהן, למרות יכולותינו המרשימות, אנו עוד לא יודעים לטפל בעצמנו. כדי לפתור בעיות שונות אנו נעזרים בשירותיהם של בעלי מקצועי שונים, משרברב ועד מתקין גלאי אש. חשוב לבחור בעל מקצוע יעיל, אמין ומקצועי, כי הזמנת בעל מקצוע שלא עונה על תיאורים אלו, עלולה לגרום לנו לתסכול רב ואף לנזקים.

כלים

 

כיצד נדע להזמין איש מקצוע איכותי שיעשה את העבודה כמו שצריך ולא ידרוש הון עתק על שירותיו? לפניכם המדריך המלא לבחירת איש מקצוע, שיגרום לכם לברך את היום בו יצרתם עמו קשר.

לבחור בעל מקצוע זה חתיכת מקצוע

בחירת בעל מקצוע היא בעצם בחירה של שירות, כאשר אנו מעוניינים ליהנות מבעל מקצוע איכותי, עלינו לפעול לשם כך במספר דרכים. למה לא לשלוף את בעל המקצוע הראשון שעולה בחיפוש בגוגל? שאלו את כל המאוכזבים והמתוסכלים שנהגו בצורה דומה...

יוצא אם כך שבין אם אתם מחפשים את שירותיו של משרד חקירות, או זקוקים לעורך דין פלילי, עליכם לקחת לעצמכם כמה טיפים שהוכיחו את עצמם עד כה:

המלצה היא לא הלצה - חשוב שתיוועצו עם האנשים שסביבכם לפני שאתם ניגשים לקבוע פגישה עם איש מקצוע. בני משפחה וחברים יוכלו לתרום לכם מניסיונם האישי, להמליץ בחום על חברה

להובלת דירה 3 חדרים, או להביע שאט נפש מאחרת. עם כל הכבוד לחיפוש בגוגל, עוד לא היה אתר אחד של בעל מקצוע שלא העיד על עצמו שהוא סופר מקצועי, אמין וזול, כאשר בפועל הדברים עלולים להיראות אחרת לגמרי. המלצות הן הדרך שלכם להיות בטוחים בבחירת איש מקצוע איכותי.

חשוב לבחור איש מקצוע ברוגע. תחת לחץ של זמן אנו נוטים לעשות טעויות, זה לא נורא אם הזמנתם קוסם כושל למסיבת יום ההולדת של בת ה-4, אולם אם השיפוצניק שלכם, שנבחר תחת לחץ של זמן, נעלם מהזירה רגע אחרי שקיבל את משכורתו, בלי להשאיר עקבות, זה עלול להיות בעייתי הרבה יותר.הגדרת ציפיות - חשוב שתתאמו ציפיות עם בעל המקצוע, שכן הוא לא יכול לנחש שאתם מעוניינים בבר מים בצבע סגול בוהק, אם מעולם לא שוחחתם על כך. במקרים מסוימים חשוב ביותר לחתום חוזה בו מפורט ההסכם המדויק. חוזה זה ימנע תסכול, אכזבה וחוסר הבנה בין הצדדים.

איתור בעל מקצוע

תוכלו לפנות לגוף אמין ומוכר המספק כוח אדם וממליץ על אנשי מקצוע מטעמו. גוף כזה בדרך כלל יעמוד מאחורי מילתו, ובמקרה של תקלה או נזק ידאג לפצות אתכם, מה גם שמקור אמין יעסיק תחתיו עובדים מקצועיים ואיכותיים.

חשוב לקבוע עם איש מקצוע הגר בקרבתכם, וזאת כדי לאפשר הגעה מהירה מבלי שתשתתפו בהוצאות דלק וכדומה.

תוכלו לחפש באתרי בעלי מקצוע שונים, המלצות של גולשים, מספר רב מאוד של המלצות יעידו על כך שההמלצות אינן פרי מקלדתו של בעל המקצוע, חבריו ובני משפחתו.

השוואת מחירים

במידה וקיבלתם המלצות על כמה בעלי מקצוע מאותו תחום, תוכלו לבקש מהם הצעות מחיר, כך שתוכלו לערוך סקר שוק מעמיק, עד למציאת בעל המקצוע המשתלם לכם ביותר. במידה וזמנכם אינו בידכם, הבית מוצף כולו ואתם חייבים את שירותיו של אינסטלטור עכשיו ומייד, גם במצב כזה תוכלו לבדוק עם כמה בעלי מקצוע ולהגיע לאיש המקצוע האיכותי ובעל הצעת המחיר הזולה ביותר.

היעזרו במחירונים מומלצים, הם עשויים לתת לכם אינדיקציה נכונה בבחירת איש המקצוע האידיאלי עבורכם. רק תדעו שהצעת מחיר זולה מדי עלולה להעיד על הימצאותו של מוקש, לפעמים שווה לשלם מעט יותר כדי לא ליפול בידיו של בעל מקצוע נוכל או לא מיומן כלל.

יש לדעת שהגדרת הבעיה במדויק כבר בשעת הזמנת איש המקצוע, עשויה להעניק לכם הצעת מחיר מדויקת יותר, וכן לאפשר לבעל המלאכה לאתר במהירות את מוקד הבעיה ולטפל בה. הכירה החשמלית אינה עובדת בכלל או פועלת, אך אינה מבשלת היטב? המיטה חורקת או שלוח העץ נשבר לחלוטין? ככל שהגדרת הבעיה תיעשה באופן מדויק יותר, כך בעל המקצוע ייטיב לטפל בה במהירות וביעילות רבה יותר.

השלב הסופי: תשלום וקבלת חשבונית

בסיום ביצוע העבודה אתם תידרשו לשלם לבעל המקצוע, חשוב שתבקשו חשבונית בעבור ביצוע התשלום כדי לאמת את קבלת סכום הכסף במלואו. מומלץ לדרוש תעודת אחריות על הנעשה כד ישגם במידה ובהמשך יידרשו תיקונים, יהיה עם מי לדבר, תעודת האחריות צריכה לכלול את מהות העבודה ותיעוד שלה, וכן את מועד תקופת האחריות.

במידה ונהניתם מהעבודה, תוכלו לתת משוב חיובי והמלצה באתר האינטרנט של בעל המקצוע, מה שיועיל בהמשך ללקוחות אחרים.

במקרים בהם איש המקצוע נהג בצורה לא הגונה או ביצע תקלות חמורות, ניתן לתבוע אותו או לפנות לגישור בחברות המתמחות לכך.