בדיקה תרמוגרפית היא בדיקה שחשמלאי מומחה בודק בה את תקינות ההארקה בבית או בדירה שלנו. בדיקה זו חשובה במיוחד לפני שאנחנו קונים או שוכרים בית או דירה חדשים. לפני שאנחנו קונים או שוכרים מקום חדש לגור בו עלינו לוודא שהחיבור לרשת החשמל בו עומד בדרישות של התקן הישראלי של חברת החשמל. אם אנחנו מגלים שהמקום שאליו רצינו לעבור לגור לא עומד בתקן של חברת החשמל – חשוב שנדרוש שיתקנו את מערכת החשמל בו כך שהוא יעמוד בתקן או שפשוט לא נעבור אליו.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

למה חשוב לבדוק את בטיחות החשמל בבית שלנו?

ביצוע בדיקה תרמוגרפית הוא בעל יתרונות רבים. היתרונות המרכזיים של ביצוע הבדיקה הם:

  • מאפשרים לנו לדעת האם מקום המגורים שלנו בטוח או לא
  • מאפשרים לנו למנוע אסון של שריפה בגלל תקן הארקה לא תקין
  • מאפשרים לנו לדעת מה צריך לתקן במערכת החשמל בבית שלנו

ביצוע הבדיקה כדאי ומומלץ גם בבתים חדשים שרק נבנו ובמיוחד בבתים או בבניינים ישנים שנבנו לפני שלושים או יותר שנים. בהרבה בתים ובניינים ישנים איכות ההארקה לא עומדת בתקן ולכן חשוב לבדוק זאת.

איך בדיקה תרמוגרפית תשפר את איכות החיים שלנו?

בדיקה תרמוגרפית יכולה לשפר מאוד את איכות החיים שלנו, כי היא יכולה למנוע מצב של שריפה בגלל קצר חשמלי בבית שלנו. ביצוע סריקה תרמוגרפית זה חובה לפני אכלוס של בניינים חדשים או אחרי שיפוץ של בתים ישנים. חשוב מאוד שלא נזלזל בבדיקה זו ונקפיד לבצע אותה. כך נוכל להיות בטוחים במאה אחוז שהבית שלנו ראוי למגורים ובטוח לנו ולכל בני המשפחה שלנו.

על הדרכים בהן בדיקה תרמוגרפית תהפוך את הבית שלנו לבטוח יותר?

ביצוע בדיקה תרמוגרפית יכול להפוך את הבית שלנו ואת המגורים שלנו בבית לבטוחים יותר. אם אנחנו רוצים לדעת בוודאות שהמקום בו אנחנו גרים הוא בטיחותי מבחינת החשמל בו – אנחנו חייבים להשקיע בבטיחות הבית שלנו. הדרך היחידה שיכולה לאפשר לנו להרגיש שהחשמל בבית שלנו בטוח ותקין היא לבדוק זאת. חשמלאי מוסמך ומומחה יבדוק את איכות חיבורי החשמל בבית שלנו ואת איכות ההארקה בו.

בסופו של דבר, חשוב מאוד לבצע אחת לכמה שנים בדיקה לאיכות ההארקה של החשמל בבית שלנו. בדיקה זו יכולה לחסוך לנו הרס של מכשירי חשמל יקרים כמו למשל טלוויזיות, מקררים, מחשבים או מכונות כביסה. חשוב מאוד לבצע את הבדיקה לפני כל מעבר לבית חדש או דירה חדשה – כי רק על איכות הבדיקה אנחנו יכולים לסמוך ולא על המילה של מי שמשכיר או מוכר לנו אותה. ככל שנקפיד יותר על בדיקת התקן ועל העמידה בו, כך איכות החיים שלנו תהיה הרבה יותר טובה ואיכות החיים שלנו תהיה הרבה יותר גבוה.