פתרון מוצלח לקבלת כספים

במהלך החיים קורים מצבים שונים שבעקבותיהם אדם זקוק לכספים. זה יכול להיות צורך בסכום גדול או לחלופין צורך בהכנסה חודשית של כמה אלפי שקלים כדי לכסות את ההוצאות האישיות השוטפות. מי שיש לו נכס שבו הוא גר, יכול תמיד למכור את הנכס וליהנות מהכספים, אך יצטרך לעבור לגור בשכירות וזהו מהלך שהוא לא תמיד מבורך ובטח לא בגיל מבוגר. יש לכך פתרון מוצלח לקבלת כספים אשר מאפשר גם לאכול את העוגה וגם להשאיר אותה שלמה.

 

בשיטה של משכנתא הפוכה אפשר להישאר לגור בדירה אך במקביל לקבל חלק מהשווי שלה בסכום גבוה באופן חד פעמי או לחלופין לתאם הכנסה חודשית קבועה שתועבר בכל חודש לחשבון הבנק של בעל הנכס. באופציה זו יוצרים מכירה ווירטואלית של חלק מהנכס, מקבלים את חלק משוויו של הנכס וממשיכים לגור בדירה שהיא מקום מוכר ואהוב כי ביתי הוא מבצרי.

משכנתא הפוכה היא פתרון מוצלח לקבלת כספים

כדי ליהנות מיתרונות פיננסיים, אזרחים רבים מחליטים לממש את האפשרות של משכנתא הפוכה וכך לקבל סכום כסף משמעותי בבת אחת. הסיבה לביצוע אופציה זו היא כיוון שיש להם תוכניות מסוימות לביצוע פעולות שחשובות עבורם. כמו לדוגמה טיסה ליעד רחוק ומימוש חלומות ילדות לראות אזורים מרוחקים בעולם, או סיוע לילדים כך שיהיה להם את ההון העצמי לצורך רכישת דירה. החשיבה של ההורים היא שאם הם לא יעזרו להם בנושא ההון העצמי, הילדים הנשואים ימשיכו לגור כל חייהם בשכירות ולכן עדיף שהם יסייעו להם בצעד משמעותי זה.

יש מקרים אחרים שבהם לאזרחים יש הכנסות נמוכות. סיטואציה כזו מתרחשת בעיקר לאחר היציאה לגמלאות כיוון שדמי הפנסיה הם מאד נמוכים והם אינם מספיקים לצרכים האישיים. עבור רוב האנשים יציאה לעבודה כדי ליצור הכנסה נוספת אינה אפשרית פיזית ולכן משכנתא הפוכה היא פתרון מוצלח לקבלת כספים.

אופן קבלת כספים בפועל

בהתאם לשווי של הדירה, הבנק מאשר סכום מסוים שהוא הלוואה עומדת עד הגיעם של בעלי הנכס לגיל 120. לאחר ביצוע הפעולות הבירוקרטיות, הבנק יעביר את הסכום שעליו סוכם לחשבון הבנק של בעל הנכס, או יעביר בכל חודש סכום קבוע כקצבה חודשית לחשבון הבנק שלהם.

עד פטירתם בעלי הנכס חיים בדירה ולאחר מכן הנכס יימכר. הבנק יקבל את סכום הקרן שהועברה ללקוחות ובנוסף לכך יקבל גם את הריבית. מתוך סכום המכירה יקוזזו הסכומים הללו ויועברו לבנק ולאחר מכן היתרה תחולק בין היורשים החוקיים של בעלי הנכס.

על ידי מימוש של פתרון כלכלי זה, בעלי הנכס אינם מוכרים את דירתם ונשארים ללא נכס, אלא ממשיכים לחיות בשגרה המוכרת להם ובסביבת המגורים האהובה עליהם ועם זאת הם חיים ברווחה כלכלית כך שיוכלו לממש את התוכניות שלהם או ליצור מצב בו בכל חודש הם עומדים בכל ההתחייבויות הפיננסיות שלהם.