נכס כמו דירה הוא הפריט בעל הערך הכספי הגבוה ביותר של כל אדם ולכן חשוב לכל בעל נכס, לשמור על ערכו ועם הזמן אף להעלות אותו. אחד הנושאים האקוטיים כדי לשמור על ערכו הוא ביצוע תחזוקה שוטפת של הדירה ולא להזניח מפגעים שנוצרים בדירה עקב בלאי ושחיקה טבעיים עם השנים.

כלים
קרדיט תמונה חברת סאגה – בתמונה בית עם בעיות רטיבות ולחות
קרדיט תמונה חברת סאגה – בתמונה בית עם בעיות רטיבות ולחות

 

תחזוקה שוטפת בדירה

על בני המשפחה להיות ערניים ולשים לב לשינויים המתרחשים בבית מעת לעת כמו רטיבות על הקירות. הרטיבות הזו נובעת מבעיית איטום על הגג שיש לטפל בה ללא דיחוי באמצעות וועד הבית, או לחלופין עקב בעיה בצנרת המים והביוב של הדירה.

אורך חייה של הצנרת בדירה נע בין 20-15 שנה, לאחר מכן מומלץ להוציא באמצעות אנשי מקצוע את הצנרת הזו ואת התשתיות ולהתקין צנרת חדשה על מצעים טריים של חול, כדי ליצור אפקטיביות מקסימלית. כאשר מבצעים את ההחלפה במועד, מקדימים תרופה למכה וכך לא מגיעים למצב של רטיבות על הקירות, או מתחת לאריחים בחדרי האמבטיה ובמטבח. בדרך זו שומרים על הערך של הדירה וגרים בדירה שהיא ראויה לשימוש.

אם בעלי הנכס יחליטו למכור את הדירה, הלקוח הפוטנציאלי יבחן את מצבה של הדירה באמצעות סקירה של בדק בית שיבצע מהנדס אזרחי ואם קיימים כשלים הוא יעלה עליהם. אדם שמעוניין לרכוש דירת יד שנייה לא ישלם מחיר מלא לדירה שיש בה ליקויים שגילה המהנדס ולכן הוא יבקש להפחית מערכה של הדירה לקנייה, כיוון שהוא יהיה זה שיצטרך להזמין איש מקצוע שישלוף את הצנרת הישנה ויתקין צנרת חדשה, כדי לחיות בדירה בצורה נאותה.

לכן מי שאינו שומר על תחזוקה ראויה, בסופו של דבר מפסיד מכל הכיוונים, כיוון שהוא חי עם רטיבות בקירות שהיא מקור לעובש ולפטריות אשר פוגעים בבריאות הדיירים, צנרת לא תקינה שמתפוצצת מעת לעת וגם בעת המכירה הוא לא מקבל מחיר מלא עבור הנכס.

שיפוץ מאסיבי בדירה

כאשר מבצעים החלפה של הצנרת בבית, חייבים להרים חלק מהאריחים כדי להתקין את הצנרת החדשה. לאור העובדה שבתום ההחלפה לא תמיד מוצאים אריחים זהים בנראותם, כדי להשלים את המראה הכללי, לקוחות רבים מנצלים הזדמנות זו ומחליטים לבצע שיפוץ מאסיבי בדירה.

בתכנון המיזם, רבים מהם מעדיפים לרכוש לוחות פרקטים איכותיים מעץ טבעי או למינציה במקום האריחים, כדי ליצור שינוי מהותי בעיצובה של הדירה. הפרקטים מעניקים לכל דירה מראה אצילי ואקסקלוסיבי ולכן הבחירה נופלת על לוחות בגוונים המתאימים ביותר שמשתלבים עם הריהוט הקיים בדירה. קשת האפשרויות של רכישת פרקטים היא מאד רחבה וקיימת בשלל צבעים. ההתקנה היא מהירה יחסית ואיש המקצוע יסיים תוך כמה שעות את התקנתם של לוחות הפרקטים ברחבי הדירה.

קרדיט – עדינה אקוקה