אם יש דבר נורא מכל, זה בא בדמות של לאבד שיניים. הפנים הם תעודת הזהות שלכם, ושיניים חסרות בהחלט מעיבות על הנראות. אבל, הסירו כל דאגה מעל לבכם. לרפואת השיניים המודרנית יש כיום פתרונות מצוינים, שבאים במקום המקומות החסרים של השיניים. וזאת בתנאי שאתם פוטנציאל למתאים לטיפולים של השתלות שיניים. מדובר אודות אחד מטיפולי השיניים הכי מוצלחים כיום. טיפולים שיניים משקמים, מגוונים, עמידים, אשר מגנים על בריאות הפה אף באופן מידי, ואף בראייה של שנים רבות קדימה. מי שמתעתד לעבור טיפול כזה, זה רק טבעי שיהיו לו שאלות הרות גורל בנושא. שאלות כמו למשל – האם השיניים המושתלות ייראו טבעיות, האם מדובר באפשרות הטיפול הכי מוצלחת? האם אני מועמד מתאים להשתלות שיניים, האם זה טיפול יקר מאוד? מה אחוזי ההצלחה של הטיפול הזה? ועוד... ועוד... שאלנו את הרופא, שאין שני לו, דוקטור עמוס בוחניק, את כל השאלות שבוודאי מטרידות אתכם כעת. הרופא סיפר לנו, בתור התחלה, שבמרפאה שלו עובד ערב רב של מטפלים, כמו לדוגמה – מומחים לטיפולי שורש, רופאים בעלי תואר D.M.D, מומחים בפריודונטיה, רופאים מומחים ליישור שיניים, וכמובן מומחים להשתלות, שטרם נראו כמותם במדינת ישראל. את התשובות לשאלות הרבות שלכם, סיפק דוקטור עמוס בוחניק ברצון רב, מן הרצון להעניק לכם שקט נפשי, ולהכין אתכם כראוי לפני הטיפול. המשיכו לקרוא, זה נעשה מעניין משאלה לשאלה.

כלים
צילום יח"צ
צילום יח"צ

האם טיפולי השתלות שיניים מוגבלים כמו טיפולי שיניים אחרים?

בעוד טיפולי שיניים, כמו – תותבות או גשרים, מוגבל בכל מה שקשור לכמות השיניים שהינם עשויים להחליף, הטיפולים של השתלות שיניים ממש לא. הטיפול של השתלת שיניים הינו מגוון מאוד, בצורה מדהימה. יש אפשרות להרכיב בטיפול זה כתר, על מנת להחליף שן אחת או לחלופין תותבת חלקית, לשם החלפה של כמה שיניים, כמו גם, לשם החלפה של כל השיניים שלכם. דוקטור עמוס בוחניק, מוסיף כי בכך הוא יכול לספק לכם את טיפול השיניים האופטימלי.

האם טיפולי השתלות שיניים ישיגו לכם עמידות?

באשר לשאלה – "האם טיפולי השתלות שיניים ישיגו לכם עמידות"?, נשיב, בהחלט כן. השתלים הדנטליים כיום מאוד עמידים. כמובן, שתצטרכו לשמור על היגיינת פה מתאימה. אבל השתלים עשויים להחזיק לכם לטווח הארוך, למרות שמפאת גורמי הבלאי, יש להחליף את הכתרים שעל גבי השתלים בממוצע כל חמש עשרה שנים. מאידך, יש להחליף את כל הגשר עד חמש עשרה שנים, והדבר תלוי בהרגלי התחזוקה שתגלו לשיניים שלכם. וכשחושבים על החלפת שיניים תותבות, כי אז יש להבין, שצריך להחליף אותן כל חמש עד שמונה שנים, וזאת בשל אובדן עצם בלסת. שיניים תותבות יש להתאים באופן קבוע, לשם השימור המיטבי עליהן. אבל שתלים מאוד עמידים, ויחסכו לכם בהמון הוצאות כספיות, בראייה קדימה, וזאת, חוץ מהרבה סיבות, משום ששתלים אינם מבקשים התאמות.

האם בסיום טיפולי השתלות שיניים נהנים מנוחות, לעומת שיניים תותבות?

נשאלת השאלה – "האם בסיום טיפולי השתלות שיניים נהנים מנוחות, לעומת שיניים תותבות", והתשובה היא – בהחלט כן. השתל הדנטלי מוטבע באופן ישיר אל עצם הלסת. טיפול זה נעשה על מנת לדמות את שורשי השן. כמו כן, על מנת לספק לתותבת תמיכה וחוזק מוגברים. במשך הזמן שתחלימו, עצם הלסת תצמח מסביב למה שיוחדר לשיניים שלכם, הטיטניום, אשר יחזק את הלסת. תמיכה זאת מסייעת לשתל סוג של תחושה שזהה לשיניים רגילות, וזה משתפר. בכלל לא תזכרו שיש לכם שתלים בשיניים. יש הבדל עצום בין הנוחות של שיניים תותבות לבין הנוחות שמקבלים משתלים, בעוד משיניים תותבות סביר להניח שתסבלו מחוסר נוחות, עם השתלים ממש לא, מה גם שלא תצטרכו בכלל להתמודד עם דבק, שכל הזמן רק עושה בעיות.

האם התחזוקה של טיפולי השתלות שיניים רבה מדי?

