התנהלות נכונה בשגרה יכולה לעזור לכם למנוע בעיות שונות במערכת האינסטלציה הביתית שלכם. קבלו 5 טיפים נהדרים, שימנעו אצלכם תקלות וגם יחסכו לכם לא מעט עצבים וכסף.

כלים
קרדיט לתמונה: Shutterstock
קרדיט לתמונה: Shutterstock

 

1.    האסלה איננה פח אשפה

הימנעו מהשלכת פסולת לאסלה, משום שזו דרך בדוקה לסתימות והצפות. לדוגמא, אל תשליכו לאסלה גלילים משומשים של נייר טואלט, עיתונים, מגבונים, חיתולים וכיוצא בזה. אם משהו לא רצוי בכל זאת נפל לאסלה, אל תמהרו להוריד את המים. הלבישו כפפות, הוציאו את מה שצריך והשליכו לאשפה.

2.    כך תמנעו סתימות במטבח

במטבח, מסביר אינסטלטור ברמת גן, נוצרות הרבה פעמים סתימות בצנרת לא בגלל סתם שאריות מזון שנשטפו אלא בגלל שומנים. כן, כפי ששומנים עלולים להביא לפגיעה בעורקים, שומן נוטה להידבק ולהצטבר גם על דפנות הצנרת בעיקר במטבח. אם אתם משתמשים בשמן בכמות רבה, תוכלו לפתור את הבעיה בצורה הבאה. דרך אחת היא להשליך את השמן לאשפה. דרך טובה אף יותר היא להמיס את השמן על ידי ערבובו בסבון כלים. הסבון הופך את השמן למסיס במים ולכן הוא יישטף בצנרת ולא יגרום לסתימות.

3.    שימוש במסנני אבנית

בישראל המים נחשבים ל"מים קשים". פירוש הדבר היא שבמים יש אבנית, שנגרמת בעיקר בחימום של מים. צנרת מים חמים, דוד חשמלי, אפילו בקומקום חשמלי אפשר למצוא את האבנית. היא מזיקה לאינסטלציה וגורמת לנזק בצנרת, לגופי חימום (בתוך הדוד) ונראית כמשקע אבקתי שמעניק למים טעם לא סימפטי. הטיפ החשוב בעניין זה הוא להתקין מסנני אבנית ביתיים. המסננים הללו קלים להתקנה ומדי כמה חודשים מחליפים אותם. הסוף לאבנית והבונוס – זה גם שומר על מכונת הכביסה ומדיח הכלים, שאבנית מאוד מזיקה להם.

4.    שימוש במסננים

בפתחי הניקוז השונים, בכיורים, במקלחון, באמבטיה, הניחו מסננים. מסננים אלה לוכדים בקלות שערות, פיסות מזון, שאריות לכלוך וכדומה. מדי פעם, נקו את המסננים וראו בכך תחזוקה שוטפת חשובה ויעילה. הפעולה הפשוטה הזאת מביאה עימה מניעה מוצלחת של סתימות רבות. במידת הצורך, השתמשו מדי פעם בחומרים פותחי סתימות, אבל לא יותר מדי. שימוש רב בחומרים אלה עלול להזיק לצנרת.

5.    התקנת חסכמים

הטיפ החמישי שלנו מאפשר לכם לא למנוע בעיה אלא להשיג משהו חשוב לא פחות – חיסכון במים ובכסף. התקינו בכל הברזים בבית חסכמים. אביזרים קטנים, זולים ויעילים אלה מזרימים ביחד עם המים גם יותר אוויר. המשמעות היא שלחץ המים נשאר חזק אבל עם פחות ספיקה של מים. אפשר להתקלח, לשטוף כלים, לרחוץ ידיים, כפי שנהגתם עד היום ויחד עם זאת תראו ירידה של 20 – 30 אחוז בצריכת המים. זה המון.

אנו מקווים שתשתמשו בטיפים הללו ובטוחים שתפיקו מהם תועלת מרובה. ובכל זאת, כאשר תיתקלו אי פעם בתקלה, צינור שהתפוצץ או סתימה כזאת או אחרת, ניקוזים אינסטלטורים מוסמכים תמיד לשירותכם. המומחים לתיקוני צנרת, נזילות, שדרוגי אינסטלציה ועוד.