אביזרים מתאימים יסייעו לרכיבה בטוחה על אופניים גם בעונה הגשומה

כלים

התרומה של התעמלות באשר היא, לחיזוק הגוף והנפש – היא אדירה, במיוחד כאשר מתמידים באימונים ומקפידים להעלות את דרגת העצימות שלהם, מפעם לפעם. על אף התנאים המאתגרים יותר שקיימים במהלך החודשים הקרים והגשומים בשנה, שבאופן טבעי אינם מאפשרים לכל חובבי האופניים לצאת לאימון בכל שעה ויום שהם רוצים בכך, אפשרי ואף מומלץ להתמיד באימונים ככל שניתן. שמירה על רכיבה בטוחה ויציאה לדרך מתוך מודעות גבוהה לסכנות הייחודיות של החורף, יכולה לאפשר לכם להמשיך ולשפר את הכושר הגופני, בדרך האהובה עליכם.

לפני שעולים על האופניים – בודקים שאתם מצוידים בכל מה שצריך

הנאה מכל אימון יכולה להתרחש, רק כאשר אתם מרגישים שנוח לכם לבצע אותו וכמובן בתנאי שזוג האופניים שלכם במצב תקין לחלוטין. בדיקה קבועה של מצבם תוכל לסייע לכם "לעלות על הבעיות" מייד כאשר הן מתרחשות, בין אם זה צמיג שהתבלה או זקוק לאוויר, מושב שמתפרק או כל עניין אחר. רכישת חלקים לאופניים מעת לעת ורענון האביזרים המשלימים כמו קסדה ומגיני ברכיים, יעזרו לכם להיות רגועים וזאת כיוון שתדעו, שאתם מצויידים בפריטים שיגנו עליכם בדרך.

מהם הסיכונים הקיימים ברכיבה על אופניים בחורף?

גם בתקופת הקורונה, חובבי הרכיבה יכולים היו להמשיך ולעסוק בספורט הזה, מה ששימר כמובן את הפופולריות שלו אצל הישראלים לאורך כל המגפה, ממש כמו בשנים עברו. עם זאת נדמה שבחורף בכל זאת רואים פחות ופחות רוכבים: רכיבה על אופניים במזג אוויר גשום וסוער ממש, אינה מומלצת כלל והיא גם פחות חביבה על האנשים, גם אם מדובר במקצוענים בתחום.

אם אתם הרפתקנים במיוחד, עונת החורף עלולה להיות עבורכם סוג של "מגרש משחקים" וכדאי במיוחד שתישמרו מלעשות שטויות – למעשה עדיף להימנע מרכיבה לחלוטין, כל עוד הכבישים רטובים וכאשר ישנה רוח חזקה, שעלולה להיות מסוכנת עבורכם. אין זה אומר, כמובן, שבמהלך כל העונה הגשומה לא תוכלו לרכב, להתאמן וליהנות, אך בכל זאת חשוב להפעיל שיקול דעת ולבחור בפינצטה את הפעמים שבהם אתם רוכבים בגשם וכמובן את המסלולים שבהם אתם עוברים.

האם כדאי להשקיע גם בביגוד אופנתי ייעודי לרוכבי אופניים?

מלבד האבזור שמגן על החיים והוא בגדר הכרחי בכל רכיבה ורכיבה, ישנם מי שבוחרים להשקיע גם באספקט הויזואלי של התחום הזה: חולצות צבעוניות של המותגים היוקרתיים ביותר, נעליים המתאימות לאימונים ומאפשרות דיווש נוח ומהיר וכמובן משקפי שמש - גם בחורף – ואקססוריז שהופכים את חווית הרכיבה, שהיא ספורטיבית במהותה, לבעלת ערך מוסף בהיבט האופנתי.

ייתכן שאתם תרגישו שזה בזבוז זמן, אך זיכרו שלכל אדם יש את החיבור הייחודי שלו לעולם הספורט ולכן, אם מה שיגרום לכם לצאת מהספה והטלויזיה הביתית ולהתחיל ליהנות מהאימון זה טייץ בהדפס מעניין או חולצה מדהימה שמחמיאה לגוף – אל תתביישו, לבשו את ביגוד הספורט הכי איכותי ואופנתי שיש לכם בארון וצאו לדרך.