רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] פרסמה מכרז פומבי מס' בש/2021/ 60 לרכישת זכויות חכירה לבנייה של כ-74 יח"ד במתחם אחד בשטח של כ-1813  מ"ר במרכז האזרחי בשכונת רמון שבישוב מצפה רמון. מדובר במכרז לבניית מבנה אחד ובו יחידות דיור מסוג סטודיו או יחידות זעירות להשכרה כגון מעונות, דיור מוגן, סטודיו לאמנים ויוצרים בבנייה רוויה

המכרז הוא חלק מתכנית 26/101/02/27 שמטרתה תכנון ופיתוח אזור המרכז האזרחי הקיים במצפה רמון הגובל בצד מזרח בדרך 40, בדרום בשדרות בן גוריון ומהווה את הכניסה הראשית למצפה רמון. התוכנית כוללת כיכר עירונית רחבה מוקפת מבנים כאשר בקומת הקרקע במפלס הכיכר, יהיו חנויות, מסעדות, בתי קפה וכניסה למוסדות ומבני הציבור. עוד כוללת התוכנית צירי תנועה ראשיים להולכי רגל החוצה את רחוב בן גוריון וממשיך אל מרכז המדעים, האנדרטה, גן ומרכז המבקרים. ומצידו השני, האמפיתאטרון, מרכז התרבות ולכיוון השכונות המערביות. וציר נוסף החוצה את רחוב עין זיק במעבר תת קרקעי לכיוון המתנ"ס, הסיפרייה, המרכז הפדגוגי והקונסרבטוריון. בנוסף כוללת התוכנית מבנים למסחר ועסקים, משרדים, מכללה, מרכז אזרחי בשטח כולל של כ-12,400 מ"ר, מבני ציבור בהיקף של כ-5,200 מ"ר ומבני ספורט בהיקף של כ-2,900 מ"ר. הדירות במכרז זה יהיו זעירות בשטח עיקרי מירבי של כ-35 מ"ר לכל יחידת דיור. קומת הקרקע מיועדת לשימושים לשירות הדיירים כגון: חדר אוכל, שרותי כביסה, תחזוקה, הסעדה, מספרה, מכולת, מועדון וכדומה.

מכרז זה יאפשר למשוך אל היישוב אוכלוסייה צעירה של סטודנטים, אמנים ויוצרים מבני המקום והסביבה המחפשים פתרון דיור באזור היחודי בנגב במרכז אזרחי הכולל מבני ציבור, מסחר, לצד מגורים ואיכות חיים, וגם, או לחלופין דיור מוגן לאוכלוסייה ותיקה.

שיווק המתחם מיועד ליזמים וקבלנים ב"מסלול רגיל" לכל המרבה במחיר. במכרז מזמינה רשות מקרקעי ישראל, את ציבור היזמים להגיש הצעות לחתימה על חוזה חכירה לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לעוד 98 שנים ולחתימת חוזה בנייה, לבניית מבנה אחד הכולל 74 יחידות סטודיו או יח' זעירות בבנייה רוויה במתחם אחד. המכרז מיועד ליזמים/ קבלנים/ חברות בלבד אשר רוכשים זכויות בקרקע לבניית יחידות דיור.

חוברת המכרז תפורסם באתר האינטרנט של רמ"י בשבועות הקרובים ניתן להוריד ולעיין בחוברת ללא תמורה. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין". המועד האחרון להגשת הצעות הוא 24/05/2021 בשעה 12:00 בצהריים

יש להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו.