באופן עקרוני, נשימה היא ממש חשובה. הנשימה מאפשרת לספק חמצן לרקמות. החמצן מגיע לרקמות דרך הדם – למעשה, אנשי מקצוע מסוימים מתארים שהחמצן מתמוסס בדם, מתוכו עובר לכל התאים בגוף. כל התאים בגוף צריכים חמצן, כך אומרים לנו מומחים מסוימים – והוא משמש כדלק, כדי לאפשר להם לחיות. החמצן שאנו נושמים לריאות, עובר לדם, ומשם לתאים.

על כן, מבלי להיות מקצועיים בדבר, מבלי להבין הכל ברפואת הגוף – אפשר להניח שאם אנחנו נושמים טוב, היטב ובאופן מספק ומאפשרים לחמצן לעבור דרך הדם לכל תאי הגוף – הרי שיש לנו תאי גוף בריאים. מערכת החמצן מתפקדת, כמו גם הדם.

כלים

 

תפקוד משאבת הלב

בכתבה זו נעסוק בנושא של אי ספיקת לב. באופן עקרוני, המדע הרפואי הקיים כיום מתאר את המצב כמקרה בו הלב לא מספק דם במידה מספקת לצרכי הגוף. התיאור למצב הוא תפקוד של שריר הלב, או מהירות עבודת משאבת הלב – כלומר, אם משהו יוצא מהסטנדרט, או מהטווח הסטנדרטי של יעילות "עבודת הלב", הרי שאנחנו מדברים על מצב של אי ספיקת לב.

למי שיש אי ספיקת לב, או לפחות מצב שמתאים לתיאור – הרי שברמה הקלילה של הדבר, ייתכנו הפרעות בעת מאמץ גופני, וברמה המאתגרת אפשר שיהיו הפרעות גם בזמן מנוחה.

באופן כללי, כדי לטפל בדבר, יש עניין להשפיע על הסיבה להיווצרותו של המצב. כיום, המדע הרפואי לא יודע לתת מענה, מלבד ניסיונו ויכולתו להשפיע על הגורמים שהשפיעו על היווצרותו, ודרך טיפול תרופתי. במילים פשוטות, הרבה מהרופאים לא בהכרח יודעים מה נכון, והם משתדלים לנסות למנוע החמרות. על כן, ייתכן שבהמשך יהיה מענה, ריפוי ופתרון מעולם הרפואה, ובינתיים מה שניתן לעשות, כאמור זה טיפול תרופתי כדי להשפיע על התסמינים, או טיפול נקודתי כדי להשפיע על הגורם לדבר.

השפעה ממוקדת על שגרת החיים

ההמלצות של המוסד הרפואי, ברובד של השפעה על גורם היווצרות התופעה, הן כמובן קשורות לשגרת החיים. כל דבר שיכול להשפיע לרעה על פעילו ותפקוד הלב, כמו צריכת יתר של מלחים, מחלות לב שונות, אלכוהול, תרופות לא מועילות, וכיוצא בזה. באופן עקרוני, רפואה אלטרנטיבית יכולה להציע התמקדות בגורמים נקודתיים אחרים, כמו המצב הרגשי והאנרגטי שהוביל להיווצרותו של אי ספיקת הלב, אך זהו לא מוקד ונושא הכתבה. נשאיר את הנושא הזה כאן, למעוניינים ונמשיך לסקור את הקשר בין המצב לחוסר חמצן בגוף.

ובכן, הלב אחראי לזרימת הדם בגוף, כדרך משאבתו – והחמצן עובר דרך הדם, כפי שסיקרנו בתחילת הכתבה – כדי להגיע לתאים. אם הלב לא שואב ומזרים את הדם לכל התאים, או בדרך כלשהי לא עוזר לחמצן להתמוסס בדם – הכיצד יגיע החמצן לכל התאים? או לפחות, כיצד יעשה זאת במידה ובכמות מספקת?

על כן, בהינתן מצב שאנחנו מתייחסים ללב, אנחנו מתייחסים גם לתופעות שקשורות למערכת החמצן. שהרי מצב בו יש אי ספיקת לב, או תסמינים שמתאימים לתיאור – הוא מצב שהחמצן פשוט לא מגיע לכל התאים בגוף בצורה מספקת, ועל כן יכול להיות אתגר בלהפעיל את הגוף, כמו שניתן – כאשר החמצן כן מגיע לכל התאים בגוף.

לסיכום, החמצן חשוב (עד מאוד), שאיבת הדם חשובה (עד מאוד), והתייחסות ממוקדת לריפוי הלב – חשובה גם כן. דרכי ההתמודדות של הרפואה הן דרך טיפול תרופתי, או התייחסות לשגרת החיים שמשפיעה על הלב, וניתן כמובן לפתוח את הראש והאופקים לדרכי ריפוי נוספות שיכולות להיות רלוונטיות. תודה על קריאתך.