חיפוי אבן ירושלמית נחשב עיצוב אדריכלי עם אמירה ברורה וסימבולית לארץ ישראל ולירושלים בפרט, ולכן חיפוי זה מצוי בעיקר בירושלים רבתי אבל נראה אותו גם במבנים רבים ברחבי הארץ.

חיפוי באבני ירושלים מקנה מראה אצילי ויוקרתי לבית אבל כמו כל חיפוי חוץ גם אבנים ירושלמיות חשופות ללכלוך רב ולמפגעי מזג האוויר, במקרים רבים נראה אבנים שהצהיבו בעקבות האבק והשמש, השחירו מפיח מכוניות, אבנים ירושלמיות עם ירקת או עם לשלשת יונים, אבנים ירושלמיות עם יריקות עטלפים ועוד מפגעים אלו הופכים את המראה של האבנים למוזנח ולא מזמין .

לכל המפגעים והלכלוכים הלו יש פתרון - ניקוי בלחץ מים גבוה לאבן ירושלמית .

ניקוי בלחץ מים גבוה הוא בעצם ניקוי יסודי אשר עובד באמצעות זרם מים שמותז על האבן, בדרך זו מטח המים העוצמתי והמהיר חודר לכל הנקבים והחריצים באבן ומסיר ביעילות ובמהירות את כל הכתמים והלכלוכים מהאבן, באמצעות ניקוי בלחץ מים גבוה ניתן להסיר גרפיטי מאבן ירושלמית ללא שימוש בכימיקלים וחומצות .

כלים

 

 

שיטות נוספות לניקוי אבן ירושלמית

מלבד ניקוי בלחץ מים לאבן ירושלמית ישנה שיטה נוספת ומומלצת לניקוי אבני ירושלים שהיא- ניקוי חול לאבנים ירושלמיות.

ניקוי חול דומה בטכנולוגיה לניקוי בלחץ מים , בשתי האפשרויות מדובר על משאבה ששואבת בעוצמה גבוהה חול/ מים והחומר מותז במהירות על גבי המשטח .

במקרה של ניקוי חול החול פועל כמעיין משייף ומוריד את השכבה הראשונה של האבן , בטכנולוגיה זאת ניתן להוריד כתמים קשים במיוחד ולהגיע לרמת ניקיון של חידוש.

השיטה השלישית והמאוד מומלצת היא ניקוי לאבנים ירושלמיות בטכנולוגיה משולבת של לחץ מים גבוה וניקוי חול - באמצעות שיטה זאת אנחנו נהנים מכל היתרונות של ניקוי חול ללא החסרונות של הלכלוך וזיהום האוויר שנוצר בזמן העבודה .

ניקוי משולב של לחץ מים גבוה וניקוי חול מביא לתוצאות מרשימות במיוחד של ניקוי ומומלץ במיוחד במקרה של כתמים קשים ועקשניים במיוחד.

 

איך בוחרים ספק לניקוי אבנים ירושלמיות?

האבן הירושלמית היא אבן רכה ויחסית עדינה לכן טיפול לא הולם באבן יכול ליצור יותר נזק מתועלת , אנו ממליצים לקחת חברה אשר מתמחה בניקוי בלחץ מים גבוה או ניקוי חול ושברזומה שלה עבודות מסוג זה , עבודת ניקוי אבן ירושלמית הרבה פעמים משולבת בעבודה בגובה אם מדובר בחיפוי בבניין או מבנה גבוה , לכן כשאתם בוחרים ספק לעבודה מסוג זה הדורשת הגעה לקומות גבוהות אתם חייבים לברר עם הספק שיש לו את ההכשרה והביטוחים המתאימים לעבודה בגובה וכמובן אפשרות לספק פתרונות הגבהה כגון מנוף/ סנפלינג/ פיגומים וכו׳ .

דבר אחרון זה סוג הציוד והחומרים שאיתם הספק עובד , קבלן ניקוי אבנים ירושלמיות מקצועי יעבוד עם ציוד מתקדם ומקצועי ולרוב לא יעשה שימוש בחומרי ניקיון וחומצות כי הרי שאלו גורמים נזק לאבן ומשנים את הגוון שלה , לכן נחפש ספק שעובד עם ציוד מתקדם ובטיחותי כדי לקבל תוצאות מקסימאליות.

המאמר נכתב בחסות פרוג׳ט חברת ניקוי בלחץ מים גבוה וניקוי חול אשר מתמחה בניקוי אבנים ירושלמיות.