זה לא כל כך קשה לזהות רטיבות בקיר חיצוני. ברוב המקרים תוכלו לראות את הרטיבות בצורה ברורה וגלויה על אחד מקירות הבית. יכול להיות שתראו פתאום סימנים שחורים על הקיר או אולי קילופים לא ברורים. כל אלה מעידים כי ישנה רטיבות, וחשוב מאוד שתדעו כיצד להתמודד איתה. בסוף הרטיבות המינורית יכולה להפוך להיות אלמנט שיהיה לכם קשה להתמודד איתו. אז איך פועלים בצורה נכונה בעת גילוי רטיבות באחד מהקירות החיצוניים?

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

אל תנסו להעלים את הרטיבות

כמו בנושא של ייבוש רצפות, יש כאלה שמחליטים לקחת את הנושא לידיים. אך במקרה כזה אין מה לנסות להעלים את הרטיבות ולהמשיך בשגרת החיים הרגילה. הסיבה לכך היא שהרטיבות פשוט לא תיעלם גם אם תנסו להעלים אותה. הרטיבות מגיעה בגלל נזילה שנמצאת מאחורי הקיר, ולכן אם תנסו להעלים אותה המצב יישאר בעינו. הסיטואציה תישאר סיטואציה שבה בכל רגע נתון הנזילה עשוי להתגבר והרטיבות עשויה להופיע בשנית.

תפעלו במהרה – שעון החול אוזל

התמודדות עם רטיבות בקיר חיצוני היא לא עניין של מה בכך. אך מה שאתם צריכים לזכור זה ששעון החול מתחיל לאזול מיד עם גילוי הרטיבות. אל תביאו את עצמכם למצב שבו אתם מטפלים ברטיבות רק כאשר החבל מתהדק סביב הצוואר שלכם. תדאגו להזמין את אנשי המקצוע הנכונים על מנת שיטפלו בבעיה בהקדם. כך תדעו כי המצב נמצא בשליטה כל הזמן.

לפני תיקון הרטיבות – מאתרים את הנזילה

אל תנסו לתקן את הרטיבות עוד לפני שאתם מאתרים ומתקנים את הנזילה. בדיוק כמו שלא תבצעו ייבוש רצפות עוד לפני שתיקנת את הנזילה שהביאה להצפה. ברגע שאתם מתקנים ומאתרים את הנזילה, יהיה לכם קל יותר להתמודד גם עם הרטיבות עצמה. לכן אל תעשו החלטות פזיזות, ותוודאו כי איש המקצוע שהזמנתם עושה את העבודה הנכונה. מתקנים את הנזילה ורק לאחר מכן מתפנים להתמודד על הרטיבות עצמה.

אחרי תיקון הנזילה ניתן לסדר את הרטיבות

אחרי שתיקנו לכם את הנזילה במקצועיות, כעת תוכלו להגיע לשלב שבו ניתן יהיה להתמודד עם הרטיבות. אומנם הנראות החיצונית של הרטיבות עשויה לפגוע, אך מוטב כי תפעלו על פי כל השלבים. רק אחרי שהנזילה סודרה, תוכלו להיות בטוחים כי הרטיבות לא תופיע שוב בעתיד הנראה לעין. בנוסף חובה לבחון את מידת הנזק של הרטיבות, על מנת שלא תשלמו על כך ביוקר בהמשך.