עכשיו כשהחגים הגיעו לסופם והסתיו כבר כאן רשמית, הגיע הזמן להכין את הבית לימי החורף הקרים. מהקור העז ועד הסיכון לנזקי מים, ישנם לא מעט אתגרים שחשוב שניערך אליהם. אם ננקוט בכל הצעדים המתאימים מראש וניעזר באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, נוכל ליהנות מחורף חמים, יבש ונעים. אז איך נבטיח לעצמנו ראש שקט גם כשענני הסערה כבר מתאספים מעלינו? אלו כמה משימות שחשוב שנשקיע בהן.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

זה הזמן לחזק את הבידוד

בידוד איכותי הוא תעודת הביטוח החשובה ביותר שלנו בימי החורף. איטום לקוי במסגרות פתחי הבית יגרמו לרוח פרצים ולחדירת לחות. מעבר לעובדה שמדובר באתגרים משמעותיים לחוויית המגורים שלנו, הלחות המצטברת יכולה לגרום לנזקים נגררים רבים. לכן, חשוב שנערוך בדיקה מקיפה בכל המשקופים ומסגרות החלונות שלנו. אם זיהית כל סדק או רווח במסגרות הפתחים, ניתן לעשות שימוש בסיליקון או בחומר איטום אקרילי כדי לסתום אותם, או לפנות לאיש מקצוע שיסייע לנו לאטום באופן יעיל וארוך טווח את המסגרות.

להכין את פתרונות הניקוז לימי הגשם

במהלך ימי הקיץ, הסביבה מלאה בפסולת יבשה. חול, אבק, עלים יבשים, זרדים, נוצות ושלל רכיבים יבשים אחרים מצטברים על הגג שלנו ולא פעם, הלכלוך הזה מגיע בסופו של דבר למרזבים. עם הגשם הראשון, המים מתערבבים בפסולת ויוצרים תערובת מוצקה שעשויה לגרום לסתימות קשות. בסופו של דבר, הצפת הגג תהיה בלתי נמנעת. כדי למנוע נזקים מיותרים ותיקונים מסובכים ויקרים, חשוב שננקה את המרזבים ביסודיות לפני הגשם הראשון. טאטוא המרפסות והגגות ופינוי המרזבים מלכלוך יכולים למנוע לא מעט עוגמת נפש.

לוודא שהגג אטום כמו שצריך

הגורם מספר 1 לנזקי מבנה בימי חורף הוא דליפות מהגג. לאחר גשמים כבדים, נקווים מים רבים על גבי הגג. אם לא ניישם פתרונות איטום מתאימים, הנוזלים הללו יחלחלו אל התקרה שלנו והתוצאה תהיה סדקים, התנפחות והתקלפות טיח וצבע, נזילות והצטברות עובשים על גבי התקרה והקירות. לכן, חשוב שנוודא עוד לפני שיגיע הגשם הראשון שהגג שלנו יוכל לעמוד בימי החורף המתקרבים. הפתרון היעיל ביותר לאיטום הגג הוא ליישם רצועות ביטומניות על גבי הגג בשילוב עם זפת. עם זאת, אם בעבר נעשה שימוש באיטום אקרילי, ייתכן שיהיה עדיף להמשיך בשיטה זו. כדי להבטיח שנעשה שימוש בשיטה המתאימה ביותר לגג שלך וכדי ליהנות מתוצאות ברמה גבוהה, מומלץ להסתייע בשירותי יועץ איטום מנוסה ומיומן. גורם מקצועי אמין יוכל ללוות אותך בתהליך ולספק לך את הפתרונות האידיאליים לצרכים שלך.

להכין את המזגנים למשימת החימום

במשך כל הקיץ, המזגן שלך עבד שעות נוספות. כמויות אדירות של אוויר מאובק ומזוהם מהסביבה עברו דרך מסנני המזגן. כעת, כאשר אנו עומדים להשתמש במזגן לעתים קרובות כדי לחמם את הבית, חשוב שנוודא שהוא יפעל בתפוקה מלאה. לכן, לקראת הירידה בטמפרטורות, חשוב שננקה היטב את המסננים. ניקוי המסננים יאפשר למזגן לפעול ברמות ביצוע מרביות, לחסוך בהוצאות האנרגיה וליהנות מאריכות ימים.

שיהיה לכולנו חורף חמים ונעים!