צל הוא מצרך יקר ערך בישראל. הימים החמים ואפילו הלוהטים בארץ הולכים ומתרבים, כשבחודשי הקיץ יש בערך 400 שעות של שמש בכל חודש וגם בחורף אנחנו חשופים לקרינה במשך כ-200 שעות בחודש. במציאות שכזו אין פלא שהביקוש לרשתות צל גבוה מאוד, וניתן לראות אותן במקומות רבים מאוד, גם במרחבים ציבוריים וגם בבתים פרטיים. בפרט נמתחות הרשתות שמספקות את הצל החיוני כל כך מעל מגרשי המשחקים בבתי הספר, מעל החצרות בגני הילדים, מעל לבריכות שחייה, מעל לגינות ציבוריות ועוד ועוד.

כלים
קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

 

למה חשוב להתקין רשת צל באופן מקצועי?

התקנת רשת צל באופן מקצועי מאפשרת לכם ליהנות מכל היתרונות החשובים שלה לאורך שנים רבות. בהקשר זה חשוב לזכור שהשמש היא אמנם מקור החיים על פני כדור הארץ, אבל חשיפה ממושכת מדי לקרינה שלה עלולה לגרום לנזקים בריאותיים חמורים ואפילו בלתי הפיכים. בפרט מסוכנת לנו הקרינה העוצמתית בשעות שיא החום, החל מ-10 בבוקר ועד 4-5 אחה"צ, ולכן חשוב להוסיף רשת צל לכל מקום שבו שוהים בני אדם, ובמיוחד ילדים, לאורך כל שעות היממה.

קביעת רמת ההצללה המתאימה

השיקול העיקרי לבחירת רשת הצל שתותקן אצלכם הוא רמת ההגנה שהיא תספק. כל רשת מייצרת רמת הצללה אחרת, בהתאם למידת הצפיפות. חשוב להדגיש שרשת צפופה היא גם רשת שמאפשרת לפחות אוויר לעבור דרכה, וכמו כן יעבור פחות אור, כך שנדרש איזון מדויק בין הצורך להגן מפני קרינת השמש לבין הרצון לאפשר זרימת אור ואוויר מיטבית.

פרמטר נוסף של רשתות ההצללה הוא הגוון שלהן, ועבורו יש משוואה פשוטה: ככל שהגוון כהה יותר, כך הרשת תחסום חלק גדול יותר מהקרינה. בכל מקרה התקנת רשת צל מחייבת תכנון מדויק כדי שתושג רמת ההגנה הרצויה.

דגש נוסף הוא עמידה בתקן המחייב: כל רשת צל שמותקנת בשטח ציבורי או פרטי חייבת לעמוד בתקן בטיחות אש – ת"י 5093.

כל השלבים של התקנת רשת צל

התקנת רשת צל מחייבת תשומת לב למספר פרטים, ועבודה מסודרת ומדויקת. בחלק מהמקרים ניתן לבצע את ההתקנה גם בלי איש מקצוע, אם כי בדרך כלל הניסיון והמיומנות הם מרכיבים חשובים בעבודה. בהתאם אם תפקידו את המלאכה בידיים מקצועיות תוכלו לדעת בוודאות שהרשת בטיחותית, יציבה ועמידה.

בכל מקרה השלב הראשון בהתקנה הוא פריסת הרשת על הקרקע בשטח שבו מתכוונים לתלות אותה. השלב השני הוא העברת חבל בתוך הלולאות שנמצאות על הרשת, לאורך ההיקף שלה. חשוב להדגיש שדילוג על לולאות, בכוונה או בטעות, עלול לפגוע באפשרויות המתיחה של הרשת. השלב הבא של התקנת רשת צל הוא קשירת קצוות הרשת אל אותן נקודות עיגון שנבחרו מלכתחילה, ולאחר מכן תתבצע מתיחה. לסיום יש לחזק כל חיבור ולחזור על המתיחה כדי להבטיח מקסימום יציבות ועמידות.