רטיבות ולחות בקירות נחשבות לתופעות מאוד מוכרות שהופכות נפוצות יותר בבתים בישראל, בעיקר בעונות מעבר שהגשם מתחיל ובשיאו של החורף. רטיבות עלולה להוביל לפגיעה חמורה בקירות הבית, לגרום לבעיות תברואתיות מסוגים שונים, היווצרות של עובש ואפילו לפגוע בטווח הארוך בערך הנכס. לכן, אם אתם מזהים סימנים של רטיבות בקיר, בקירות או בתקרה אצלכם בבית, שווה להזמין מומחה כמה שיותר מהר.

כלים

 

ההשלכות של רטיבות בקירות

זה מתחיל לרוב מהתנפחות של הקיר בשל חדירה של מים מהקירות החיצוניים לפנימיים. לאט לאט, הקיר מתחיל להתקלף, הגוון של הצבע מתחיל להצהיב או אפילו להפוך ירוק ושחור. עם הזמן נוצרות פטריות עובש. זה קורה או בבתים מאוד ישנים כתוצאה מבלאי טבעי או בבתים חדשים שיש בהם ליקויים בבנייה. גם במצבים של איטום לקוי הרטיבות יכולה להופיע. הסיבות שחשוב לטפל ברטיבות בתוך הקיר הן משום שקיימות לכך השלכות בריאותיות על מי שגר או נמצא בבית וזה גם יכול לפגוע בטווח הארוך בבטיחות של המבנה.

 

סיבות עיקריות להיווצרות של רטיבות בקירות

  • רטיבות כתוצאה מליקויים במערכת האיטום - במידה ויש בעיה במערכת האיטום והקירות החיצוניים לא אטומים כמו שצריך, המים יתחילו לחדור בזמן שהגשם יורד או כאשר מצטברת לחות. המים מחלחלים לתוך הקירות, עוברים למבנה ואז מייצרים סדקים והתנפחות בקירות הפנימיים. זה יכול לקרות גם כאשר מבצעים קידוח בקירות והחורים לא נאטמים כמו שצריך, הדבר עלול להוביל למעבר של מים.
  • רטיבות כתוצאה מנזילה שמגיעה מהגג- גג שלא נאטם כמו שצריך או שעבר זמן רב מהפעם האחרונה שעבר איטום, נחשב לאחד הגורמים המרכזיים להופעה של רטיבות בקירות. מדובר באזור עם חשיפה מאוד גבוהה למים וגם ללחות, עד לכדי היווצרות של בריכה מדומה ואז הדבר עלול לגרום לרטיבות בתקרה ובקירות גם כן. לכן, מומלץ מאוד לדאוג שהגג אטום כמו שצריך לפני שמגיע החורף.
  • תקלות במערכת הצינורות- לפעמים רטיבות בקירות לא קשורה לגשמים. במידה והצינורות שנמצאים בתוך הקירות דולפים, הדבר גורם לרטיבות פנימית ואז גם איטום לא יעזור, אלא תיקון מקצועי של הצנרת. את התיקון ניתן לעשות רק אחרי שמאתרים את הנזילה באמצעות מומחה לאיתור נזילות.
  • קפילאריות - מדובר בתופעה שבה המים עולים מעלה בגבעולים של הצמחים כבר מהשורשים. את המונח הזה אימץ ענף הבניה במטרה להראות מה קורה כאשר קיימת נזילה של מים שמגיעה מלמטה, כלומר מהרצפה. ככל שהזמן עובר המים עוברים דרך אל הקירות ואז מטפסים כלפי מעלה, מייצרים סדקים ולרוב גם עובש.
  • בלאי טבעי- כאמור בתים ודירות ישנים מאוד מייצרים בלאי טבעי. חשיפה לנזקי מזג אוויר מייצרים רטיבות.
  • נזילה מהשכן- תקלה אצל השכן מלמעלה או מלמטה במערכת הצינורות יכולה להוביל לרטיבות בתקרה וגם בקירות בבית שלנו.

 

מחפשים מקצוען אמיתי לטיפול ברטיבות בתוך הקיר? דרך האתר אינסטלטורס תוכלו להזמין אינסטלטור מומחה לאיתור ותיקון רטיבות בקירות בהתאם לאזור המגורים שלכם. אנו מעניקים לקהל הלקוחות שלנו שירות מקצועי, יעיל ומדויק ללא פשרות במחירים הוגנים ללא תחרות. צרו איתנו קשר והזמינו אינסטלטור עוד היום.