אומרים שהגוף האנושי הוא המכונה המורכבת ביותר בטבע, ועם זאת המדהימה ביותר. כמו כל מכונה אחרת, גם חלקיו השונים של הגוף עלולים להפגע בשלב כזה או אחר, מסיבות שונות ומשונות. קחו לדוגמא את חוש השמיעה שלנו שבשל רעש מוגזם או פגיעה אחרת, עלול להינזק. כשזה קורה, מכשירי שמיעה מומלצים הם הדרך לוודא שהאדם שומר על איכות חייו מבחינת השמיעה, ומבלי חשש מסיטואציות חברתיות שלפי דעתו יוכלו להפוך לבלתי אפשריות עבורו בשל הפגיעה בשמיעה.

כלים

 

איך מבצעים התאמה של מכשירי שמיעה מומלצים

התאמה של מכשירי שמיעה מומלצים מתחילה בבדיקות שמטרתן לבחון עד כמה הידרדרה השמיעה של המטופל, באיזו רמה והיכן. זאת מכיוון שלא תמיד יהיו זקוקים המטופלים למכשירי שמיעה – לפעמים, מדובר בלקות קלה בלבד שכל מה שצריך כדי לאזן אותה זה רק להגביר מעט את הטלוויזיה. ישנם מכשירים מיוחדים (לדוגמא אוזניות המתחברות לטלוויזיה או לרמקול) שמטרתם בסך הכל לחדד את הדיבור עבור האדם לקוי השמיעה, ברגעים מאוד ספציפיים.

לעומת זאת, אם המטופל זקוק למכשיר שמיעה של ממש, תתבצע התאמה לפי ליקוי השמיעה שהוא סובל ממנו. את לקויות השמיעה ניתן לחלק לשלושה סוגים על בסיס מיקומם באוזן:

לקות שמיעה קונדוקטיבית (Conductive) – לקות זו נוצרת בעקבות פגיעה או חסימה במבנה האנטומי החיצוני באוזן האנושית, בעור התוף או באוזן התיכונה. עור התוף נפגע כתוצאה מאותה פגיעה, כך שהצליל נשמע מעורפל ולא מזוהה. לא תמיד נדרש מכשיר שמיעה בכדי לטפל בבעיה זו, לעתים תרופות או ניתוחים יעשו את העבודה. לקות שמיעה סנסו-נאורלית (Sensory Neural) – לקות מסוג זה נוצרת כאשר תאי השיער באוזן הפנימית נפגעים, או כאשר האוזן הפנימית נפגעת ובעקבותיה גם הולכת הגירוי העצבי למוח. זהו ליקוי שיכול להיווצר במהלך החיים או ליקוי מולד, ולא ניתן לטפל בו בעזרת טיפול תרופתי או ניתוח. הדרך היחידה היא להצמיד לאדם מכשיר שמיעה מתאים. לקות שמיעה מעורבת – לקות זו נוצרת כתוצאה מקיומן של שתי הלקויות גם יחד.

אולי המצב לא כל כך נורא כמו שנדמה לכם?

אם להיות כנים, הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו מוכיחות שהשד אולי לא כל כך נורא. ישנם כאמור מכשירי שמיעה מומלצים המתאימים לכל רמות לקויות השמיעה, ולכל אדם ומה שנוח לו באופן אישי. כדי להתאים את המכשיר הטוב, המומלץ והנוח ביותר עבורכם ההמלצה היא כמובן להתייעץ עם חברה המתמחה בהתאמה של מכשירי שמיעה, לאחר סדרת בדיקות ואבחונים שמטרתם ליצור את ההתאמה המושלמת.

אין ספק, מדובר בצעד דרמתי. ייתכן שאינכם זוכרים איך נשמעים אי אלו צלילים שלא שמעתם הרבה מאוד זמן. אבל ביננו? האפשרות קיימת, הטכנולוגיה כבר כאן, כל מה שאתם צריכים זה רק להתאים מכשירי שמיעה מומלצים בעזרתם של המומחים המקצועיים בתחום. בתוך זמן קצר, תוכלו להאזין לכל הצלילים הנעימים לכם, והיתרון הגדול ביותר שלכם? תוכלו להנמיך אותם כשיימאס לכם לשמוע אותם.