על השאלה החשובה – "האם התחזוקה של טיפולי השתלות שיניים רבה מדי", עונה הרופא עמוס בוחניק, מתוך הרצון האמתי לעודד אתכם, כי אין לכם מה לדאוג בכלל. מדובר על תחזוקה מאוד מועטה. תחזוקה שרק מחייבת אתכם לשמור על שגרה של היגיינה פה מיטבית, על מנת לוודא שהשתלים ישרדו לטווח הארוך. ובמה דברים אמורים? הו, יופי ששאלתם. ובכן, התחזוקה כוללת לצחצח שיניים מדי בוקר ומדי ערב, לפני השינה, לעשות שימוש בחוט דנטלי, ומינימום פעם אחת ביום להשתמש במי פה. בנוסף לכך, יש להגיע לרופא השיניים שלכם כל חצי שנה, על מנת לקבל טיפול של ניקוי מונע. ובזה מסתכמת כל שגרת התחזוקה שלכם בתום ההשתלות שיניים.

האם קשה לדבר "רגיל" לאחר טיפולי השתלות שיניים?

על השאלה המתוחכמת – "האם קשה לדבר "רגיל", לאחר טיפולי השתלות שיניים?, נשמח לענות. נתחיל בעובדות. השיניים ממלאות תפקיד משמעותי. הם צריכות לסייע לכם להפיק צליל ספציפיים. בשל כך, מחסור בשיניים מפתח בפה, מקדימה, הבדל משונה ביכולת הדיבור. ברגע שחסרות לכם שיניים, השתלים הדנטליים אמונים על הספקה של משטח ללשון, עליו לוחצים כאשר יוצרים את המלים. מה שבהכרח יהפוך את הדיבור שלכם להרבה יותר ברור וקל. כמו כן, השיניים, בתום הטיפול, מוחזקות היטב במקום שלהן באמצעות כמה שתלים, שיש בהם שורשים עמוקים. כל זה מונע מהשתלים להחליק מהפה. והכול ביחד מסייע בידכם לדבר באופן רגיל, מבלי לחשוש. עוד מוסיף דוקטור עמוס בוחניק, כי הצלחת הטיפול תלויה באמון שלכם בו, ובצוות הרופאים שבהנהגתו. על מנת לשפר את הטיפולים שלכם, הוא מקפיד לעבוד בהתאם לתקנים הכי מחמירים של ארגון הבריאות העולמי ושל משרד הבריאות.

האם טיפולי השתלות שיניים משפרים את הבריאות הכללית של הפה?

שאלת מיליון הדולר – "האם טיפולי השתלות שיניים משפרים את הבריאות הכללית של הפה"?, ועל כך מתחיל דוקטור עמוס בוחניק בדבריו. קודם כל, כדאי שתפנו מראש למרפאת שיניים שמומחית לטיפולים כאלו. בעוד רופא שיניים כללי הוא מי שהצליח בלימודיו, ועמד בבחינת רישוי ממשלתי, אנחנו, כמומחים, צלחנו עוד כמה שנות התמחות. בשנים אלו התמקצענו בתחום ספציפי ברפואת שיניים, עם הסמכה של ביצוע טיפולים מסובכים, כמו של ההשתלות שיניים. ולכן, הוא מוסיף, כדאי למצוא רופא שיניים מומחה, ולא רופא שיניים כללי. וכעת הוא משיב לשאלתכם – אני מודע לכך שטיפולי ההשתלות שיניים יכולים להיראות מבעיתים או פולשניים, אבל יש להבין, כי לעתים אין ברירה, וצריך לעבור את הטיפול השמרני הזה, בייחוד שסובלים מחוסר של שיניים. ככלל, מדובר, כאמור לעיל, על טיפול שיניים שמרני, שתומך בשיניים, בדיוק כמו השיניים הטבעיות. הוא מעגן ישירות בלסת. טיפולים אחרים אינם מומלצים, משום שהם עשויים להחליש את השיניים הטבעיות שלכם.

מה המטרות של דוקטור עמוס בוחניק?

על דוקטור עמוס בוחניק אפשר להכביר במלים עד אין סוף. פועלו נודע ברבים. אבל מה שחשוב להבין זה את המטרות שהוא הציב בפניו, עם תחילת מסעו הארוך כרופא שיניים, שממש לא רואים כל יום... המטרה הראשונה שלו היא לשמור, במלוא מובן המלה, על רצונו, מאווייו וכבודו של המטופלים שלו. מה שמונח לפניו זה לספק למטופליו חוויה חיובית. להיות מחובר למטופלים, תוך כדי סיוע להם להתמודד עם חששות או עם חסמים מפני טיפולי שיניים. הייעוץ למטופלים מתחיל ברגע הראשון, וממשיך עד לסיום הטיפול שיניים, ואף לאחריו. טיפול שמלווה ברגישות ובאמפתיה, מתוך הבנת המצוקה והדאגות של המטופלים. מטרתו השניה של דוקטור עמוס בוחניק היא להעניק טיפולי שיניים מתקדמים, איכותיים, כמו גם מקצועיים, מתוך אמונה שפשוט מגיע לכל לקוח ולקוח לקבל את מקסימום השירות, והטיפולים הכי מעולים. התמחור שלו אינו בשמיים, מתוך דגש על איכות. הרופא עושה שימוש במכשור ובחומרים הכי מתקדמים. והמטרה הסופית? להיות חוד החנית ברפואת השיניים במדינת ישראל, בצורה המתקדמת ביותר.