אפשר בהחלט לומר שבטעמים עיצוביים, מרביתנו נחלקים לשני מחנות עיקריים: אלו שמעדיפים את העיצוב הכפרי הנעים והמרגיע, אל מול אלו שחושקים בעיצוב אורבני ומחוספס.

כלים

 

את העיצוב הכפרי מרביתנו מכירים ויודעים; כבר מצמד מילים אלו, יכולה להתנוסס בראשנו תמונה של פריטי עץ שונים ורהיטי טקסטיל בבדים בהירים. ולעומת זאת, בעיצוב האורבני אנו לעתים יכולים למצוא את עצמנו דיי מהוססים. הוא הרבה יותר שגור במשרדים, ובעיקר בחברות הייטק ומחשבים, והוא עוד טרם עשה את דרכו אל מרבית חללי המגורים.

אז אם עיר אורבנית תוססת רצה במחשבותיכם, כאן ריכזנו עבורכם מספר טיפים בסיסיים שיעזרו לכם לשלב את האורבניות המחוספסת היישר בתוך ביתכם.

שילובו של אלמנט הברזל

כאשר אנחנו רוצים להכתיב מחדש את הטון העיצובי והאווירה שבביתנו, עלינו קודם כל לבחון כיצד לערוך שינוי בפריטי הריהוט השונים שמעטרים אותו. די בכך שנשנה כמה פריטים בודדים במרחב של הסלון והמטבח, כדי שנחוש מיד בהבדל.

הקפידו להתייחס קודם כל לריהוט המרכזי שבבית, ובחנו אפשרויות להחליפו ברהיט חדש המבוסס על שילוב שבין ברזל לעץ. בין הפריטים המרכזיים, ניתן למנות שולחנות ברזל לסלון או לפינת האוכל אשר לוקחים חלק משמעותי בעיצוב המרחב.

המזנון שבסלון אף הוא מועמד ראוי לשילוב בין ברזל לעץ, או אף להתהוות על טהרתו של הברזל בלבד. ניתן גם למצוא אפשרויות נוספות לשילובי ברזל בפריטים מינוריים יותר, אך כאלו שבהחלט מורגשים לרבות גופי התאורה ומדפים צפים לספרים ופריטי נוי שונים.

חיפוי בריקים לקירות

אריחים מלבניים בגוונים אדומים-חומים, הם בהחלט מוטיב שחוזר לא מעט בעיצובים אורבניים.

היופי שבאריחי בריקים הוא בכך שאיננו חייבים לשנות את המראה של כלל קירות הבית. בחרו בפינה אחת חשופה, ובה תוכלו להציב את הבריקים לבנה אחר לבנה. המראה ה"כאילו" חשוף של מבנה הקיר, יאפשר לכם להשרות את האווירה האורבנית שחיפשתם, ממש כאילו אתם נמצאים בסטודיו קטן בעיר הגדולה.

ניתן למצוא כיום שפע של פתרונות עיצוביים מקבילים, לרבות טפטים בדמות בריקים, בריקים אמתיים לאלו המעוניינים להשקיע את מלוא תשומת הלב בפן עיצובי זה, וכן באריחי גבס המדמים בריקים ומולבשים כחיפוי חיצוני.

שימוש באלמנטים של בטון

כאשר אנחנו חושבים על שילובם של אלמנטים מבטון, מיד צצה בראשנו מחשבה של רהיטים מרכזיים דוגמת אי במטבח או שולחן הסלון.

אך אינכם מוכרחים דווקא להקדיש את הבטון דווקא לרהיטים אלו. כיום ניתן למצוא שפע של סדנאות המציעות פריטי נוי שונים על טהרת הבטון. מצד אחד הם מחוספסים ומביאים עמם את הקרירות של העיר הגדולה, אך מצד שני הם מביאים עמם חום גדול ואהבה.

מספיק שתערכו את השינויים הבסיסיים הללו, כדי שתוכלו להביא לשינוי משמעותי בגוון ובטון העיצובי של חלל ביתכם. המון בהצלחה!