ארוחת ערב משפחתית מהווה הזדמנות לשבת כל בני המשפחה סביב שולחן אחד וליהנות מזמן איכות. לשוחח על איך עבר היום, לשבת בנחת ולאכול כמו שצריך – מנות טעימות וטובות בעלות ערך תזונתי גבוה.

כלים

 תכנון ארוחת ערב בריאה יכול לסייע לכם להקפיד על תזונתכם האישית ותזונת הילדים, לוודא שהארוחה כוללת את כל אבות המזון הנדרשים ולהקפיד על קצב וסגנון האכילה, ביס אחרי ביס, עיכול המזון לפני מנוחת הלילה הקרבה.

מחפשים רעיונות והמלצות לארוחת ערב בריאה שלא תגזול מכם יותר מדי אנרגיות ותעמוד במבחן הטעם של הסועדים וגם תתרום לבריאות? אז מה תאכלו היום, מחר או במהלך השבוע לארוחת ערב? שימו לב לאלה:

מיקס של סלטים בשלל סגנונות

סלט הוא אופציה מצוינת לארוחת ערב במיוחד אם יש במשפחה צמחוניים או אם כבר אכלתם מנה בשרית באותו יום ואתם מחפשים אלטרנטיבה קלילה ומרעננת, על טהרת הרכיבים הטבעיים.
בניגוד לסברה הרווחת, סלט יכול להיות משביע מאוד וכמובן שהוא נושא עמו יתרונות רבים בשיפור העיכול, ויטמינים ומינרלים.
על ידי רטבים אפשר לגוון ולהמציא גם את הסלט השגרתי המוכר כל פעם מחדש. אפשר להכין שני סוגי סלטים לפי הטעם של הסועדים, סלט מבוגרים לצד סלט ילדים וכדומה.
כדאי להיערך מראש עם הרכיבים שדורש סלט ובעיקר 5 רכיבי בסיס שחשוב להחזיק: עגבניות, פלפלים, מלפפונים, מלח, פלפל. כל יתר הרכיבים ניתן להוסיף ולשדרג לפי העניין או להשגת תחושת שובע גבוהה יותר.
בין הסלטים האהובים שמככבים על שולחנות המשפחות בערבים: סלט עגבניות ופסטו בניחוח איטלקי, סלט טבולה צבעוני שמבוסס על בורגול, עגבניות ועשבי תיבול, סלט חלומי עם ירקות ורוטב דבש וחרדל.

כשגבינה ומאפים נפגשים – נוצרים שילובים מעניינים

ארוחת ערב חלבית יכולה להיות גם עם פחמימות, אבל כדי לשמור על הפן הבריאותי, נוסיף לבצק גבינות וירקות ועוד תוספות שעושות הבדל גדול. הילדים יאהבו בוודאי את החשיבה היצירתית ואת המנות הציוריות. חובבי הלחמניות יאהבו את הלחמניות המשלבות גבינת פרמז'ן ויוגורט שניתן לשדך גם לסלט או לירקות חתוכים, מיני פוקאצ'ות מבצק גבינה גם הן הצלחה מסחררת בארוחת ערב ומבוססות על גבינה לבנה או קוטג' ללא צורך בעבודה עם שמרים.
אופציה נוספת היא מאפה גבינות מדפי אורז עם גבינה בולגרית או פטה מפוררת, דפי אורז ושמן זית. פשוט להכנה והטעם – מפתיע.

קציצות ולביבות מירקות

ירקות הם השחקנים המרכזיים בארוחת ערב באוריינטציה בריאותית ואפשר להמציא אותם כל פעם מחדש במתכונת אחרת ומרעננת. בין אם מדובר בשידוך מעניין בין לביבות בטטה וקולורבי ובין אם בחיבור יצירתי בין ברוקולי ושיבולת שועל, חביתיות קישואים או קציצת טונה וירקות.
אפשר להשתמש במתכונים בסיסיים להכנת לביבות או קציצות ולשנות את הירק לפי העדפה אישית והירקות שיש באותו ערב בבית.

ביצה וזה כל הסיפור

תשכחו לרגע מביצה קשה או חביתה אנמית, אפשר להפוך את הביצים להרבה יותר מרגשות מכפי שאתם מכירים או ניסיתם בעבר. מה דעתכם להגיש ביצים לארוחה אבל בסגנון קצת אחר? לדוגמא: חביתת פיצה עם מוצרלה או גבינה צהובה וקטשופ או חביתה עם לחם, תירס וזיתים או שקשוקה בטעם תרד. היכונו למחמאות.

מכניסים לתנור ונהנים בגדול

התנור שלכם הוא אביזר חובה שיכול להפיק ארוחות ערב נהדרות, אם רק חושבים עם רעיון. מה אפשר להכין בו במהירות יחסית ומבלי להתפשר על טעם? תפוח אדמה ובטטה עם פרמז'ן, באגט ממולא גבינות וירקות, כרובית בתנור, ירקות מוקרמים בתנור. אל תשכחו תבנית אפייה וקדימה, לעבודה.