לאור הקשיים האדירים שנחתו על המגזר העסקי והעצמאים בישראל בשל הסגר השלישי, שלחו הבוקר ראשי מפלגת "עצמנו – עצמאים וליברלים", המורכבת מראשי מאבק העצמאים והציבור הליברלי בארץ, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הם דורשים ממנו להתחיל מיד ביישום המודל הגרמני לחל"ת. במקביל, התחילה המפלגה להחתים את ציבור העצמאים על עצומה הדורשת דרישה זו. "כל הבטחות הבחירות לעצמאים הן חול בעיניים, אם הממשלה באמת היתה רוצה לשמור על העצמאים היא היתה מעבירה את קצבאות החל"ת דרכם, אבל המפלגות הגדולות חוששות מההסתדרות" אמרו ראשי המפלגה.

גלעד אלפר(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
גלעד אלפר(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

"על פי המודל הגרמני, המדינה תשלם למעסיקים פיצויים במקום לשלם לעובדים בחל"ת קצבאות", הבהירו ראשי המפלגה במכתבם. "כך המעסיקים ימשיכו לשלם לעובדיהם ישירות, ולא ייתקלו בבעיות בגיוס העובדים, וכספים רבים ייחסכו לקופת המדינה כתוצאה מהחיסכון בקצבאות החל"ת".

עוד הדגישו ראשי מפלגת עצמנו – דותן סופר, גלעד אלפר, וטמיר טרטמן, במכתבם לראש הממשלה: "השיטה שאימצה ישראל מחלישה את העצמאים, מעודדת בטלנות והיצמדות לקיצבה, וגורמת לכך שעסקים קורסים כי עובדיהם לא מוכנים לחזור מחל"ת ומעדיפים להיצמד לקיצבה - דבר שאתה עצמך נלחמת כנגדו כשר האוצר כאשר הגבלת את הקצבאות ועודדת את הציבור להשתלב במעגל העבודה. המודל הגרמני יבטיח שהמעסיקים יוכלו להחזיר עובדים מחל"ת לפי הצורך, יציל את העסקים וימנע את תופעת הבחירה בקיצבה במקום בעבודה.".

עוד הובהר במכתב: "אנו קוראים לך, אל תפחד מההסתדרות וועדי העובדים! אמץ עוד היום את המודל הגרמני, דבר שיציל משפחות רבות בישראל ממעגל העוני, יחזק וישמר את העסקים והעצמאיים בישראל ויוביל לצמצום האבטלה וחיזוק הכלכלה".

דותן סופר, יו"ר מפלגת עצמנו ומייסד "התאחדות העצמאים": "המודל הגרמני הוא התשובה הנכונה לעצמאים, אבל האמת היא שהמפלגות הגדולות מפחדות מדי מההסתדרות וחוששות לצאת נגדה. הסיבה ברורה – המועמדים לראשות הממשלה מחפשים פופולריות בכלל הציבור, ועצמאים הם מיעוט, לכן מעדיפים תמיד את ציבור השכירים. את זה קמנו לשנות ואנחנו מקווים שציבור העצמאים יתעורר כדי להיאבק על עתידו".