טונר הוא פריט חובה בכל מקום בו יש מדפסות, ולמרות הכיוון הטכנולוגי אליו הולך העולם, לא נראה שהמדפסות הולכות להיעלם מחיינו. הצורך בעותקים קשיחים קיים בכל מקום, ומה שמתפעל את המדפסות שלנו וגורם להם להיות איכותיות יותר, זה טונר ברמה גבוהה. לכן, חשוב להבין בנושא, ולבחור את הטונר הטוב ביותר שיש. זהו מדריך לבחירת טונר במדפסת שיעשה לכם סדר בבלאגן ויאפשר לכם למצוא את המענה הטוב ביותר לצרכים שלכם. יש כמה מרכיבים חשובים שכל מי שרוצה לבחור טונר צריך לדעת וזה מתחיל בדגם. כל מדפסת עובדת עם דגם המותאם לה, ובכל מקום שנמכרים טונרים יש טבלה המוצאת את ההתאמה המדויקת.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

השלב השני הוא לבדוק האם יש צורך בטונר צבעוני, או שמא טונר שחור הוא מספיק לצרכים הרלוונטיים לכם. כאשר המדפסת שלכם מוגדרת כמדפסת צבעונית, היא כמובן תצטרך טונר צבעוני, ואותו הדבר נכון לגבי מדפסת וטונרים שחורים. השאלה היא האם גם אם יש צורך בטונר צבעוני יקר יותר, גם אם המדפסת תומכת בהדפסה צבעונית. ובכן, יש מדפסות שהכריעו בשבילכם ויש מדפסות בהן תוכלו לבצע את הבחירה, ואולי לחסוך בעלויות אם יש בכל צורך. שנית, תאלצו לבחור בין טונרים עם עמידות גבוהה או עם עמידות סטנדרטית. העמידות קובעת כמה זמן תוכלו להחזיק עם הטונר, בהתאם לאינטנסיביות העבודה. אם ההדפסה היא בכמות גדולה, ובאופן יום יומי, כמובן שעדיף להשקיע בטונרים High Yield על פני הטונרים הסטנדרטיים.

עמידות ומקוריות

נושא העמידות הוא חשוב מאוד, כי הוא עומד בבסיס ההשקעה ברמת הטונר. יש מדפסות שעובדות רק עם טונרים סטנדרטיים ואחרות שניתן להכניס לתוכן טונרים High Yield וליהנות מאיכות טובה יותר לאורך זמן, ללא מריחות, דהייה ואיכות נמוכה באופן כללי. יש אפשרות לקנות גם טונרים חזקים במיוחד (Extra High Yield) שכוללים בתוכם חומרים חזקים במיוחד, ויכולים להדפיס יותר דפים, בצורה טובה לאורך זמן. בנוסף, לאור הצורך בטונרים ממגוון סוגים, ניתן לקנות גם טונרים ממוחזרים או למלא מחדש את הטונרים הקיימים שלכם. כמובן שזוהי פעולה בעדיפות נמוכה, כאשר יש גם טונרים מתקדמים ומקוריים אשר מיוצרים על ידי החברה של המדפסת אותה רכשתם, או טונרים גנריים שמתאימים לכמה סוגי מדפסות.

טונר למדפסת היוצר על ידי החברה שיצרה את המדפסת בה אתם משתמשים הוא כמובן הטוב ביותר, אך כמובן גם היקר ביותר. הוא באיכות הטובה ביותר להדפסות דיו או לייזר, וכמובן יש לו יתרונות בדיוק, בעמידות ועוד. במקביל, ישנם טונרים גנריים שמתאימים לכמה סוגים של מדפסות, ועושים עבודה פחות טובה מבחינת איכות ועמידות. מדובר באופציה זולה יותר, וכזו שהרבה אנשים בוחרים בה לאור המחירים הגבוהים של טונרים מקוריים. האופציה הזולה ביותר היא מילוי מחדש של טונר קיים, אם כי זוהי פעולה לא נוחה, דורשת ניקיון ומאמץ, כאשר הבדלי העלויות הם לא עד כדי כך משמעותיים, כך שהפעולה הזו היא כלל לא מומלצת למרות שהיא הזולה ביותר.

כמות ומחיר פר טונר

השלב האחרון בבחירת טונר הוא לגבי כמות הטונרים שרוצים לקנות. כמו בכל דבר, האפשרות לקנות טונר בודד קיימת, אך כאשר תקנו חבילת טונרים, תקבלו הנחה פר טונר, כחלק מעסקת חבילה. עסקאות חבילה הן תמיד מומלצות, וכאשר נמצאים במשרד שמדפיס בכמויות גדולות, זוהי האופציה המתבקשת. אנשים אשר מדפיסים לעיתים רחוקות בבית, לא צריכים לקנות הרבה טונרים, ויכולים להסתפק בטונר בודד, אשר יחזיק להם זמן רב. בחירת הטונר הנכון הוא חלק חשוב מאוד בהארכת חיי המדפסת ומיקסום האיכות שלה, ולכן חשוב לתת על כך את הדעת.