בעלים של מבני מגורים או מבנים עסקיים, נוהגים לערוך בהם מעת לעת שיפוצים ושינויים שונים. זאת, במטרה להתאים את המבנה לצרכים משתנים או לחילופין להחזיר את המבנה לימיו הטובים ולפתור בעיות שהתפתחו עם הזמן. הבעיות שבהן מדובר הן בעיות אינסטלציה, בעיות חשמל, מיזוג ובעיות אחרות. לעומת זאת התאמת מבנה לצרכים חדשים, עשויה לכלול גם שבירת קירות. מתי ביצוע של שיפוצים ותיקונים בבית יכול להתבצע באופן עצמאי? מה קורה כאשר בעלי הנכס מעוניינים לבצע שבירת קירות בבית? מה זה בעצם קונסטרוקטור ולמה האישור שלו הוא חשוב?

כלים

 

קרדיט תמונה חברת סאגה: אישור הנדסי להריסת קיר

ביצוע של שיפוצים בבת ללא צורך באישור

בדרך כלל, כאשר השיפוצים במבנה אינם כוללים שינויים מבניים משמעותיים, השיפוץ יכול להתבצע בלא צורך באישור של גורם חיצוני. עם אלה ניתן למנות החלפה של צנרת האינסטלציה, החלפה או שיפורים במערכת החשמל וכן טיפולים ותיקונים שונים במערכת מיזוג האוויר. גם טיפול בהסקה מרכזית, בבתים שבהם יש הסקה כזאת, איננו דורש התערבות או חוות דעת של קונסטרוקטור. עם זאת, הביצוע של תיקונים שונים בבית חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע טובים. כשמדובר בעבודות חשמל, חשוב מאד שהטיפולים והתיקונים יבוצעו על ידי חשמלאי מקצועי ובעל תעודת הסמכה מוכרת ורישום אצל רשם הקבלנים. זאת, משום שהרישום הזה מבטיח את הרמה המקצועית. אותו הדבר נכון גם בכל תחום אחר, למרות העדר הצורך באישור של מהנדס קונסטרוקטור.

מה קורה כששוברים קירות בבית

אם בנוסף לשיפוצים שהוזכרו לעיל עבודות השיפוצים בבית כוללות גם שבירת קירות, הרי שבמקרה הזה יש חשיבות רבה בקבלת אישור של מהנדס קונסטרוקטור. הקונסטרוקטור הוא למעשה מהנדס מבנים, והוא אחראי להערכת הנזק הפוטנציאלי של שבירת קיר במבנה על החוזק שלו. למרבה הצער, לא אחת קרה ששבירת קיר שבוצעה ללא התייעצות מוקדמת עם אנשי מקצוע, גרמה לנזקים משמעותיים למבנה. לפעמים, הנזקים הללו היו מלווים גם בפגיעות בנפש. מהסיבה הזאת, כל שבירה של קיר בבית, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחללים בקומות התחתונות של מבנים, חייבת אישור של גורם מוסמך.

מה זה קונסטרוקטור ולמה האישור שלו חשוב

קונסטרוקטור הוא הכינוי המקצועי למהנדס מבנים. מהנדס זה אחראי למעשה על היציבות של המבנה והעמידות שלו בתהליך הבנייה. התכנון הראשוני של המבנה מתבצע על ידי האדריכל. האדריכל הוא זה שמגיש את התוכניות לאישור, והוא זה שאמור לפקח על הביצוע. ואולם לכל אדריכל צריך להתלוות מהנדס קונסטרוקטור, שיעריך את התוכנית האדריכלית וישנה אותה, במקום שבו יש בה חולשות מבניות משמעותיות. גם בעבודות שיפוצים נדרשת הערכה דומה, אם הם כוללים שבירת קירות. אם אתם עורכים שיפוצים במבנה, ואם יש לכם צורך לקבל הערכה מקצועית בכל הנוגע לשבירת קירות, אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמומחים שלנו יעמדו לשירותכם.