למעקה במרפסת או בחדר מדרגות יש שני תפקידים עיקריים. התפקיד הראשון שלו הוא הצורך הפונקציונלי שבו - הוא צריך קודם כל לשמש כהגנה מפני נפילה או מעידה וגם לסייע לאנשים שמתקשים בעלייה במדרגות להיעזר בו. התפקיד השני הוא תפקיד עיצובי בעיקרו. המעקה יכול לשמש כאמצעי המשפר את עיצוב החלל. לכן, במקרים רבים מושקעת מחשבה רבה בעיצוב שלו, על מנת שישמש כאמצעי מסגנן במקום בו הוא מוצב.

כלים

 

אחת מהצורות היפות והמרשימות ביותר ליצירת מעקה יפה לעין, נעשית באמצעות הקמת מעקות זכוכית. זכוכית היא חומר שבהחלט ניתן לייצר ממנו מעקות, וגם לשלב אותה בהם בתוך מסגרת מתכתית כלשהי. מעקה זכוכית מהווה פריט עיצובי מסוגנן ונאה, וגם מפתיע ומקורי. אנו רגילים לראות מעקות ממתכת בדרך כלל, שצבעם שחור והעיצוב שלהם הוא סטנדרטי. כאשר משתמשים בזכוכית ליצירת מעקה, מתקבל עיצוב מקורי ונאה, שגם ממלא את המטרה הפונקציונלית של קיום המעקה.

היתרונות של שימוש בזכוכית למעקות

לחומר הזכוכית יש כמה יתרונות, כאשר מעצבים באמצעותו. הצבע השקוף של הזכוכית מאפשר ליצור משחקים של אור באמצעותה, וכן ניתן גם להשתמש בעיצובים הכוללים זכוכית צבעונית מסוגים שונים. מעקות זכוכית יכולים לשדרג את העיצוב של חללים שונים, ולכן משתמשים בהם גם במבנים ציבוריים, כמו קניונים ואצטדיונים. בנוסף לכך, לזכוכית יש אופי אלגנטי ומרשים, מה שהופך אותה לחומר מושלם ליצירת עיצובים מודרניים וחדישים.

קלות התחזוקה של המעקות מזכוכית

יתרון נוסף שיש לשימוש בהצבת מעקה זכוכית הוא קלות התחזוקה של המעקה. את הזכוכית יש לנקות עם מטלית לחה אחת לכמה זמן, ומעבר לכך היא אינה נוטה לצבור אבק, להחליד או להתעמעם, בניגוד לסוגים אחרים של חומרים לבניית מעקות.

מכיוון שקל כל כך לתחזק את המעקות, אין צורך להחליף אותם לעתים קרובות, והמעקה יכול להחזיק באותו המקום במשך שנים רבות. הזכוכית שבה משתמשים ליצירת מעקות היא עמידה ביותר, ואינה דומה לזכוכית של כלי מטבח או פריטים קטנים אחרים. מדובר בזכוכית שקשה מאוד לשבור, ולכן היא מתאימה בהחלט לשימוש במעקות מכל הסוגים. מעקות זכוכית הם אלגנטיים, יפים וקלים לתחזוקה – ולכן אין פלא שמדובר בטרנד עיצובי של ממש.